دیگر نیازی به ورزش کردن ندارید!

دیگر نیازی به ورزش کردن ندارید!

دیگر آینده فعالیت‌های ورزشی به خوبی مشخص است. نیازی نیست نگران اتلاف وقت و هزینه در باشگا‌ها باشید، در ماه ژانویه سال آینده باشگاه‌ها به خانه شما خواهند آمد. یک تصویر خیالی از شهر آینده، شما را با ربات‌ها روبرو خواهد کرد و از هیجان ناشی از این امر به نفس نفس خواهید افتاد.

کد خبر : ۴۸۷۵۷
بازدید : ۲۳۸۰
باشگاه‌ها را فراموش کنید، آیا واقعیت مجازی VR آینده ورزشگاه‌ها خواهد بود؟
فرادید | دیگر آینده فعالیت‌های ورزشی به خوبی مشخص است. نیازی نیست نگران اتلاف وقت و هزینه در باشگا‌ه‌ها باشید، در ماه ژانویه سال آینده باشگاه‌ها به خانه شما خواهند آمد. یک تصویر خیالی از شهر آینده، شما را با ربات‌ها روبرو خواهد کرد و از هیجان ناشی از این امر به نفس نفس خواهید افتاد.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، بله، اگر طرفدار فعالیت‌هایی مانند زومبا و پیلاتس در سالن‌های بزرگ دور از دسترس هستید و فعالیت‌های ورزشی دیگر ممکن است خیلی باب میل نباشند. اگر زمان و علاقه کافی برای شرکت در کلاس‌های ورزشی را ندارید، یا برای پیاده روی تند و دوچرخه سواری اهمیتی قائل نیستید ممکن است سلامت خود را به خطر انداخته باشید و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲، چاقی و مشکلات قلبی و عروقی را افزایش دهید.

واقعیت مجازی در حقیقت شبیه سازی یک محیط کامپیوتری سه بعدی است که می‌تواند با استفاده از یک هدست به همراه یک صفحه نمایش بر روی گوش‌ها و چشم قرار بگیرد. کاربر به وسیله این عینک‌ها در محیط‌های دیجیتالی غرق می‌شوند و می‌تواند به وسیله یک کنترل کننده و یا دستکش با سنسور‌ها ارتباط بر قرار کنند.

این ایده حدود یک دهه است که وارد دنیای امروزی شده است، درست زمانی که نینتندو Wii Fit در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد، در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۲.۶۷ میلیون نسخه در سرار جهان به فروش رساند. اما کاربران پس از آموختن شیوه بازی به سرعت بر روی کاناپه‌ای می‌نشستند و بازی می‌کردند. اما، امروز یک موج جدید از نو آوری‌ها در حال ظهور هستند.
باشگاه‌ها را فراموش کنید، آیا واقعیت مجازی VR آینده ورزشگاه‌ها خواهد بود؟

یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های توسعه یافته، آکیولوس ریفت Oculus Rift است. آکیولوس ریفت تجربه حسی جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد و سرگرمتان می‌کند. کمپانی که این محصولات را تولید می‌کند Oculus نام دارد و توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۲.۳ میلیارد دلار خریداری شده است. کاربران با استفاده از این دستگاه می‌توانند چشم انداز‌های خیره کننده‌ای را کشف کنند، کوه‌های مجازی را صعود کنند و با استفاده از زوم این Google Earth به ماموریت‌های فضایی آپولو بپیوندند.

دو سیستم را آزمایش می‌کنیم، با استفاده از مانیتور قلب و Fitbit تعداد ضربان قلب و میزان تلاش و کالری مصرفی را می‌سنجیم. یک کاربر ورزشکار که شش روز در هفته به باشگاه می‌رود و از استقامت بدنی بالایی بر خوردار است را در نظر بگیرید، برای افزایش استقامت وی، یک وزنه ۱۰ کیلوگرمی و یک کیلوگرمی به هر یک از مچ هایش اضافه می‌کنیم.
باشگاه‌ها را فراموش کنید، آیا واقعیت مجازی VR آینده ورزشگاه‌ها خواهد بود؟

اولین نمونه، واقعیت مجازی (VR) سامسونگ (£۱۱۵ در وب سایت آمازون). این کیت شامل یک هدست و کنترل دستی می‌باشد. شما می‌توانید با گرفتن پانچ، شلیک کنید و ضربه بزنید. تجربه بصری بر روی گوشی سامسونگ گلکسی (شامل نمی‌شود)، با یک کلیک بر روی هدست و اتصال به لنز، پس زمینه‌ای ۳۶۰ درجه بی نظیری ایجاد می‌گردد. همانطور که سر خود را حرکت می‌دهید، صفحه نمایش نیز حرکت می‌کند، بنا براین به راحتی می‌توانید اطراف خود را ببینید.

یک بازی چالش بر انگیز ورزشی را انتخاب کردم که شامل گرفتن توپ‌های آمریکایی American footballs از همه جهات می‌شد. این بازی آسان است و شامل حرکت تمامی اعضای بدن می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه، ضربان قلب به آرامی از ۵۶ بیت تا ۶۵ بیت در ساعت افزایش می‌یابد. حال زمانی که وزنه‌ها به بازی اضافه می‌شوند میزان تلاش من نیز ۵۲ درصد افزایش می‌یابد. سر گرم کننده است به ویژه برای کسانی که به صورت منظم تمرین انجام نمی‌دهند، کاملا یک چالش جدی است.

حال نوبت هدست Oculus Rift (£۳۹۹) است، با یک کارت گرافیکی و پردازنده‌ای مناسب که به یک کامپیوتر متصل است. تفاوت‌های بین دو قطعه کیت بیان شده است. گرافیک بسیار پیشرفته به همراه دو کنترل کننده طیف وسیعی از تعاملات بصری فراهم آمده. پس از یک آموزش مجازی کوتاه توسط یک ربات، بازی فروت نینجا (Fruit Ninja) را با هدف رسیدن به اندام دلخواه آغاز می‌کنم.
باشگاه‌ها را فراموش کنید، آیا واقعیت مجازی VR آینده ورزشگاه‌ها خواهد بود؟
Fruit Ninja

این بازی واقعا اعتیاد آور است، بازیکنان باید برای خرد کردن میوه‌های شناور، صفحه نمایش را بچرخانند. در واقعیت مجازی VR Fruit Ninja، کاربر در محیط هنر‌های رزمی مجازی قرار گرفته به همراه شمشیر سامورایی در هر دو دست. میوه‌ها در تمام جهات پرواز می‌کنند و شما سعی می‌کنید آن‌ها را برش دهید. هر چه امتیاز بالا می‌رود میوه‌های بیشتری ظاهر می‌شوند و مانند یک جریانی عظیم ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که خود را کاملا مجذوب بازی می‌یابید و در نهایت خسته و خشمگین.

به همراه وزنه، به سرعت عرق می‌کنید. ضربان قلبتان ناگهانی به ۹۰ افزایش می‌یابد و سطح تلاشتان به ۷۲ درصد می‌رسد. این بازی احمقانه به شدت سر گرم کننده و اعتیاد آور است. یک جلسه نیم ساعته من را از پای در آورد و به شدت خسته کرد.

در نهایت، باید بگویم شیفته Robo Recall هستم، بازی که در یک منظره بی نظیر شهری، به شیوه‌ای طراحی شده که در آن نیرو‌های امنیتی ربات‌ها بسیار زیرکانه عمل می‌کنند این کار بازیکن است که به آن‌ها شلیک کند و یا بکوبدشان و در آخر بکشد و یا یکی از اندام هایشان را از بین ببرد. گرافیک کار عالی است، بازی نیز نیاز شدیدی به حرکات فیزیکی دارد. غرق شدن و شیرجه، پیچ و تاب به همراه چرخش - هر چه بیشتر حرکت کنید، تجربه بیشتری به دست می‌آورید. این داستان شما را مجبور می‌کند تا برای به دست آوردن تجربه، بازی را ادامه دهید و عناصر تهدید آمیز در بازی نیز باعث افزایش سطح آدرنالین و ضربان قلب می‌شوند.

در حالی که تمامی بازی‌هایی که تا کنون انجام داده ام به طور خاص با هدف تناسب اندام نبوده اند، اما پس از توقف بعد از ۱۰۷ دقیقه فعالیت، ۴۰۱ کالری سوزانده بودم و میانگین ضربان قلبم ۷۶ بیت در دقیقه بود.

چند روز بعد از تجربه واقعیت مجازی به یک باشگاه معمولی رفتم و این مسئله را با یک مربی حرفه‌ای در میان گذاشتم، بلافاصله آهی کشید و شکایت کرد که بسیاری افراد در صنعت نگران جایگزین شدن چنین تکنولوژی هستند. نشانه‌های قبلی وجود دارند. شرکت سوئیسی Holodia، واقعیت مجازی در باشگاه‌ها را ایجاد کرد تا ورزشکاران بتوانند با استفاده از دوچرخه سواری مجازی و دستگاه‌های دیگر لذت ببرند.

در حال حاضر ۲۰۰ ورزشگاه در جهان از دستگاه‌های Icaros full-body و gyroscopically-controlled استفاده می‌کنند که کاربران را از طریق چشم انداز مجازی و با استفاده قدرت درونی هدایت می‌کنند. متاسفانه با تمامی اثرات مخرب تکنولوژی‌ها، به طور ناگهانی برای برخی از شغل‌های انسانی اتفاقاتی می‌افتد. در هر صورت تمامی ورزشگاه‌ها با مربیان تعریف شده اند. شاید قربانیان این تکنولوژی نیز سرنوشتی مانند رانندگان اوبر داشته باشند.

واقعیت مجازی VR راهی دراز برای ادامه دارد. محدودیت‌ها و ملاحظاتی نیز وجود دارند. به احتمال زیاد واقعیت مجازی به یک فعالیت اعتیاد آور تبدیل خواهد شد و بخش مشخصی از کارمندان را از کار بیکار خواهد کرد. افرادی وجود دارند که همچنان از فعالیت در ورزشگاه‌های واقعی لذت می‌برند و هنوز در دنیای واقعی تمرین می‌کنند، مطمئنا یک تردمیل گرافیکی به همان میزان نمی‌تواند خوب و جذاب باشد.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید