نقشه مردان سارق در سایت دیوار

نقشه مردان سارق در سایت دیوار

٢ مرد تبهکار طعمه‌های خود را از سایت دیوار انتخاب می‌کردند و با تهدید‌های خشن دست به سرقت می‌زدند.

کد خبر : ۴۶۱۸۰
بازدید : ۱۵۴۱
٢ مرد تبهکار طعمه‌های خود را از سایت دیوار انتخاب می‌کردند و با تهدید‌های خشن دست به سرقت می‌زدند.

کمک از سایت دیوار برای سرقت

١٣ آبان ‌ماه مردی با مراجعه به کلانتری ١٩٠ مجیدیه اعلام كرد که توسط ٢ سرنشین یک خودرو سراتو سفید‌رنگ و با تهدید چاقو، مورد سرقت و زورگیری ٨ گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ٣٠‌میلیون تومان قرار گرفته است. مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در نمایشگاه فناوری اطلاعات در کشور امارات - شهر دوبی تعداد ٨ گوشی تلفن همراه اپل خریدم و جهت فروش به ایران آوردم؛ از آنجا که این مدل گوشی‌ها هنوز وارد کشور نشده بود، نتوانستم آنها را در بازار خرید و فروش گوشی تلفن همراه در خیابان حافظ بفروشم؛ به همین خاطر گوشی‌ها را جهت فروش در سایت دیوار آگهی کردم که پس از مدت کوتاهی شخصی با من تماس گرفت و خواهان خرید گوشی‌ها شد.

با او در میدان هروی قرار گذاشتم که در محل قرار ٢ نفر با خودرو سراتو سفیدرنگ حاضر شدند؛ جهت بررسی اصالت گوشی‌ها به مغازه فروش گوشی تلفن همراه رفتیم؛ پس از تأیید اصالت گوشی‌ها توسط مغازه‌دار و تعیین مبلغ ٣٠‌میلیون تومان برای گوشی‌ها، برای پرداخت پول از سوی خریداران گوشی‌ها از مغازه خارج شده و پیاده به سمت شعبه بانک حرکت کردیم اما به محض نزدیک‌شدن به محل پارک خودرو، سارقان ناگهان با چاقو به سمت من حمله‌ور شده و پس از مجروح کردنم از ناحیه دست، هر ٨ دستگاه گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و با ماشین به‌سرعت از محل متواری شدند.»

شناسایی دومین مالباخته
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده اولیه، شکایت مشابه دیگری در خصوص زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو سراتو سفید‌رنگ از کلانتری ١٤٧ نارمک به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در پرونده اخیر، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «٢ نفر جهت خرید ٢ موتورسیکلت برقی به ارزش تقریبی یک‌میلیون و ٦٠٠‌هزار تومان به مغازه من در فلکه اول تهرانپارس آمدند؛ مبلغ ١٠٠‌هزار تومان به ‌عنوان پیش‌پرداخت به من تحویل داده و با دادن آدرسی در بلوار ابوذر از من درخواست کردند تا موتورسیکلت‌ها را به این نشانی آورده و در آن‌جا تسویه انجام شود؛ موتورسیکلت‌ها را از طریق پیک به نشانی بلوار ابوذر ارسال کرده و پس از مدت کوتاهی اطلاع پیدا کردم که خریداران موتورسیکلت پس از تحویل‌گرفتن موتورسیکلت‌ها زمانی که قصد پرداخت پول از طریق دستگاه Pozz تحویلی به پیک را داشتند، به راننده پیک حمله‌ور شده، او را با چاقو از ناحیه دست مجروح و پس از استفاده از اسپری افشانه اقدام به سرقت ٢ موتورسیکلت برقی کرده و از محل متواری شدند.

دستگیری متهمان
با توجه به شیوه و شگرد سارقان در شناسایی و سرقت از ٢ مالباخته، کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به ٢ مغازه فروش گوشی تلفن همراه در میدان هروی و مغازه اسباب‌بازی‌فروشی در فلکه اول تهرانپارس اطمینان پیدا کردند که هر ٢ سرقت توسط یک گروه ٢ نفره از سارقان انجام شده؛ در ادامه با شناسایی خودرو سراتو اطلاع پیدا کردند که خودرو در بلوار فرحزادی سرقت شده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه‌دار و انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام «محمد» شدند. بررسی سوابق «محمد» ٢٥ساله نشان داد که وی در یکی از سوابق خود نیز در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل نیز دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده و در حال حاضر نیز تحت‌ تعقیب دستگاه قضائی قرار دارد.

با شناسایی تصویر «محمد» از سوی مالباختگان به ‌عنوان راننده خودرو سراتو سرقتی، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی و با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی محل تردد «محمد» در محدوده خیابان فرجام در شرق تهران کرده و او را دستگیر کردند. «محمد» در همان تحقیقات مقدماتی به سرقت از ٢ مالباخته به همراه همدستش به نام «میثم» ٣٦ساله اعتراف کرد که بلافاصله میثم نیز به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو مورد شناسایی قرار گرفت.

در ادامه مخفیگاه میثم در منطقه نظام‌آباد شناسایی و او نیز در زمان خروج از مخفیگاهش با یک خودرو سمند نوک‌مدادی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقت‌های مشابه اعتراف کردند و تحقیقات از آنها جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار قرار گرفته است.

از کلیه شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک خودرو سراتو سفیدرنگ مورد سرقت، زورگیری، ضرب‌وجرح قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان- خیابان ابوذر غفاری- بالاتر از بیمارستان رسالت- جنب کلانتری ١٢٠سیدخندان مراجعه کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید