قسامه، پرونده مرگ زن جوان را روش می‌کند

قسامه، پرونده مرگ زن جوان را روش می‌کند

مراسم قسامه، تکلیف مردی را که متهم است همسرش را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و باعث مرگ او شده، روشن خواهد کرد. مأموران گشت پلیس دو سال قبل در یک بزرگراه زنی را مشاهده کردند که از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت شد. آن‌ها بلافاصله وارد عمل شدند و راننده را که شوهر این زن بود بازداشت کردند.

کد خبر : ۴۸۲۹۱
بازدید : ۱۴۱۲
قسامه ، پرونده مرگ زن جوان را روش می کند
مراسم قسامه، تکلیف مردی را که متهم است همسرش را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و باعث مرگ او شده، روشن خواهد کرد. مأموران گشت پلیس دو سال قبل در یک بزرگراه زنی را مشاهده کردند که از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت شد. آن‌ها بلافاصله وارد عمل شدند و راننده را که شوهر این زن بود بازداشت کردند.
از طرفی زن جوان که یاسمن نام داشت جانش را از دست داد. شوهر یاسمن به نام رضا در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت: همسرش خودش را به بیرون پرت کرد.

از آنجا که مدرکی علیه این مرد وجود نداشت بازپرس جنایی برای او قرار منع تعقیب صادر کرد، اما اولیای دم یاسمن به این موضوع اعتراض کردند و پرونده بار دیگر به جریان افتاد. این بار رضا به قتل عمدی متهم و علیه او قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد.
متهم دیروز در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند به دفاع از خود پرداخت. او بار دیگر اتهام قتل را رد کرد و گفت: یاسمن خودش را از خودرو به بیرون پرتاب کرد. این مرد توضیح داد: «من قبلا ازدواج کرده بودم. همسر اولم درس خواند و مدرک کارشناسی ارشد گرفت، اما من فوق‌دیپلم داشتم. ما حرف یکدیگر را نمی‌فهمیدیم و مرتب با هم مشاجره داشتیم تا اینکه او به حالت قهر خانه را ترک کرد و به منزل پدرش رفت.
من سعی کردم زنم را برگردانم، اما پدرزنم شرط گذاشت که باید حق طلاق را به همسرم واگذار کنم من هم قبول کردم. دو، سه روز بعد از اینکه حق طلاق را دادم همسرم از من جدا شد. بعد از آن اصلا حال و روز خوبی نداشتم و حتی اقدام به خودکشی کردم». متهم به قتل در ادامه گفت: «یک‌سال‌ونیم طول کشید تا حال و روزم بهتر شود، بعد از آن بود که دوباره تصمیم گرفتم ازدواج کنم.
این‌بار به خواستگاری دخترعمویم رفتم و ما با هم ازدواج کردیم. دخترعمویم با پدرش اختلاف داشت؛ ازجمله اینکه پدرش اجازه نمی‌داد او ادامه تحصیل بدهد. روز حادثه همسرم در خودرو گریه و زاری می‌کرد و از اختلاف با پدرش می‌گفت. به او گفتم من چند بار با پدرت صحبت کرده‌ام و به نظرم اختلاف شما حل نخواهد شد بهتر است موضوع را فراموش کنی، اما باز هم یاسمن آرام نشد بالاخره او را تهدید کردم که خودم را می‌کشم او هم در جواب گفت: من را از خودکشی نترسان.
او سپس درِ ماشین را باز کرد و خودش را به بیرون پرت کرد. من در مرگ او هیچ تقصیری نداشتم و اتهام قتل را قبول ندارم». در این هنگام قاضی از رضا پرسید: «چرا هنگامی که دستگیر شدی روی صورتت آثار جراحت وجود داشت؟». متهم پاسخ داد: وقتی همسرم خود را به بیرون پرت کرد از شدت ناراحتی به سروصورت خودم زدم. به همین دلیل وقتی دستگیر شدم زخمی بودم. قاضی سپس پرسید: چرا آن خودرو را فروختی؟

متهم جواب داد: زنم خودش را از آن ماشین به بیرون پرت کرده و مرده بود برای همین دلم نمی‌خواست از آن استفاده کنم و آن را فروختم. هیئت قضات بعد از شنیدن اظهارات این مرد وارد شور شدند و با توجه به اینکه مدارک برای تصمیم‌گیری کافی نیست، به این نتیجه رسیدند که در جلسه آینده مراسم قسامه برگزار شود.
اگر اولیای دم تا جلسه آینده بتوانند ٥٠ نفر از اقوام خود را به دادگاه معرفی کنند که حاضر به ادای سوگند مبنی بر قاتل‌بودن رضا باشند، در این صورت مرد جوان محکوم خواهد شد در غیر این حالت متهم باید ٥٠ بار سوگند یاد کند که بی‌گناه است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید