سازش پس از اختلاف ۸ ساله به دلیل تیراندازی در مراسم عروسی

سازش پس از اختلاف ۸ ساله به دلیل تیراندازی در مراسم عروسی

در سال ٨٨ بر اثر بی‌احتیاطی در مراسم عروسی و استفاده از سلاح گرم به صورت تیراندازی هوایی، متأسفانه تیر به یک نفر برخورد کرده و منجر به مرگ وی می‌شود. رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان افزود: فردی که تیراندازی کرده دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌شود که شعبه ١٠٢ دادگاه عمومی جزایی شهرستان زاهدان متهم را به پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و حبس به مدت سه سال قمری محکوم می‌کند.

کد خبر : ۴۹۰۳۴
بازدید : ۱۵۱۷
اختلاف ۸ ساله به دلیل تیراندازی در مراسم عروسی به سازش ختم شد
رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان گفت: اختلاف و درگیری بین دو طایفه که بر اثر بی‌احتیاطی و تیر‌اندازی در مراسم عروسی منجر به قتل غیرعمد شده بود، پس از هشت سال به سازش ختم شد. حجت‌الاسلام حمیدرضا بندانی، رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان، گفت: اختلاف و درگیری بین دو طایفه که بر اثر بی‌احتیاطی و تیر‌اندازی در مراسم عروسی منجر به قتل غیرعمد شده بود، پس از هشت سال به سازش ختم شد.
وی در تشریح این خبر تصریح کرد: در سال ٨٨ بر اثر بی‌احتیاطی در مراسم عروسی و استفاده از سلاح گرم به صورت تیراندازی هوایی، متأسفانه تیر به یک نفر برخورد کرده و منجر به مرگ وی می‌شود. رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان افزود: فردی که تیراندازی کرده دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌شود که شعبه ١٠٢ دادگاه عمومی جزایی شهرستان زاهدان متهم را به پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و حبس به مدت سه سال قمری محکوم می‌کند.
رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور حل‌وفصل اختلافات به‌وجودآمده بین دو خانواده و تلاش برای تأمین دیه، پرونده به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود. بندانی افزود: اعضای شورای حل اختلاف تلاش خود را برای تأمین دیه از طریق ستاد دیه استان و برقراری صلح و سازش بین دو خانواده آغاز می‌کنند که با هماهنگی‌هایی که شورای حل اختلاف با ریاست محترم دادگستری استان سیستان‌وبلوچستان انجام دادند، خانواده متهم به ستاد دیه معرفی شد و ستاد دیه مقداری از دیه مربوطه را تأمین کرد. رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای تأمین مابقی مبلغ دیه ادامه داشت به‌گونه‌ای که جلسات فراوانی را با ریش‌سفیدان و بزرگان و اولیای دم برگزار کردند.
سرانجام تلاش‌ها منتج به نتیجه شد و اولیای دم از اخذ مابقی مبلغ دیه خودداری کرده و رضایت خود را اعلام کردند. بندانی در ادامه با تأکید بر اینکه استفاده از سلاح گرم و اقدام به تیراندازی در مراسم عروسی فرهنگ بسیار غلطی است که منجر به حوادث ناگواری می‌شود، گفت: باید این‌گونه اتفاقات درس عبرتی باشد تا دیگران از این‌گونه سلاح‌ها در مراسمات عروسی استفاده نکنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید