روح سرگردان استیو مک‌کویین زنده می‌شود

روح سرگردان استیو مک‌کویین زنده می‌شود

فورد قرار است نسل نو «فورد موستانگ بولیت» را که بر اساس سری افسانه‌ای موستانگ بولیت مدل 1968 ساخته شده راهی بازارهای جهانی کند. این خودرو اخیرا در نمایشگاه دیترویت 2018 توجه رسانه‌ها و بازدیدکنندگان را به شدت به خود جلب کرده است.

کد خبر : ۴۹۰۸۶
بازدید : ۴۲۲۴

فرادید | ارسلان سلیمانیان ، آنهایی که اندک علاقه ای به «هنر هفتم» دارند، حتما فیلم «بولیت» (Bulitt) را دستکم برای یک بار هم که شده تماشا کرده اند. ساخته «پیتر یتس» که با بازی تماشایی «استیو مک کویین» و «ژاکلین بیست» در سال 1968 بر روی پرده نقره ای سینما رفت و با فروش نزدیک به 50 میلیون دلاری جزو فیلم های موفق زمان خود لقب گرفت.

بولیت؛ سکانس دوم!

به گزارش فرادید، در آن فیلم «استیو مک کویین» که قهرمان داستان بود سوار بر یک فورد موستانگ سبز رنگ به تعقیب و گریز دیگر شخصیت های داستان می پرداخت. موستانگی که خیلی زود معروف شد و در همان زمان سبب محبوبیت بیش از پیش موستانگ گردید. حالا بعد از گذشت نزدیک به 50 سال شرکت فورد در اقدامی جالب توجه از نسل نو موستانگ با پسوند بولیت رونمایی کرد. محصولی که بر اساس همان مدل معروف فیلم بولیت ساخته و پرداخته شده است.
قهرمان داستان وارد می شود...

بولیت؛ سکانس دوم!

فورد موستانگ بولیت مدل 2019 با چهره ای بازطراحی شده و پشرانه های حجیم بنزین سوز دقیقا همان چیزی است که طرفداران خودروهای آمریکایی انتظارش را می کشیدند؛ قلچماق و قدرتمند! صرف نظر از بروزرسانی شکل و شمایل موستانگ جدید، طول، عرض و ارتفا این خودرو نیز نسبت به مدل پیشین خود رشد داشته که این مساله کمک بسزایی به هرچه عضلانی تر شدن این خودرو کرده است.

بولیت؛ سکانس دوم!

ضمن آنکه عناصری چون رینگ های 10 اینچی به رنگ سیاه، رکاب های جانبی و همچنین سپرهای پف کرده جلو و عقب از جمله ویژگی های منحصر به فرد بولیت 2019 به شمار می آیند. طبق اعلام رسمی شرکت فورد، موستانگ جدید قرار است با چند نوع پیشرانه 4 الی 8 سیلندر راهی بازار شود که همه آنها به آخرین فناوری کاهش مصرف سوخت مجهز شده اند. اما پیشرانه درنظر گرفته شده برای موستانگ بولیت جدید یک پیشرانه حجیم 5 لیتری است که توانایی تولید 475 اسب بخار قدرت و 570 نیوتون متر گشتاور را دارا است.

بولیت؛ سکانس دوم!

این پیشرانه تمام آلومینیومی که مجهز به فناوری نوین تزریق مستقیم سوخت بوده، به میزان 15 درصد سوخت کمتری را نسبت به مدل پیشین موستانگ می سوزاند. ضمن آنکه یک جعبه دنده 6 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده خواهد داشت. از دیگر فناوری های نوین بکارگرفته شده در نسل نو موستانگ بولیت، می توان به تکنولوژی مدرن Select Driving Mode اشاره نمود.

بولیت؛ سکانس دوم!

این فناوری فوق هوشمند با 50 سنسور که در قسمت های مختلف نیروی محرکه خودرو تعبیه شده این امکان را مهیا می سازد تا راننده بسته به شرایط محیطی و ترافیک، نوع رانندگی خود را مشخص کند؛ به طور مثال عملکرد فرمان و سیستم فنربندی خودرو را در ترافیک های شهری نرم تر و در جاده های خارج شهری، سفت تر و مطابق با سرعت حرکت خودرو هماهنگ نماید.

بولیت؛ سکانس دوم!
دو رنگ خاص برای یک نسخه خاص
علاوه بر تفاوت های ظاهری و فنی نسخه «بولیت» نسبت به دیگر مدل های موستانگ، مشتریان نسخه جدید بولیت می توانند خودروی خود را از بین دو رنگ سبز تیره متالیک یا مشکی یاقوتی انتخاب کنند که این دو رنگ به شکل انحصاری برای نسخه بولیت طراحی شده اند. هنوز جزئیات بیشتری از زمان عرضه و قیمت احتمالی نسخه منحصر به فرد بولیت منتشر نشده اما پیش بینی می شود که این محصول از بهار 2018 با قیمت 50 الی 60 هزار دلاری در بازارهای جهانی عرضه شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید