علت و درمان گردن‌درد

علت و درمان گردن‌درد

کشیدگی‌ها و رگ به رگ شدن‌ها ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، از بین بروند. در صورت مراقبت و استراحت کافی، نیازی به استفاده از دارو نمی‌باشد.

کد خبر : ۴۴۹۲۴
بازدید : ۱۱۹۸۶
فرادید | در پشت گردن هر فرد مهره‌های گردنی وجود دارد که در میان آن حلق، نای و مری قرار گرفته اند.

به گزارش فرادید به نقل از مدیکال نیوز تودی، این مقاله، درباره درد‌های ناگهانی و شدید، همچنین مشکلات و صدمه‌های که در گردن اتفاق می‌افتد و درد هایی که ناشی از مشکلی در عضوی دیگر هستند، توضیح می‌دهد.

درمان و علت‌های شایع گردن درد
معمولا باید توضیحاتی برای گردن درد وجود داشته باشد. در غیر این صورت، اگر تا به حال دچار هیچ آسیب اولیه و یا بیماری نشده اید، ممکن است دچار یکی از مشکلاتی که در پایین بیان شده اند، دچار شده باشید، عبارتند از:
• رگ به رگ شدن و یا کشیدگی
• در حالتی بد بودن، آن هم برای مدت زمان طولانی
• مشکلات طولانی مدت در استخوان‌ها و ستون فقرات

بعد از انجام فعالیت‌های بدنی، ممکن است برخی از عضلات و یا رباط‌های گردن دچار کشیدگی شوند. به ویژه اگر فرد، این فعالیت جدید را تازه آغاز کرده باشد.

درمان اولیه برای کشیدگی عضلات گردن همانند سایر عضلات شامل گام‌های است که عبارتند از:
• متوقف کردن فعالیت تا زمانی که درد کاهش یابد
• استراحت کردن
• استفاده از یخ، یخ به کاهش درد و التهاب کمک بسیاری می‌کند

کشیدگی‌ها و رگ به رگ شدن‌ها ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، از بین بروند. در صورت مراقبت و استراحت کافی، نیازی به استفاده از دارو نمی‌باشد. اما، اگر گردن درد در طول یک تا دو هفته کاهش نیافت و عوامل بهبودی در فرد مشاهده نشد، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

زمانی که پزشک یک علت اساسی و خاصی را برای منشا درد پیدا نکند، ممکن است بیان کند، علت جدی برای درد وجود ندارد و سپس انجام کارهای زیر را توصیه کند که عبارتند از:
• حرکت دادن آرام عضلات
• انجام حرکات کششی حتی در موقعیت نشسته.
• ماساژ و فیزیوتراپی
• مصرف داروهای مسکن

گردن درد و یا اسپاسم عضلانی
یک مشکل بالقوه‌ای که می‌تواند باعث ایجاد اسپاسم عضلانی و یا گردن درد شود، پیچیدگی رگ‌های گردن است. این مشکل، معمولا با داروهای مسکن، استراحت و مراقبت بهبود می‌یابد.

زمان بهبودی اسپاسم گردن، معمولا تا چند روز طول می‌انجامد. در این صورت، فرد باید از انجام فعالیت هایی نظیر رانندگی اجتناب کنند، زیرا قادربه حرکت گردن به سمت چپ و راست نمی‌باشند.
گردن درد همراه با بی حسی و ضعف
رادیکولوپاتی به شرایطی گفته می‌شود، که ریشه عصبی به دلیل تحت فشار بودن، در حال خارج شدن از نخاع است. البته با کمک پزشکان می‌توان این مسئله را کنترل کرد.

دردهای تیرکشنده، معمولا در قسمتی از اندام‌های مربوط به درد رادیکولر، یعنی بازو و شانه اتفاق می‌افتند. این در حالی است که، در بافت و پوست گردن، خواب رفتگی، بی حسی و ضعف عضلانی احساس می‌شود.

البته، همه این علائم اغلب ناشی از مشکل رادیکولوپاتی نیستند، اگرچه، در هر دو وضعیت تشخیص پزشک نیاز است.

گردن درد شدید
در برخی موارد، گردن درد می‌تواند ناشی از یک وضعیت جدی باشند.

مشکلات قلبی نظیر حملات قلبی، می‌تواند باعث درد در نواحی گردن می‌شوند. در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:
• درد قفسه سینه که همراه با فشار و یا تنگی نفس است
• درد شدید در قفسه سینه
• تنفس دشوار

مشکلات جدی قلب، می‌توانند باعث بروز درد بازو، شانه و سینه شوند.

عفونت‌های شدید در بدن یکی دیگر از مشکلاتی است که نتیجه آن می‌تواند سبب گردن درد شود. این نیز ازجمله مشکلاتی است که نیازمند مراجعه فرد به پزشک است. عفونت‌های جدی مانند مننژیت نیز توسط این علائم شناخته می‌شوند:
• تب
• احساس ناخوشایندی به همراه درد و خستگی مفرط

این عفونت‌ها می‌توانند منجر به بروز درد در گردن شوند.

آسیب‌های شدید
حادثه‌ای که منجر به صدمه‌ای شدید در گردن شود، باید بلافاصله مورد معاینه و بررسی پزشک قرار گیرد، حتی اگر این آسیب‌ها، با درد همراه نباشد.

برای مثال می‌توان به صدماتی نظیر آسیب‌های که در حین ورزش و یا زمین خوردن افراد مسن اتفاق می‌افتند، اشاره کرد. برخی افراد بیشتر از بقیه در معرض این آسیب‌ها قرار دارند، اما در صورت بروز مشکل برای افراد سالم، همچنان بررسی مورد نیاز است.
گردن درد: به چه معنی است؟

مشکلات طولانی مدت
برخی افراد به دلیل اینکه، برای مدت زمان طولانی دارای مشکلاتی، از جمله پوکی استخوان و آرتروز هستند، دچار گردن درد می‌شوند. هرگونه مشکلی که برای مدت زمان طولانی فرد را درگیر و کلافه کرده باشد، نیازمند مراجعه فرد به پزشک است.
منبع: medicalnewstoday
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید