سفر با سرعت مافوق صوت

سفر با سرعت مافوق صوت

زمان هایی وجود داشتند که تصور پرواز‌های ما فوق صوت مانند یک ماشین های مسابقه‌ای که به دور از ذهن آدمی بودند، به نظر می‌رسیدند.

کد خبر : ۴۶۰۸۱
بازدید : ۴۵۵۴

در اوایل سال جدید

XB-1 در اوایل سال آینده ، پرواز می کند.

فرادید | زمان هایی وجود داشتند که تصور پرواز‌های ما فوق صوت مانند یک ماشین مسابقه‌ای که دور از ذهن بود، به نظر می‌رسید.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، ممکن است پرواز‌های به سرعت ما فوق صوت را در آینده‌ای دورتر تصور کنید، اما شما می‌دانید که وجود آن‌ها واقعی خواهند بود و تن‌ها یک تئوری نظری نیستند (حتی اگر آن‌ها را به عنوان پیکره‌ی از گذشته به یاد داشته باشید) - و سپس این وسیله حمل نقل را در افق‌ها می‌بینید که به سرعت حرکت می‌کنند و از دید بیننده محو می‌شوند.

اگرچه، در اینجا از اخبار تازه‌ای درباره جت هایی که قادر به پروازهایی فوق العاده زیبا بر فراز آسمان‌های لندن و امریکا خواهند بود سخن می‌گوییم، در اوایل سال آینده آزمایشی بر سرعت هواپیما‌های ما فوق صوت انجام خواهند شد.

شرکت هواپیمایی فناوری بوم - که یک شرکت استارت آپ است و هدف آن ساخت هواپیمای مسافربری غیر نظامی ما فوق صوت است این ادعای جاه طلبانه بیان کرده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ آغاز به فعالیت کرده است و تا به حال پیشرفت‌های زیادی را در زمینه هواپیماهای نسل بعدی به دست آورده است.

در اوایل سال جدید
پرتو تایپ هواپیمای ما فوق صوت بیزینس فرست کلاس شرکت بوم.

طبق گفته مدیر عامل این شرکت بلیک شول، یک نمونه اولیه از هواپیما‌های مافوق صوت شرکت بوم در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. علاوه بر این، او می‌افزاید که این شرکت تا کنون ۷۰ پیشنهاد از ۵ شرکت هواپیمایی مختلف (ناشناس) برای تبلیغات در اواسط دهه‌های آینده، دریافت کرده است.

آقای شول در این هفته در نمایشگاه هوایی دبی اظهار داشته است که جت XB- ۱ شرکت، که با نام " بی بی بوم " " Baby Boom " شناخته خواهد شد، در شیوه سفر‌های هوایی انقلابی به وجود خواهد آورد.

او می‌گوید " تصور کنید خانواده هایی را که به دلیل پرواز‌های طولانی از یکدیگر جدا مانده اند. " " و یا حتی سفر هایی را که به دلایلی انجام نشده اند و ساعت‌های بسیار ارزشمندی را تلف کرده اند، درست است، یک سفر نمی‌تواند به تمام مشکلات، همچنان ارزشمند به نظر برسد. "

" این دقیقا جایی است که ما وارد عمل می‌شویم، ما یک تیم از برترین مهندسین و تکنولوژیست‌ها هستیم که تن‌ها به منظور ایجاد دنیایی که به سرعت قابل دسترس باشد، دور هم جمع شده ایم. "

این شرکت بیان می‌کند، بی‌بی بوم در ماه مارچ به پرواز خواهد در آمد و دارای سرعت تقریبی ۱،۴۵۱ مایل بر ساعت (۲۳۳۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود که حدودا ۱۰۰ مایل بر ساعت سریعتر از کنکورد می‌باشد.

هواپیما‌ها با چه سرعتی پرواز می‌کنند؟

در اوایل سال جدید
سرعت‌ها به صورت ماشینی اندازه گیری شده اند.

با این حال، حتی اگر هواپیمای مسافر بری شرکت بوم در فرودگاه، دارای جدول زمانی که آقای شول بیان کرده است باشند، این امر - حداقل در ابتدا کار - نشانه ظهور اولین هواپیمای مسافر بری مافوق صوت نخواهد بود.

اولین نسخه از جت‌ها برای سفر‌های تجاری است که احتمالا دارای فضایی ۵۵ نفره خواهند بود - و احتمالا تن‌ها برای بیزینس - کلاس، business-class موجود باشند.

مدل دیگری که می‌تواند وجود داشته باشد ۳۰ تا صندلی بیزینس کلاس به اضافه ۱۵ صندلی فرست کلاس خواهند بود، اما با همه این حرف‌ها، سفر‌های هوایی ما فوق صوت برای کلاس اکونومی، همچنان دور از ذهن می‌باشند.

کنکورد در حال اوج گرفتن.

در اوایل سال جدید
کنکورد

آقای شول همچنین دلایلی رابیان می‌کند که پرواز‌های این شرکت به گونه‌ای قیمت گذاری نخواهد شد که برای بیشتر مردم قابل دسترس نباشد.

او می‌افزاید، " نیازی نیست که در لیست ثروتمند‌ترین افراد جهان قرار داشته باشید. "

" امروزه قیمت این پروز‌ها قابل مقایسه با بیزنس - فرست کلاس می‌باشد. هدف نهایی این است، هر فردی بتواند پرواز‌های با سرعت ما فوق صوت را به همراه قیمتی فوق العاده مناسب، تجربه کند. "

سِر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون نیز در پرواز‌های ما فوق صوت شرکت بوم، نقشی داشته است. شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک بریتانیایی که بیشتر سهامش متعلق به ریچارد برانسون می‌باشد، یکی از ۱۰ گزینه برای پرواز‌ها است، این در حالی است که ویرجین گالکتیک هواپیمای فضایی این شرکت در این فرآیند، تست خواهد شد.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
ستاره بنی هاشمی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید