امپراتور جنگ و سیاست

امپراتور جنگ و سیاست

ژولیوس سزار در 12 جولای سال 100 پیش از میلاد در رم متولد شد. سزار در جریان جنگی داخلی سال ۴۹ (پیش از میلاد) بر روم مسلط شد. او که با پیاده کردن طرح‌هایش، هر چه بیشتر قدرت را به چنگ می‌گرفت، زمینه پیدایش دشمنی‌های خطرناک را بوجود می‌آورد.

کد خبر : ۴۵۶۸۶
بازدید : ۴۳۷۶
وحید محمود قره‌باغ *؛ او به همراه کراسوس و پومپی سه فرمانده بزرگ امپراتوری روم بودند.
قتل عام کراسوس و لژیونهایش در سال 53 قبل از میلاد توسط اشکانیان درکاره، به سختی او را می‌آزرد. از این رو اولین هدفش، انتقام گرفتن از آنها بود و برای رسیدن به این منظور، در تدارک سپاهی بزرگ برآمده بود. بدون شک او را می‌توان بنیان‌گذار و قدرتمندترین امپراتور روم نامید.

او موفق شده بود در طول سال‌های امپراطورى‌اش، موقعیت روم را در شمال آفریقا و جنوب غرب اروپا تثبیت کند و همچنین توانسته بود امپراتوری را تا سرزمین گل (فرانسه کنونی) گسترش دهد. جالب تر این که توانسته بود نیروهایش را وارد جزیره انگلستان کند؛ ولی اختلافات او با سنا و همچنین پومپی، این حرکت را ناکام گذاشت.

سزار افکار بزرگی در سر می‌پروراند. او در تصدد بود، قلمرو امپراتوری‌اش را تا ارمنستان، ایران، ترکیه و حتى هند گسترش دهد. در واقع او توامان امپراتور قدرت و سیاست یا جنگ و سیاست بود.

او به تدریج حکومت‌هاى کوچک تحت حاکمیت روم را جایگزین زندگی قبیله‌اى و جنگل نشینى کرد. در راستای این سیاست‌های سزار، ده‌ها هزار لژیونر و جنگل نشین از بین رفتند. در نهایت پس از قریب به 10 سال جنگ، توانست 6 میلیون کیلومتر مربع را تحت تسلط روم درآورد.
امپراتور جنگ و سیاست
ژولیوس سزار، بنیان‌گذار امپراتوری روم

ژولیوس سزار در 12 جولای سال 100 پیش از میلاد در رم متولد شد. سزار در جریان جنگی داخلی سال ۴۹ (پیش از میلاد) بر روم مسلط شد. او که با پیاده کردن طرح‌هایش، هر چه بیشتر قدرت را به چنگ می‌گرفت، زمینه پیدایش دشمنی‌های خطرناک را بوجود می‌آورد. تا این که تنی چند از سناتور ها از جمله یونیوس بروتوس، دوست پیشین سزار را بر این واداشت که به فکر قتل او بیافتند.
نکته جالب این که بروتوس فرزند خوانده او نیز بود. سرانجام در 15 مارس 44 پیش از میلاد در رم، سناتورها که بروتوس نیز در بین آن‌ها بود این امپراتور را با ضربات خنجر به قتل رساندند.
آرامگاه این مرد سیاست در معبد سزار در شهر رم قرار دارد.
امپراتور جنگ و سیاست
مجسمه ژولیوس سزار، قدرتمندترین امپراتور روم

بله، تاریخ دگر بار روی خشن خود را نشان می‌داد؛ اما این بار به گونه‌ای دیگر. در واقع ژولیوس سزار این امپراتور قدرتمند روم، به دست نزدیکان، دوستان و رقیبانش کشته شد.

امپراتور جنگ و سیاست
صحنه قتل ژولیوس سزار، قدرتمندترین امپراتور روم
*کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید