همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

چند ماهی تا معرفی نسل جدید پرچمدارهای شرکت‌های مختلف تولیدکننده تلفن هوشمند باقی مانده و حالا می‌توان گران‌قیمت‌ترین محصولات این بازار را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کرد

کد خبر : ۴۸۸۱۲
بازدید : ۳۲۲۳

فرادید | چند ماهی تا معرفی نسل جدید پرچمدارهای شرکت‌های مختلف تولیدکننده تلفن هوشمند باقی مانده و حالا می‌توان گران‌قیمت‌ترین محصولات این بازار را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کرد. یکی از نکاتی که امروزه در انتخاب تلفن هوشمند تاثیر به‌سزایی دارد، دوربین آنهاست. بخشی از یک گوشی هوشمند که شاید از دید اعداد کلی شباهت بسیاری به یکدیگر داشته باشند اما جزئیات متفاوت آنها در نهایت نتایج مختلفی را به همراه دارد. اعدادی که معمولا تحت عنوان مگاپیکسل شناخته شده و وضوح عکس ثبت شده را نشان می‌دهند اما لزوما بالارفتن آنها به معنی افزایش کیفیت تصویر نیست. در ادامه بهترین دوربین تلفن‌های هوشمندی که در سال 2017 عرضه شده‌اند را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

Google Pixel 2 XL

به گزارش فرادید، درست مانند سال گذشته اینبار هم گوگل موفق به ساخت یکی از بهترین دوربین‌ها شده. دوربین به کار رفته در پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال اینبار به جای استفاده از حسگر 1/2.3 اینچی از نمونه 1/2.6 اینچی استفاده کرده که با بهره‌مندی از قابلیت پیکسل‌های دوگانه زودتر از گذشته تمرکز روی سوژه را انجام می‌دهد. در دوربین تلفن‌های جدید گوگل از 12 میلیون عامل تشخیص فاز به منظور اندازه‌گیری عمق صحنه استفاده شده و به همین خاطر می‌توان تنها با یک دوربین چیزی شبیه به افکت پرتره دوربین‌های آیفون را شاهد بود. گوگل آرشیو عکسی بزرگ را برای پیکسل در نظر گرفته تا دوربین این تلفن با بررسی محیط به خوبی نقاط پیش رو و پس زمینه را از یکدیگر تشخیص داده و فوکوس را به درستی انجام دهد.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

Samsung Galaxy Note 8

یکی از بهترین دوربین‌های تلفن‌های هوشمند برای استفاده سریع و آسان به گلکسی اس8 سامسونگ اختصاص دارد. تلفنی که می‌تواند با استفاده از الگوریتم کاهش نویز در نهایت تصاویری با کیفیت مناسب را حتی در نور کم ثبت کند. همین وضعیت برای گلکسی نوت 8 نیز صدق می‌کند. اولین تلفن سامسونگ از دوربین دوگانه استفاده کرده و با استفاده از لنز عریض می‌تواند تصاویر پرتره مناسبی را آماده کند. بررسی تصاویر نور کم گلکسی نوت 8 برتری ساخته سامسونگ را نسبت به رقبا در این زمینه به خوبی نشان می‌دهد.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

LG V30

موفقیت مدل وی10 از کمپانی ال‌جی باعث شد که نهایتا فرمول استفاده از دو دوربین معمولی و عریض به سری اصلی محصولات این کمپانی کره‌ای نیز راه یافته و جی5 از آن استفاده کند. جدیدترین تلفن ال‌جی که از این قابلیت بهره برده، وی30 است. دستگاهی با تمرکز روی دوربین که می‌تواند مناظر را به بهترین شکل ممکن ثبت کرده و تصاویری به سبک دوربین‌های اکشن را پیش روی کاربر قرار دهد. اگر به پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش OLED وی30 اهمیتی نمی‌دهید، جی6 نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

Apple iPhone X

درست مانند سال گذشته اینبار هم اپل توانست دو تلفن قدرتمند را در زمینه دوربین روانه بازار کند. آیفون 10 یا همان ایکس و آیفون 8 هر دو تقریبا از یک نوع دوربین استفاده کرده و توانسته‌‌اند دستاوردهای سال گذشته را ارتقا دهند. این تلفن‌ها همچنان در بهترین مدل‌های خود از دوربین دوگانه بهره برده و حالا امکانات نرم‌افزاری بیشتری را برای گرفتن تصاویر پرتره با استفاده از دوربین جلو در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شاید تنها ضعف بزرگ آیفون 7 در زمینه رنگ‌بندی تصاویر بود که این مشکل در نسل جدید آیفون‌ها به کلی برطرف شده.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

Huawei Mate 10

کمپانی چنینی هوآوی مدتی است که از ساختار دوربین دوگانه استفاده می‌کند اما یکی از این دوربین‌ها را به عکاسی سیاه و سفید اختصاص داده. فرمولی که همچنان در محصولات جدید این کمپانی دنبال می‌شود. با وجود این مسئله اگر به عکاسی رنگی علاقه‌مند هستید، میت10 و میت10 پرو گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید. میت10 توانایی ثبت تصاویر مناسبی در نور کم داشته و می‌توان با به کارگیری دو دوربین خود تصویر را با افکت بوکه ثبت کند.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

HTC U11+

با وجود اینکه تایوانی‌ها در زمینه تولید تلفن روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند اما مطمئنا هنوز توانایی ساخت دوربین‌های خوب را دارند. مدل یو11 پلاس و معمولی از اچ‌تی‌سی مثالی مناسب برای این موضوع است. بعد از معرفی اچ‌تی‌سی یو 11، مرجع معتبر DxOMark اعلام کرد این گوشی، به بهترین دوربین موبایل تا امروز مجهز شده است. هر چند بعد از این محصول چند گوشی هوشمند ساخت سایر شرکت‌ها توانستند امتیازهای بیشتری در وب سایت DxOMark به دست بیاورند، اما اچ تی سی یو 11 و همچنین اچ تی سی یو 11 پلاس همچنان جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. هر دو محصول دوربین یکسانی داشته و برخلاف اغلب پرچمداران سال، به یک سنسور مجهز شده‌اند. یکی از توانایی‌های شگفت‌انگیز این دوربین، ثبت تصاویر عالی و بدون نویز در تاریکی شب است.

همیشه مگاپیکسل حرف اول را نمی‌زند

Nokia 8

نوکیا هنوز راضی به عرضه پرچمدار خود با عنوان نوکیا 9 نشده اما در هر صورت می‌توان مدل ضعیف‌تر آن یعنی نوکیا 8 را در زمینه دوربین به عنوان یکی از بهترین‌های سال 2017 انتخاب کرد. کمپانی فنلاندی برای توسعه دوربین تلفن خود از ساختاری شبیه به محصولات هوآوی استفاده کرده و دو دوربین 13 مگاپیکسلی را در کنار یکدیگر قرار داده. دوربین نوکیا 8 امکانات جالبی را برای عکاسی در موقعیت‌های نوری مختلف داشته و همچون بسیاری از محصولات قدرتمند سال گذشته افکت بوکه را در زمینه عکاسی پرتره به همراه دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید