درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

در نمایشگاه فناوری 2018 برخی شرکت‌های گمنام و استارت‌ آپ‌های پیشرو در زمینه فناوری از محصولاتی پرده برداشتند که ضمن اینکه با نگاه به خواسته‌های آینده خریداران خودرو هماهنگ بوده از سطح بالای کارایی و نیز سهولت استفاده سود می‌برند.

کد خبر : ۴۸۶۴۱
بازدید : ۱۹۶۳

فرادید | نگاهی کوتاه به پنج کانسپت حاضر در نمایشگاه فناوری 2018 (CES 2018) که رونمایی از آنها سروصدای زیادی به پا کرده است. رویداد تکنولوژی لاس‌وگاس یا نمایشگاه فناوری 2018 (CES 2018) در حالی روز آینده به کار خود پایان می‌دهد که برندهای دیجیتال امسال با انبوهی از نوآوری‌ها خودروسازان را غافلگیر کردند. در عین حال فعلا دست بالا را برندهای بزرگ صنعت خودروسازی دارند که با ایده‌های جالب‌ توجه توانستند نظر بخش زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به سمت خود متمرکز کنند.

به گزارش فرادید، در عین حال برخی شرکت‌های گمنام و استارت‌ آپ‌های پیشرو در زمینه فناوری از محصولاتی پرده برداشتند که ضمن اینکه با نگاه به خواسته‌های آینده خریداران خودرو هماهنگ بوده از سطح بالای کارایی و نیز سهولت استفاده سود می‌برند. اینجا می‌توانید با پنج کانسپت حاضر در نمایشگاه فناوری 2018 (CES 2018) که رونمایی از آنها سروصدای زیادی به پا کرده است، آشنا شوید.

اتوبوس خلاقانه تویوتا

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد تویوتا با ایده اتوبوس آینده به نمایشگاه لاس وگاس پا گذاشته است. در واقع تویوتا با معرفی کانسپتای- پالت (e-Palette) در نمایشگاه لاس‌وگاس 2018 پیش نمایشی از صنعت حمل و نقل آینده را به جهان ارائه کرده است.در این طرح کانسپت این گونه تصور شده که تویوتا در آینده سخت افزار این خودرو را تولید خواهد کرد و دیگر شرکت ها نرم افزار مورد نیاز برای استفاده از آن را طراحی خواهند کرد. تویوتا می گوید این کانسپت از یک کابین با فضای باز بهره می برد تا امکان هر نوع سفارشی سازی داخل آن فراهم باشد. به عنوان مثال، تویوتا این کانسپت را به عنوان یک ون توزیع بار، یک خودروی اشتراک سواری و یک خودروی تجاری تصور می کند.

تاکسی عجیب اروپایی

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

رین‌اسپید که یک تیونر و کانسپت‌ساز سوییسی مشهور است، به تازگی در نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس (CES 2018)، از خودروی اسنپ رونمایی کرده است. نمایش این خودرو، نشان دهنده ایده رین‌اسپید برای تولید یک خودروی الکتریکی تمام خودران است که پیشرانه و سیستم انتقال قدرت آن، با شاسی‌اش به صورت یک تکه هستند. این خودروی الکتریکی خودران، طراحی جعبه‌ای شکل دارد و این قابلیت را دارد که قسمت جعبه‌ای شکل آن، از شاسی‌اش جدا شود تا باعث راحتی سرنشینان در هنگام سوار و پیاده شدن شود. این خودرو، قابلیت استفاده به عنوان یک تاکسی خودران الکتریکی و یا یک کافه سیار خودران را دارد.

خودروهای هوشمند هوندا از آینده آمده‌اند

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

هوندا خودروساز پیشرو ژاپنی یکی دیگر از شرکت‌هایی است که علاوه بر رونمایی از کانسپت جذاب و زیبای هوندا اینسایت به عنوان یک خودروی هیدروژنی، با محصولی تک نفره و خاص به نمایشگاه لاس‌وگاس آمده است. این محصول که با کد 3E-B18 به ویلچر آینده شباهت دارد، برای استفاده روزانه و معمولی طراحی شده است. هوندا تاکید دارد که این مدل یک محدوده کوچک و همچنین یک صندلی قابل تنظیم دارد که به آن اجازه می دهد تا حتی در سربالایی ها و سرپایینی ها در یک سطح قرار بگیرد.

آمریکایی گمنام در پی رقابت با تسلا

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

شرکت جنوویشن هم از فرصت نمایشگاه لاس‌وگاس برای رونمایی از مدل مفهومیجی‌ایکس‌ای (GXE) استفاده کرده که بر پایه شورولت کوروت ساخته شده، از یک طراحی بدنه ای بهره می برد که بسیار دچار تغییر شده و در طراحی قسمت جلو از چراغ‌های ال‌ای‌دی یکپارچه استفاده می کند. جی‌ایکس‌ای از باتری‌ها، مبدل‌ها و دو موتور الکتریکی فوق العاده بهره می برد. این موتورها در مجموع بیش از 800 اسب بخار نیرو و 948 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. با این ترکیب فنی خودرو شتاب صفر تا صدی کم تر از سه ثانیه خواهد داشت و حداکثر سرعت آن معادل 354 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

آی‌ام‌ایکس (IMx) کانسپت

درلاس‌وگاس چه می‌گذرد

دومین خودروساز بزرگ ژاپن هم با دست پر به نمایشگاه فناوری لاس وگاس آمده است. نیسان با مدل آی‌ام‌ایکس (IMx) کانسپت که یک کراس اوور برقی جدید است و گمان می رود طی سال های آینده وارد بازار شود به لاس‌وگاس آمده است. گویا قبلا قرار بود مدل تولیدی آی‌ام‌ایکس بر اساس لیف برقی ساخته شود اما این موضوع فعلا تکذیب شده است. گفته شده که آی‌ام‌ایکس از دو موتور برقی با توان کلی 430 اسب بخار بهره می برد و در دامنه حرکتی حدود 600 کیلومتر می‌تواند بدون مراجعه به ایستگاه شارژ مسافران خود را حمل کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید