قاتل تالیسمان پاریسی

قاتل تالیسمان پاریسی

بررسی اولیه پاسات 2018 نشان می‌دهد ما ابدا با یک اتومبیل صرفا اقتصادی و شهری همانند تویوتا کمری نسل قبل مواجه نیستیم. پاسات حتی شباهتی به پژو 508 نیز ندارد که صرفا خودرویی دینامیک و نه مدرن و راحت است. این خودرو که میراثی 45 ساله را با خود به دوش می‌کشد و در یازدهمین نسل خود سالانه در سرتاسر جهان فروشی بالغ بر 300 هزار دستگاه را به ثبت می‌رساند، چند ویژگی عمده دارد که می‌تواند به مدد آنها بر رقبایی از برندهای رنو، پژو، هیوندای و کیا غلبه کند. مهمترین ویژگی پاسات تجملی است که در ظاهر و کابین خودرو نمود یافته و گرچه در انتهای بدنه کاملا رنگ می‌بازد اما گیرایی بدنه موضوعی کاملا بدیهی است که در اولین نگاه می‌توان آن را احساس کرد.

کد خبر : ۴۸۵۲۷
بازدید : ۱۴۳۹۵

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

فرادید | پاسات، نام جدیدترین خودروی سواری شرکت فولکس واگن است که از ابتدای هفته با اعلام رسمی ماموت خودرو به بازار ایران پای گذاشته است. این خودرو که به تازگی و در سال 2017 یک فیس‌لیفت کوچک را از سر گذارنده به سیاق دیگر سدان‌های آلمانی محصولی جذاب، با دینامیک رانندگی بالا، کیفیت ساخت خوب و طراحی مخصوص به خود است که در همه جای جهان اعم از آفریقا و آسیا و آمریکای شماتلی تا اروپا به فروش رسیده و مخالفان و موافقان بسیاری دارد. فرادید اخیرا در یک بررسی کوتاه این خودروی شهری گرانقیمت را آزمایش کرده که چکیده ای از آن را می‌توانید در ادامه بخوانید.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

به گزارش فرادید، بررسی اولیه پاسات 2018 نشان می‌دهد ما ابدا با یک اتومبیل صرفا اقتصادی و شهری همانند تویوتا کمری نسل قبل مواجه نیستیم. پاسات حتی شباهتی به پژو 508 نیز ندارد که صرفا خودرویی دینامیک و نه مدرن و راحت است. این خودرو که میراثی 45 ساله را با خود به دوش می‌کشد و در یازدهمین نسل خود سالانه در سرتاسر جهان فروشی بالغ بر 300 هزار دستگاه را به ثبت می‌رساند، چند ویژگی عمده دارد که می‌تواند به مدد آنها بر رقبایی از برندهای رنو، پژو، هیوندای و کیا غلبه کند. مهمترین ویژگی پاسات تجملی است که در ظاهر و کابین خودرو نمود یافته و گرچه در انتهای بدنه کاملا رنگ می‌بازد اما گیرایی بدنه موضوعی کاملا بدیهی است که در اولین نگاه می‌توان آن را احساس کرد.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

طراحی بدنه، شکوه محافظه کارانه
از انتهای سال 2013 که زمزمه تولید نسل جدید فولکس واگن پاسات کم کم شنیده شد و بعد از نمایشگاه پاریس 2014، سری بی8 این سدان شهری بزرگ رسما رونمایی شد، تا پایان سال 2017 خودروی پاسات موفق شده تنها در بازار اروپا بیش از 630 هزار دستگاه فروش داشته باشد. عمده کارشناسان این موفقیت بزرگ را حاصل طراحی جذاب بدنه و کابین این خودرو می‌دانند که با کمک زبان طراحی جدید فولکس واگن روزآمد شده و فرمی بهتر از هر زمان را برای پاسات به ارمغان آورده است.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

سه خط ظریف عریض و کرومی در جلوپنجره ، یک پوزه کوتاه و خوابیده در کنار دو چراغ تیز و متمایل به گوشه‌ها چیزی است که در اولین نگاه از پاسات دریافت می‌کنید. نقظه کانونی این طراحی هم مرکز جلوپنجره و آرم کرومی پاسات است که جلای خاصی دارد. سپر با انبوهی از کروم در بخش پایینی خود تزئین شده تا تفاوت آشکاری با خودروهای اقتصادی داشته باشد. این خطوط کرومی که از رویه زیرسپر جلو تا رکاب‌های جانبی و سپر عقب ادامه یافته، زیبایی و جلای خاصی به پاسات داده گرچه هرچه از جلوی خودرو به عقب بدنه می‌رویم به شکلی مداوم با محافظه‌کاری، طراحی خنثی و البته فرمی یکدست روبرو می‌شویم.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

یک خط تیز کناری در بالا و میانه درب‌ها که مستقیما شما را از انتهای خودرو به پوزه پاسات حواله می‌دهد کمک شایانی کرده تا فرم یکنواخت بخش عقب به کناره بدنه سرایت نکند. در عین حال رینگ‎‌های 18 اینچی 10 پره که روی لاستیک‌های هانکوک سوار شده‌اند بر جاذبه کناری پاسات افزوده است. آینه ها هم روی درب و نه ستون سوار شده‌اند تا حس اسپورتی بدنه کامل شود. یک نکته خوب در انتهای بدنه فرم باز شدن صندوق عقب است که با یک فشار کوچک به آرم فولکس واگن صورت گرفته و شما را با یک جعبه فراخ و منظم روبرو می‌کند که بین 600 تا 650 لیتر گنجایش دارد. البته هنوز هم باید در پرونده پاسات به خاطر نوع طراحی چراغ‌های عقب و صندوق یک نمره منفی ثبت کرد.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

کابین، جادار، مجلل، فناورانه
با گام گذاشتن درون اتاق پاسات خاطره بد صندوق عقب کاملا پاک می‌شود. مجموعه چیزی که به عنوان داشبورد در جلوی شماست بسیار بهتر از تصاویر به نظر می‌رسد و دقت در طراحی، ساخت و مونتاژ کابین کاملا مشهود است. استفاده از چوب، چرم و استیل باکیفیت در کنار رنگ بندی مناسب باعث شده تا فضای داخلی خودرو دلچسب از کار دراید. یک خط عرضی پلکانی که دریچه‌های سیستم تهویه هوا درون آن تعبیه شده‌اند در بالای داشبورد قرار دارد و در زیر آن یک لایه چوب با رنگ قهوه‌ای سوخته داشبورد را جذاب‌تر کرده است.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

صفحه لمسی 8 اینچی، چند دکمه و کلید، فرمان چرمی، صندلی‌های چرمی با طرح چند ردیفی در کنار دسته دنده آشنای مزین به حروف DSG تکمیل کننده فضای اتاق هستند ضمن اینکه هداپ دیسپلی، اتوهلد، 9 کیسه هوا، اتوپارک و سیستم‌های ارتباطی پیشرفته همگی خبر از یک خودروی مجهز می‌دهد که یک سر و گردن از رقبای خود پیش است. البته یک نکته منفی اتاق، کیفیت و جنس ساعت آنالوگ بالای داشبورد پاسات است که به نظر ارزان و نازل بوده و در شان چنین اتومبیلی نیست. نشستن در صندلی عقب هم توام با تجربه خوبی بود که گرچه گنجایش بالا در یک سدان 4.90 سانتی چندان عجیب نیست اما یادآوری آن الزامی است چرا که در همین کلاس، خریداران سوناتا از عذاب‌آورترین صندلی‌های عقب رنج می‌برند. امکانات پاسات واقعا ستودنی است. سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، سامانه استارت استاپ، کروزکنترل، تودوزی چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق برقی، کاروان کش فابریک، نمایشگر چندمنظوره روی داشبورد، پشت آمپر LED، آینه های تاشو برقی، ساعت لوکس وسط، سیستم تهویه سه گانه، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، سیستم اتوپارک، دنده پشت فرمان، تنظیم حالت رانندگی، هدآپ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، بلوتوث، گرمکن صندلی های عقب، تغییر زاویه چراغ به صورت اتوماتیک، سنسور باران و سنسور نور از جمله مواردی هستند که در کابین به چشم می‌خورند.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

هندلینگ و کیفیت رانندگی

گرچه فولکس واگن و ماموت در توضیح شتاب و سرعت نهایی پاسات اندکی اغراق کرده‌اند اما بی هیچ مبالغه‌ای پاسات یک خودروی دینامیک، جسور و سریع است که در 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و به خوبی توانایی بالابردن آدرنالین خونتان را دارد. البته پاسات به اندازه کافی پایدار هم هست تا اگر خبطی از جانب راننده سر زد آن را کنترل کند. در عین حال ایمنی بالای بدنه و به کارگیری 9 کیسه هوا، 6 نوع سیستم ترمز و چند سامانه ایمنی اضطراری مجموعا کمک می‌کنند تا جان سرنشینان پاسات در سرعت‌های بالای 150 کیلومتر به خوبی حفظ شود.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

این خودروی آلمانی که 5ستاره کانون امنیت و تصادف اروپا (یورو انکپ) را دارد، در بررسی فرادید اتومبیلی لذتبخش نشان داد. با فشار دادن دکمه استارت و گذاشتن دنده روی حالت دی (D) ماشین حرکتی نرم و سریع را شروع می‌کند. زوزه موتور 1.8 لیتری و 180 اسبی پاسات که ساخت آئودی است تا حدی به کابین راه می‌یابد و خوشبختانه خبری از لگ یا تاخیر توربو نیست. شتاب 0 تا 100 پاسات در بار اول بررسی 9.1 و در بار دوم 8.9 ثانیه که میزانی متوسط است و در این زمینه سدان آلمانی ساخت فولکس را کاملا از هوندا آکورد 2016 یا رنو تالیسمان 2018 عقب نگه می‌دارد. در عین حال اگر کیفیت رانندگی را تنها در شتاب و سرعت نبینیم، پاسات یک نمونه متعادل از گلف آر32 فولکس است که در پیچ‌ها متعادل، در مسیرهای مستقیم پایدار و در رانندگی شهری یک خودروی راحت و مجلل است.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

نتیجه‌گیری
خیز ماموت خودرو برای ورود گسترده به بازار ایران آن هم با دو مدل اتومبیل برجسته و مشهور ساخت فولکس واگن آلمان این شائبه را تقویت می‌کند که قرار است به زودی کل بازار وارداتی ایران در اختیار اروپایی‌های مغرور قرار گیرد. ما از این مسئله خوشحالیم و استقبال می‌کنیم به این شرط که همچنان بستر رقابت فراهم باشد و تنوع و دامنه انتخاب خریداران کم نشود. از نمای نزدیک چیزی شبیه به یک سدان لوکس است و بی هیچ اغراقی یک سر و گردن از رقبای خود در ایران بالاتر است.

پاسات، قاتل تالیسمان پاریسی

اگر کمری بود و آکورد هم کنارش، می‌شد نقشه خوبی برای قتلش کشید اما حالا که سوگلی بازار یک سدان فرانسوی- کره‌ای محصول رنو به نام تالیسمان است، و اوپتیما و سوناتا دوقلوهای کره‌ای هم حرف زیادی برای گفتن ندارند، پس پاسات به احتمال فراوان و داده‌های موجود، ترند جدید بازار ایران است که می‌تواند باب میل بسیاری از خریداران لوکس‌پسند باشد. باید منتظر ماند و دید این ژنرال آلمانی قادر است با قیمتی 275 میلیونی بر رقبای خود غلبه کند یا اینکه شرایط همچنان به سود شرقی‌های سختکوش در جریان است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید