شدت سرما، شرق آمریکا را فلج کرد

شدت سرما، شرق آمریکا را فلج کرد

ورود توده هوای سرد در شرق امریکا، میلیون‌ها نفر را گرفتار و خانه نشین کرد. همچنین یخ زدگی باند فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک وچند فرودگاه دیگر موجب لغو صد‌ها پرواز و تصادف‌های زنجیره‌ای شد. شدت سرمای هوا به اندازه‌ای بود که پرواز‌های بین‌المللی ورودی به خاک امریکا را مختل کرد و در فرودگاه جان اف کندی بیش از سه هزار پرواز با تأخیر یا لغو مواجه شدند.

کد خبر : ۴۸۳۵۰
بازدید : ۱۶۷۷
شدت سرما ، شرق آمریکا را فلج کرد
سی ان ان | ورود توده هوای سرد در شرق امریکا، میلیون‌ها نفر را گرفتار و خانه نشین کرد. همچنین یخ زدگی باند فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک وچند فرودگاه دیگر موجب لغو صد‌ها پرواز و تصادف‌های زنجیره‌ای شد. شدت سرمای هوا به اندازه‌ای بود که پرواز‌های بین‌المللی ورودی به خاک امریکا را مختل کرد و در فرودگاه جان اف کندی بیش از سه هزار پرواز با تأخیر یا لغو مواجه شدند.
مسافران یکی از پرواز‌های پاریس به نیویورک که دیروز توانست باسختی فراوان در فرودگاه جان اف. کندی بر زمین بنشیند نیز برای تحویل گرفتن چمدان هایشان ۱۱ ساعت منتظرماندند. برودت هوا باعث یخ زدن بدنه هواپیما‌ها و زمینگیر شدن کامل آن‌ها در فرودگاه جان اف. کندی نیویورک شد.
به گونه‌ای که در ایالت‌های شرقی امریکا شدت سرما به منفی ۲۶ تا ۳۴ درجه رسید که حدود ۷۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد. توده هوای سرد که از روز جمعه وارد این بخش از امریکا شده، باعث شده بسیاری از پرواز‌های بین‌المللی حتی قادر به ورود به خاک امریکا نشوند. مسئولان فرودگاه نیوجرسی در ایالت نیویورک نیز با مشکلات مشابهی دست به گریبان هستند.
شدت وزش باد‌های سرد در برخی مناطق از ایالت «نیوهمپشایر» واقع در شمال شرق امریکا به ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است. درعین حال تصادف‌های گسترده زنجیره‌ای در بزرگراه‌های یخ زده نیز مشکلات فراوانی به‌دنبال داشته است.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید