خودروی ملی، بلندپروازی جدید اردوغان

خودروی ملی، بلندپروازی جدید اردوغان

این شرکت جدید خودروسازی که با ابتکار عمل رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و همکاری 5 قطعه‌ساز بزرگ ترک قرار است تا ابتدای سال 2021 به تولید نخستین محصول خود بپردازد، تحت عنوان برند ملی ترکیه شناخته شده و گویا دولت ترکیه تلاش دارد تا با حمایت از آن، زمینه ورود همه جانبه این کشور به صنعت ساخت اتومبیل را فراهم سازد.

کد خبر : ۴۵۴۰۵
بازدید : ۴۰۳۵

فرادید | وب‌‌سایت آمریکایی موتور1 از تاسیس قریب‌الوقوع یک خودروساز ترک‌تبار که روی تولید ماشین‌های برقی تمرکز کرده خبر داد. این رسانه خودرویی به تازگی گزارش داده که شرکت مذکور با هدف پوشش تقاضای انبوهی که در حوزه مصرف اتومبیل‌های الکتریکی ایجاد شده دست به تولید خودرو می‌زند و قرار است تا سال 2019 نخستین نمونه مفهومی از محصول را روانه نمایشگاه‌های جهانی خودرو کند.

خودروی ملی، بلندپروازی جدید اردوغان

به گزارش فرادید، این شرکت جدید خودروسازی که با ابتکار عمل رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و همکاری 5 قطعه‌ساز بزرگ ترک قرار است تا ابتدای سال 2021 به تولید نخستین محصول خود بپردازد، تحت عنوان برند ملی ترکیه شناخته شده و گویا دولت ترکیه تلاش دارد تا با حمایت از آن، زمینه ورود همه جانبه این کشور به صنعت ساخت اتومبیل را فراهم سازد.

بازار خودرو ترکیه یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در بین مناطق و کشورهای اروپایی است و سالانه پذیرای یک میلیون خودروی جدید است. این بازار احتمالا باید خود را به زودی مهیای پذیرایی از یک برند 100 درصد ترکی کند. در عین حال این خودروساز ترکیه‌ای با وجود بازار متنوع و رقابتی که در آن برندهای بزرگی مانند رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا و فیات حضور دارند، کار سختی برای فروش و ماندگاری در پیش دارد.

گفته می‌شود زمان معرفی رسمی اولین محصول این برند سال 2020 است و یک سال بعد با تولید انبوه این خودرو، زمینه عرضه گسترده این خودروی جدید مهیا می‌شود. شنیده شده دولت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان به شکل تمام قد در اقسام جنبه‌های مالی و معنوی پشتیبان برند ترکیه‌ای است و اگر کارها به روال منظمی حرکت کند، بعید نیست این شرکت طی یک دهه آینده بسیاری از خودروسازان حاضر در بازار تریکه و حتی منطقه را زیر سایه خود ببرد.

از حدود یک دهه پیش که صنعت خودروی ترکیه رشد چشمگیری را سپری کرد و توانست با توسعه صنعت قطعه‌سازی زمینه صادرات محصولات خودرویی و قطعات اتومبیل را به اروپا و خاورمیانه بگشاید، این کشور سودای حضور تمام قد در صنعت خودرو را در سر می‌پروراند و حالا عزم خود را جزم کرده تا به یک خودروساز واقعی تبدیل شود. در آینده نه چندان دور احتمالا از صنعت خودرو ترکیه که هم اکنون یکی از 20 کشور اول دنیا در زمینه صادرات خودرو است بیشتر می‌شنویم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید