اسباب بازی‌های فراوان برای کودکان بد است!

اسباب بازی‌های فراوان برای کودکان بد است!

تحقیقات جدید بیان می‌کنند کودکانی که اسباب بازی‌های بی شماری در اختیار دارند، از زمان بازی خود به درستی لذت نمی‌برند و در بیشتر مواقع بی قراری می‌کنند.

کد خبر : ۴۷۹۷۱
بازدید : ۳۲۲۳
اسباب بازی‌های فراوان برای کودکان بد است!
فرادید | مطالعات اخیر نشان می‌دهند که داشتن تعداد زیادی اسباب بازی می‌تواند برای کودکان بد باشد. ممکن است والدین تا کنون چندین بار به این مسئله شک کرده باشند. در حقیقت، تحقیقات جدید بیان می‌کنند کودکانی که اسباب بازی‌های بی شماری در اختیار دارند، از زمان بازی خود به درستی لذت نمی‌برند و در بیشتر مواقع بی قراری می‌کنند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، محققان دانشگاه تولیدو ایالات متحده آمریکا، این تحقیقات را بر روی ۳۶ کودک نوپا انجام دادند و چهار یا شانزده اسباب بازی را به مدت نیم ساعت الی یک ساعت در یک اتاق بازی در اختیار آنان قرار دادند.

آن‌ها دریافتند، زمان‌هایی که کودکان با اسباب بازی کمتری باز می‌کردند بسیار خلاقانه‌تر بودند. همچنین با افزایش دو براری زمان بازی، استفاده از همان بازی افزایش می‌یافت.

نویسندگان این تحقیقات در نهایت نتیجه گرفتند که والدین، مدارس و مهد کودک‌ها باید بیشتر اسباب بازی‌ها را از دسترس کودکان خارج کنند و فقط تعداد کمی را در اختیار آن‌ها قرار دهند و مرتبا آن‌ها را تغییر دهند، در این صورت بسیار جذاب‌تر خواهند بود.

یکی از نویسندگان مقاله، دکتر کارلی داچ در مجله رفتاری کودکان بیان می‌کند، "این مطالعه به منظور تعیین دقیق تاثیر تعداد اسباب بازی‌ها در محیط کودکان نوپا و کیفیت بازی‌ها انجام شده بود."

به نظر می‌رسد بررسی‌ها بر روی بیشترین تعداد اسباب بازی‌ها (۱۶ عدد) بود. تاثیر و کیفیت آن‌ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته بودند و در نهایت مشخص شد تعداد زیاد اسباب بازی در مدت زمان و عمق بازی تداخلاتی را ایجاد کرده بودند.

"در دوران کودکی، کودکان مهارت انجام کار‌های فراوانی را فرا می‌گیرند، بله، ممکن است به خوبی تسلط کافی در کنترل سطح بالاتری از توجه را نداشته باشند. در نتیجه، تمرکز آنان می‌تواند توسط عوامل منحرف کننده در محیط اطراف به سادگی مختل شود."

"نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که وجود بیش از حد اسباب بازی‌ها حواس پرتی ایجاد می‌کند."

وی می‌افزاید " کودک نو پا با مشاهده یک اسباب بازی نمی‌تواند تمامی جنبه‌های آن را درک کند و هنگامی که تعداد اسباب بازی‌ها افزایش می‌یابد زمان کمتری را برای کشف آن اختصاص می‌دهد. "
اسباب بازی‌های فراوان برای کودکان بد است!

بریتانیایی‌ها هر ساله بیش از ۳ بیلیون پوند جهت خرید اسباب بازی هزینه می‌کنند، نتیجه یک نظر سنجی نشان می‌دهد که هر کودک معمولی، حداقل ۲۳۸ اسباب بازی در اختیار دارد، اما والدین بیان می‌کنند که معمولا آن‌ها با ۱۲ مورد از وسایل خود بازی می‌کنند و فقط به ۵ درصد از اسباب بازی‌ها " علاقه " نشان می‌دهند.

با این حال برای اولین بار نیست که تحقیقات چنین نتیجه‌ای را نشان می‌دهند، وجود تعداد زیادی اسباب بازی می‌تواند کودک را گیج کند. در سال ۱۹۹۰، محققان آلمانی الک شوبرت و راینر استریک برای انجام یک تحقیق در مونیخ آلمان، تمامی اسباب بازی کودکان یک مهد کودک در منطقه را به مدت سه ماه از آنان گرفتند.

پس از چند هفته کوتاه در کودکان تغییراتی مثبت مشاهده شد، بازی‌های آن‌ها به مراتب خلاقانه‌تر و اجتماعی‌تر شده بودند. در نهایت این دو محقق نتایج تحقیقات خود را در کتاب The Toy-free Nursery، منتشر کردند.

جوشوا بکر در کتابی با عنوان ClutterFree with Kids بیان می‌کند، اسباب بازی کمتر می‌تواند برای کودکان مفید‌تر باشد، چرا که این مسئله موجب افزایش خلاقیت آنان می‌شود و دقت آن‌ها را نسبت به مسائل اطراف بالا می‌برد.

"هنگامی که کودکان اسباب بازی‌های فراوانی داشته باشند، به طور طبیعی از آن‌ها کمتر مراقبت خواهند کرد و ارزش اسباب بازی را به خوبی درک نمی‌کنند، و همیشه یک جایگزینی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند."

"محدود کردن تعداد اسباب بازی‌ها می‌تواند آن‌ها را در حل مسائل زیرک‌تر کند. در این وضعیت، خلاقیت و زیرکی در استفاده با یک وسیله می‌تواند به حداکثر نقطه ممکن خود برسد."

این مقاله در مجله Infant Behaviour and Development منتشر شده است.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید