خشن‌تر و البته هوشمند

خشن‌تر و البته هوشمند

احتمالاً مهم‌ترین سیستم جدید بکار رفته در ایکس‌تریل تکنولوژی رانندگی خودران پروپایلوت باشد. این سیستم کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز را در یک لاین رانندگی و در بزرگراه‌ها به دست خواهد گرفت. سیستم پروپایلوت بخشی از تکنولوژی‌های حمل‌ونقل هوشمند نیسان است که شامل ترمز اضطراری هوشمند با تشخیص عابران پیاده و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد.

کد خبر : ۴۹۳۵۷
بازدید : ۲۹۹۶

فرادید | ایکس تریل به عنوان عامل رشد بزرگ نیسان در بازار خودروهای وارداتی ایران با نمونه فیس‌لیفت 2018 به زودی به دست مشتریان می‌رسد و می‌خواهد باز هم به رشد فروشش ادامه دهد. این خودروی ژاپنی توانسته تنها در بازار آمریکا و در سال2017 بیش از 350 هزار دستگاه فروش داشته باشد. از آنجا که فیس‌لیفت جدید ایکس‌تریل به زودی در ایران خواهیم دید، جالب است اگر به برخی تفاوت‌های این خودرو با نمونه فعلی حاضر در بازار بپردازیم. به نظر می‌رسد ورود فیس‌لیفت 2018 نیسان ایکس‌تریل احتمالا قیمت این خودرو را به بالای 310 میلیون تومان برساند که به این ترتیب باید شاهد رقابتی تمام عیار بین ساخته‌های فولکس‌واگن، نیسان، سانگ‌یانگ، میتسوبیشی، تویوتا، هیوندای و کیا در این بخش باشیم.

خشن‌تر و البته هوشمند
به گزارش فرادید، خبرهای جدید از بنادر ایران حکایت از ورود نمونه 2018 و فیس‌لیفت نیسان ایکس‌تریل به ایران می‌دهد. نیسان مدتی قبلایکس‌تریل‌های جدید خود را با مجموعه‌های ویژه ارتقاء داده تا در این کلاس رقابتی‌تر ظاهر شود.درست همانند نسل جدید محصولات این برند ژاپنی، بزرگترین شاسی‌بلند نیسان در بازار اروپا ظاهری زیباتر از همیشه پیدا کرده است.اولین تغییرات در این خودرو از ظاهر آن شروع می‌شود.

خشن‌تر و البته هوشمند

ایکس‌تریل‌های جدید به جلو پنجره‌های موج‌دار وی شکل مجهز شده‌اند و از ضربه‌گیرهای جدیدی بهره می‌برند. چراغ‌ها نیز در این خودرو مورد بازطراحی و تجدید نظر قرار گرفته‌ و از نوع خوشه‌ای DRLsبه شکل بومرنگی هستند.از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به دو شاخه استیل بزرگ جلوپنجره‌، لوگوی بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی تیزتر با LED های روز روشن و مه شکن‌های تغییر شکل یافته اشاره کرد یکی از نکات مهم در این فیس‌لیفت، عرضه 4 رنگ متفاوت شامل نارنجی، قرمز، آبی متالیک و قهوه‌ای تیره و با تایر‌های 17 و 18 اینچی است.

خشن‌تر و البته هوشمند
تمامی این تغییرات بخشی از جدیدترین طرحوی موشن (V motion) نیسان هستند.این خودروی فیس لیفت شده از تجهیزات جذابی چون عملکرد هندزفری برای درب پشتی برقی بهره می‌برد که با گرفتن پا زیر سپر عقب درب پشتی باز می‌شود.احتمالاً مهم‌ترین سیستم جدید بکار رفته در ایکس‌تریل تکنولوژی رانندگی خودران پروپایلوت باشد.

خشن‌تر و البته هوشمند

این سیستم کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز را در یک لاین رانندگی و در بزرگراه‌ها به دست خواهد گرفت. سیستم پروپایلوت بخشی از تکنولوژی‌های حمل‌ونقل هوشمند نیسان است که شامل ترمز اضطراری هوشمند با تشخیص عابران پیاده و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد.

خشن‌تر و البته هوشمند
طیف پیشرانه‌های ارائه شده تغییری نداشته و شامل سه گزینه مختلف است. که به نظر نمی‌رسد همچنان نمونه 2.5 لیتری برای ایران عرضه شود. ایکس‌تریل که در اروپا باپیشرانه‌های دیزلیبا قدرت‌های 130 و 177 اسب بخار عرضه می‌شود،نیروی موتور را با یک گیربکس 6 سرعته دستی و نیز یک نمونه CVT بسته به دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل بودن خودرو به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

خشن‌تر و البته هوشمند

خبر جالب و مهم دیگر این است که طرفداران پیشرانه‌های بنزینی تنها با یک پیشرانه 1.6لیتری توربوی 163 اسبی روبرو خواهند بود که منحصراً به پیشرانه‌ی 6 سرعته دستی متصل بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد که با توجه به تغییر و تحولات قانونی در حوزه واردات به نظر می‌رسد واردکننده نیسان با همین موتور خودروی ایکس‌تریل جدید را به ایران وارد کند گرچه ورود نمونه 2500سی‌سی هم چندان عجیب و دور از ذهن نیست.

خشن‌تر و البته هوشمند

نیسان می‌گوید از زمان عرضه سومین نسل ایکس تریل بیش از 115 هزار دستگاه از آن را تحویل مشتریان اروپایی داده و فروش آن از سال 2014 تا 2015 دو برابر شده است. این کراس‌اوور فیس لیفت شده از ماه آگوست سال 2017به بازار جهانی عرضه شده و گفته می‌شود این خودرو به زودی و تا پایان سال وارد بازار ایران می‌شود و جایگزین مدل‌های قبلی ایکس‌تریل می‌گردد. شاسی‌بلند متوسط نیسان که در آمریکا فروشی بالغ بر 350 هزار دستگاه را در سال جاری میلادی به ثبت رسانده اخیرا در بازار و نمایندگی دچار افزایش قیمت شده و بین 280تا 285 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید