300 میلیونی‌ها

300 میلیونی‌ها

اوتلندر برخلاف سانتافه یا سورنتو که تنها نان ظاهر و مد روز بودن را می‌خورند، توانسته به واسطه اعتبار بالای برند خود و نیز کیفیت ساخت خوبش به یکی از غول‌های بازار ایران تبدیل شود در حالی که کیا سورنتو خودرویی محبوب و مجلل است. رکستون اما محصولی گمنام و اسپورت به نظرمی‌رسد.

کد خبر : ۴۸۹۱۹
بازدید : ۹۳۵۱

فرادید | اینروزها سروصدای بسیاری در کلاس کراس‌اوورهای بزرگ 300 میلیونی تومانی بلند شده و این رده پرطرفدار در بازار پیوسته بازیگران جدیدی را به خود میبیند اما خریداران ایرانی برای داشتن یک شاسی‌بلند فول سایز واقعی تنها 3 انتخاب دارند.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

به گزارش فرادید، با ورود رسمی سانگ‌یانگ رکستون جی4 به بازار ایران که فردا شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، سه ضلعی شاسی‌بلندهای بزرگ، عضلانی و اسپورت شرقی که در زمینه آفرود حرف‌هایی برای گفتن دارند کامل می‌شود. کیا سورنتو جی‌تی‌لاین 340 میلیونی حالا پس از 3 سال حضور در بازار خود را روبروی دو حریف قدر ژاپنی و کره‌ای می‌بیند که ضمن داشتن قیمتی ارزان‌تر از سطح تجهیزات یکسان، موتور قدرتمندتر و البته تکنولوژی بالاتر سود می‌برند. این دو خودرو که از محصولات میتسوبیشی و سانگ یانگ هستند کلی رهاورد تازه برای خریدارانشان دارند. ازینرو سورنتو به حق باید بترسد که جایگاه فعلی‌اش را اوت‌لندر پلاگین هیبرید بگیرد یا اینکه رقابت را به محصول تازه سانگ‌یانگ یعنی رکستون جی4 ببازد. ببینیم در این جدال تنگاتنگ حق با کدام خودرو است. لازم به توضیح است که هر3 خودرو به سیستم دودیفرانسیل مجهز بوده و از رینگ و لاستیک 18اینچی سود می‌برند.

میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

اوتلندر برخلاف سانتافه یا سورنتو که تنها نان ظاهر و مد روز بودن را می‌خورند، توانسته به واسطه اعتبار بالای برند خود و نیز کیفیت ساخت خوبش به یکی از غول‌های بازار ایران تبدیل شود و بدون حاشیه و جنجال و نوسان، موفق شده عنوان یکی از پنج خودروی پرفروش‌ترین بازار را از آن خود کند.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

در عین حال این تنها خودروی گروه است که از موتور توربو استفاده نمی‌کند و یک برخورد کوتاه با آن سریعا شما را جذب ظاهر خشن، اسپورت و خاص آن می‌کند. اوت‌لندر پلاگین هیبرید با ژستی روشنفکرانه که ناشی از موتور نیمه برقی‌اش است تلاش دارد خود را محصولی پاک، مدرن و مجلل معرفی کند. این کار در بسیاری از بازارهای مهم جهان باعث نجات اوتلندر شده و این خودروی سبز را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات الکتریکی جهان بدل کرده است.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

رینگ و لاستیک بزرگتر و زیباتر، اضافه شدن برخی قطعات تزئینی به 4 اطراف بدنه در کنار به‌کارگیری غربیلک جدید فرمان جدید، چرم و چوب باکیفیت و چند آپشن جدید در اتاق موجب شده تا اوت‌لندر هیبرید محصولی متفاوت از گونه‌های قبلی بنزینی باشد.

سانگ‌یانگ‌ رکستون جی4

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

رکستون در نسل جدید خود کاملا متفاوت از همیشه ظاهر شده و صرفا یک اس یو وی زشت و زمخت و بزرگ نیست. رکستون جدید از تلفیق ویژگی های چند کلاس مختلف خودرویی در یک محصول با طرحی زیبا و امکاناتی مناسب به دست می‌آید و به لطف کیفیت ساخت خوب با قیمتی بین 280 تا 300 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

این خودرو با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر 85/4، 92/1 و 80/1 ازفاصله‌ بین دو محوری به میزان 86/2 متر سود می‌برد. با این تفاسیر می‌توان رکستون جی4 را بزرگ‌ترین کراس‌اوور متوسط بازار ایران لقب داد که تجهیزات لوکسی دارد و از کابینی مجلل و مدرن سود می برد. در رکستون جدید شاهد استفاده از طرحی مجلل با مواد مناسب هستیم. فضای پای سرنشینان هم افزایش پیدا کرده و یک نمایشگر چندمنظوره 2/9 اینچی در داخل کابین نصب شده است که تصویر دوربین 360 درجه نیز درآن نمایش داده می‌شود.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

چوب و آلومینیوم به کار رفته در داشبورد رکستون به وضوح استانداردهای یک کلاس بالاتر را نشانه گرفته است در حالی که لیست تجهیزات رکستون واقعا کامل و ستودنی است. نتایج بررسی‌های مجلات خارجی هم از توانمندی مناسب رکستون در خارج از جاده در عین هندلینگ ضعیف این اتومبیل کره‌ای خبر می‌دهند.

کیا سورنتو 2018

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

سورنتو 2018 یک خودروی ناامیدکننده نیست اما فیس لیفت 2018 آن هم شوقی در بیننده برنمی‌انگیزد. سورنتو در مدل 2018 تنها چند تغییر ظاهری به خود دیده و به یک موتور2 لیتری توربو با 240 اسب بخار مجهز شده است که البته اتفاق مهمی است.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

برای نمره‌دهی به این خودرو باید ارزیابی را با این سوال آغاز کرد که علیرغم ظاهر قدیمی، آیا هنوز هم می توان روی فروش شاسی‌بلند پرچم‌دار کیا حساب کرد؟ با نیم‌نگاهی به سورنتوی جدید می‌توان گفت کیا در ساخت محصولاتش به بلوغ رسیده است.

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

موتور توربو هم قدرت خوبی در اختیار راننده می‌گذارد و کیفیت ساخت هم مثل قبل بالا است. با این حال به نظر می‌رسد با همه ویژگی‌های خوبی که سورنتو دارد باخت حقش است چرا که در فیس‌لیفت 2018 چیز جدیدی برای ارائه ندارد و به نظر اتومبیلی خسته‌کننده می‌رسد که مناسب پیرمردهاست. موتور توربوی 240 اسبی و 2لیتری گرچه می‌تواند التیام‌بخش عشاق کیا باشد اما جاذبه یک محصول جدید و یک اتومبیل برقی قطعا بالاتر است.

نتیجه نهایی

مقایسه سانگ‌یانگ جی4 با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و کیا سورنتو

پیروزی رکستون در بازار ایران بستگی زیادی به قیمت‌گذاری واردکننده دارد. با توجه به اینکه هر3خودرو در محدود 35 هزار دلار قیمت دارند، به نظر می رسد با توجه به ارزش برند پایین‌تر سانگ یانگ قیمت این خودرو کمتر بوده و مثل تیوولی، رکستون نیز از همین ناحیه موفق شود پیروزی بزرگی به دست آورد. این خودرو که اخیرا از سوی مجله اروپایی 4*4 موفق به کسب عنوان بهترین شاسی‌بلند آفرودر سال شده، بی‌شک رقابت سختی را با جمعی از بهترین اتومبیل‌های کراس‌ جهان در کلاس کوچک، متوسط و بزرگ خواهد داشت ولی به اندازه کافی شایستگی دارد تا در بین این جمع، سر بلند کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید