راز تخت پادشاهی فرعون

راز تخت پادشاهی فرعون

متون پیدا شده از سوی محقق‌ها به حضور احتمالی تخت پادشاهی فرعون در تالار مخفی هرم جیزه اشاره دارد

کد خبر : ۴۸۷۱۸
بازدید : ۳۹۴۶

راز تخت پادشاهی فرعون

فرادید| سال گذشته بود که محققان موفق شدند با استفاده از امواج کیهانی فضای خالی و بزرگی را داخل هرم جیزه مصر پیدا کنند. تالاری بزرگ که دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست و اطلاعاتی از فضای داخلی آن به شکل دقیق وجود ندارد. با این حال تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمالا باید منتظر کشف آثاری جالب از دوران باستان مصر باشیم.

به گزارش فرادید ، جولیو مگلی باستان شناس دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا در این رابطه توضیح داده که متون پیدا شده در هرم جیزه نشان می‌دهد به احتمال فراوان از این فضای خالی برای انجام مراسم تشییع استفاده شده. متون پیدا شده به این مسئله اشاره دارند که فرعون بعد از مرگ باید سفر جدید خود را به سمت ستاره شمالی از روی تخت پادشاهی شروع کند.

راز تخت پادشاهی فرعون

با توجه به جزئیات منتشر شده می‌توان اینگونه برداشت کرد که احتمالا در این فضای خالی تخت پادشاهی فرعون قرار گرفته. تختی که ساختار اصلی آن از جنس چوب است و بخش‌های دیگرش از سنگ و آهن تشکیل شده. مدت‌ها پیش تخت پادشاهی در یک هرم دیگر پیدا شده بود اما انتظار می‌رود که هرم جیزه میزبان نمونه اصلی و مهم‌تر باشد. در حال حاضر دسترسی به تالار اشاره شده برای انسان‌ها امکان‌پذیر نیست اما در آینده می‌توان با ساخت ربات‌های مخصوص به این کار از طریق راهروی باریکی که در فضای داخلی هرم جیزه وجود دارد، به تالار مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید