فورد و سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری

فورد اعلام کرده است که در راستای تلاش تمامی خودروسازان جهانی برای طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی و هیبریدی که خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می روند، قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد ۴۰ خودروی هیبریدی و تمام برقی و الکتریکی را معرفی و به بازار عرضه کند.

کد خبر : ۴۸۸۳۵
بازدید : ۱۶۸۲

شرکت خودروسازی فورد به منظور افزایش تولید خودروهای پاک برقی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.به گزارش رویترز، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

هم اکنون شرکت فورد بعنوان یکی از پیشگامان خوروسازی در ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته و اعلام کرده است که در راستای تلاش تمامی خودروسازان جهانی برای طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی و هیبریدی که خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می روند، قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد ۴۰ خودروی هیبریدی و تمام برقی و الکتریکی را معرفی و به بازار عرضه کند.

بیل فورد - رئیس شرکت خودروسازی فورد - در جریان نمایشگاه جهانی خودروی دیترویت اعلام کرده است که فورد می خواهد در عرصه خودروهای برقی و هیبریدی رهبری خوروسازان جهانی را در دست بگیرد و به همین منظور هم قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی یعنی ۴ سال آینده، ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

مدیر اجرایی فورد همچنین عنوان کرد که مبلغ سرمایه گذاری اعلام شده توسط این خودروساز آمریکایی (۱۱ میلیارد دلار) بسیار بیشتر از مبلغی است که پیشتر گفته شده بود که حدود ۴.۵ میلیارد دلار بود و این بدان معناست که این شرکت از اهمیت روزافزون و استقبال بی نظیر مردم، شهروندان و دولت های مختلف در سراسر جهان آگاه است.

جیم هاکت - مدیر ارشد اجرایی فورد - در ماه اکتبر گذشته خطاب به سرمایه گذاران این شرکت گفته بود که نیازمند ۱۴ میلیارد دلار سرمایه برای تولید خودروهای سواری و وانت پیکاپ های هیبریدی و الکتریکی بیشتری است.طبق سخنان وی، از این ۴۰ خودروی اعلام شده توسط فورد، ۱۶ دستگاه تمام برقی و بقیه آن خودروهای هیبریدی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد:" اگر ما می خواهیم در صنعت نوپای خودروهای برقی و الکتریکی و در سراسر جهان موفق ظاهر شویم، باید از مدل های کنونی خودروهای موفق خود، نسخه های برقی و الکتریکی طراحی و تولید کنیم".

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع : پرشین خودرو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید