یک رکورد خارق‌العاده

یک رکورد خارق‌العاده

این رشد سرسام‌آور که اغلب کارشناسان آن را مدیون توسعه گسترده بازارهای آسیایی مخصوصا در چین، هند و اندونزی می‌دانند ، در یک دهه اخیر با رشدی بسیار سریع روبرو شده است. البته که عمده بار این رشد بزرگ به دوش چین بوده که هم اینک بازارش 24.5 میلیون دستگاه ظرفیت دارد و بالاتر از بازار آمریکای شمالی و بازار اروپا نقطه کانونی تحولات صنعت خودرو است.

کد خبر : ۴۸۵۹۱
بازدید : ۱۹۶۴

فرادید | با اعلام آمارهای رسمی از سوی خودروسازان ، فروش اتومبیل در سال 2017 به طور رسمی از 79.5 دستگاه گذشت تا رکورد جدیدی در زمینه تولید اتومبیل در یک سال به ثبت رسد. طبق اعلام وب‌سایت استاتیستا در 12 ماهه سال 2017 کل تولید صنعت خودرو در جهان به بیش از 79 میلیون و 560 هزار دستگاه رسیده است. این آمار به معنی رشد گسترده صنعت خودرو در 2 دهه اخیر است که با بیش از 200 درصد افزایش از حدود 39.2 میلیون دستگاه در ابتدای دهه آخر قرن بیستم، به حدود 80میلیون دستگاه در پایان سال 2017 رسیده است.

یک رکورد خارق‌العاده

به گزارش فرادید، این رشد سرسام‌آور که اغلب کارشناسان آن را مدیون توسعه گسترده بازارهای آسیایی مخصوصا در چین، هند و اندونزی می‌دانند ، در یک دهه اخیر با رشدی بسیار سریع روبرو شده است. البته که عمده بار این رشد بزرگ به دوش چین بوده که هم اینک بازارش 24.5 میلیون دستگاه ظرفیت دارد و بالاتر از بازار آمریکای شمالی و بازار اروپا نقطه کانونی تحولات صنعت خودرو است. همین عامل نیز کمک کرده تا تولید خودرو از حدود 54 میلیون دستگاه در ابتدای قرن بیست و یکم به بیش از 79.5 میلیون دستگاه در انتهای سال 2017 افزایش یابد.

یک رکورد خارق‌العاده

با توجه به اینکه جنرال موتورز، تویوتا و فولکس واگن بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه توسعه بازارها انجام داده‌اند تبعا بیشترین منفعت را از ناحیه رشد بازار چین و سایر بازارهای به این شرکت‌ها متعلق است، در عین حال به تبع ظهور و بروز توسعه اقتصادی در برخی اقتصادهای کوچک، پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو بازهم در حال اوجگیری خواهد بود. در عین حال گفته می‌شود میزان رشد تولید در بازارهای بزرگ به نقطه اشباع رسیده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید