حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!

حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!

طبق شنیده ها قرار است که پاتریوت به همراه دو محصول دیگر شرکت UAZ (در کلاس خودروهای کار) طی 6 ماهه اول سال آتی در داخل ایران مونتاژ و به بازار عرضه شود. با آنکه هنوز اطلاعات چندانی از قیمت احتمالی پاتریوت در ایران منتشر نشده اما پیش بینی می شود که این خودرو با قیمت تقریبی 100 الی 120 میلیون تومان در کشورمان به فروش برسد.

کد خبر : ۴۵۵۴۸
بازدید : ۱۲۲۵۰
فرادید | ارسلان سلیمانیان؛ کشور روسیه را با توانمندی ها و صنایع گوناگون می شناسیم. از صنایع دفاعی و نظامی گرفته که در دنیا بی رقیب است تا صنایع قدرتمند نفت و پتروشیمی. حتی می توان به صنایع هوایی و مخابراتی روس ها هم اشاره کرد که هرچند همواره زیر سایه سنگین رقبای آمریکایی و اروپایی قرار گرفته اند، اما بازهم حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!
به گزارش فرادید، در این بین صنعت خودروسازی روسیه را باید یکی از کم فروغ ترین صنایع این کشور پهناور دانست. صنعتی که علیرغم داشتن سابقه طولانی در ابرقدرت شرق دنیا اما هرگز نتوانسته آنگونه که باید و شاید در مقیاس جهانی خودی نشان دهد. با این حال، چند سالی می شود که روس ها نگاه ویژه ای به این حوزه داشته اند و می خواهند صنعت خودروسازی خود را نیز جهانی کنند. همکاری با خودروسازان معتبر اروپایی و آسیایی، جذب طراحان مطرح و راه اندازی خط تولید خودرو در کشورهای دیگر از جمله اقدامات روس ها طی چند سال اخیر بوده. طبیعی است که در چنین شرایطی کشور ما نیز (که همواره رابطه سیاسی و تجاری گسترده ای با روسیه داشته) یکی از بازارهای هدف برای روس ها باشد. شواهد نشان می دهد که آن ها برای لشگرکشی به بازار خودروی ایران آماده اند!
حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!
اما اولین و جدی‌ترین گزینه روس ها برای حضور در بازار خودروهای سبک ایران محصولی از شرکت UAZ است. این شرکت یکی از اولین خودروسازان روسیه به شمار می آید که فعالیت خود را در دهه 1940 میلادی آغاز کرده است. «پاتریوت» نخستین بار در سال 2005 معرفی شد. یک شاسی بلند نه چندان خوش چهره با فرم کاملا مکعبی شکل! پاتریوت مانند دیگر خودروهای روسی طراحی ظاهری جذابی ندارد و حتی در همان زمان رونمایی نیز به سختی می شد به طراحی آن نمره قبولی داد! با این حال تیم طراحی UAZ، دو بار دستی بر سر و گوش این خودرو کشید و نسخه فیس لیفت (بهینه سازی شده) پاتریوت را معرفی کرد.
حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!
یک بار در سال 2014 و بار دیگر همین چند ماه پیش در آغاز سال 2017 که به نظر می رسد نسخه عرضه شده در ایران همان مدل 2017 خواهد بود. از مهمترین تغییرات ظاهری پاتریوت 2017 می توان به چراغ های جلو و عقب جدید با فناوری LED، رینگ های آلیاژی جدید، دستگیره های همرنگ بدنه، فلاشر روی آینه های جانبی و نصب «روف رِک» اشاره نمود. در داخل کابین نیز اوضاع کمی بهتر شده و غربیلک فرمان با طراحی جدید، نصب دریچه کولر برای صندلی های عقب و نصب نمایشگر رنگی از جمله تغییراتی بوده که فضای داخل کابین به خود دیده است.
حمله زمینی روس‌ها به بازار خودروی ایران!
پاتریوت در بازارهای جهانی با دو پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی توربوشارژدار و 4 سیلندر 2.7 لیتری بنزین سوز عرضه می شود که مدل عرضه شده در ایران از نوع 7/2 لیتری خواهد بود. این پیشرانه توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 217 نیوتون متر گشتاور را دارا بوده و این توانایی را دارد که با کمک گیربکس 5 سرعته دستی، پاتریوت را تا سقف سرعت 185 کیلومتر بر ساعت برساند. ضمن آنکه بزرگترین مزیت این خودرو برخورداری از فناوری 4 چرخ متحرک (دو دیفرانسیل) بوده که می تواند پاتریوت را به گزینه ای جذاب برای آفرودسوارها مبدل سازد. طبق شنیده ها قرار است که پاتریوت به همراه دو محصول دیگر شرکت UAZ (در کلاس خودروهای کار) طی 6 ماهه اول سال آتی در داخل ایران مونتاژ و به بازار عرضه شود. با آنکه هنوز اطلاعات چندانی از قیمت احتمالی پاتریوت در ایران منتشر نشده اما پیش بینی می شود که این خودرو با قیمت تقریبی 100 الی 120 میلیون تومان در کشورمان به فروش برسد.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید