پایان تراژدی قتل نوجوان ١٧ ساله

پایان تراژدی قتل نوجوان ١٧ ساله

دو عامل جنایت نوجوان ١٧ساله در زنجان قصاص شدند. خرداد ‌سال گذشته بود که والدین «محمدامین» نوجوان ١٧ساله زنجانی گم‌شدن او را به پلیس گزارش دادند، گزارشی که بعد از گذشت یک‌ سال به خاطر پایان هولناکش از تلخی آن کاسته نشد.

کد خبر : ۴۹۴۱۶
بازدید : ۶۶۹۹
اعدام، پایان تراژدی قتل نوجوان ١٧ ساله
دو عامل جنایت نوجوان ١٧ساله در زنجان قصاص شدند. خرداد ‌سال گذشته بود که والدین «محمدامین» نوجوان ١٧ساله زنجانی گم‌شدن او را به پلیس گزارش دادند، گزارشی که بعد از گذشت یک‌ سال به خاطر پایان هولناکش از تلخی آن کاسته نشد.
فعالیت‌های پلیس و تحقیقات محلی برای کشف علت گم‌شدن محمدامین شروع یک داستان غمبار برای خانواده این نوجوان بود. به گفته قاضی پرونده «قاسم کرمی» بررسی آخرین تماس‌های محمدامین موجب شد تا پای پسر ١٩ساله، دوست مقتول به این پرونده باز شود. فلاح که از طریق پسرعموی محمدامین طرح دوستی با او را ریخته بود، ابتدای امر با پیشنهاد دعوت به پارتی وارد دوستی عمیق‌تر با محمدامین می‌شود، اما این پیشنهاد از طرف مقتول رد می‌شود.
محمدامین و فلاح هر دو ساکن شهرک کارمندان زنجان هستند، اما دوستی فلاح همه داستان نیست، بعد از بازجویی‌ها مشخص می‌شود بازیگر نقش نخست این ماجرا شخصی به نام «ح‌-‌ترابی» است. ترابی مرد ٣٥ ساله‌ای که قاضی پرونده درباره‌اش می‌گوید: «طبق تحقیقات محلی مشخص شده در کودکی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و برادر ١٣ساله‌اش به همین علت ربوده شده و با وجود گذشت نزدیک به دو دهه هنوز اثری از او پیدا نشده است.» پزشک قانونی تهران بعد از چندبار تست جنون به ‌طور قطعی اعلام کرد ترابی به بیماری اسکیزوفرنی دچار است، اما در حد جنون نیست.
قاضی کرمی بر این باور است که همین عقده‌های چندین ساله و زندگی در فقر و بعد از آن وقایع دوران کودکی و جوانی ترابی باعث می‌شود تا نقشه شومی را از چند ‌سال گذشته مثل سناریوی فیلم‌های جنایی در سر پرورش دهد. طبق گفته فلاح، ترابی در ابتدای آشنایی‌اش با او خود را مامور امنیتی معرفی کرده بود و دنبال یک پسر ١٧ساله که از خانواده‌ای مرفه باشد، می‌گشت. برای این معرفی و همکاری در ابتدا پیشنهاد ١٢‌میلیون تومانی به فلاح داده و طبق گفته قاضی از اظهارات متهم این پیشنهاد وسوسه‌کننده تا ١٠٠‌میلیون تومان هم جا داشت و اگر فلاح قبول نمی‌کرد، پیشنهاد را بالا می‌برد.
بعد از این پیشنهاد بود که فلاح با محمدامین طرح دوستی ریخته و اجرای ماجرای شوم وارد مرحله تازه و اجرایی می‌شود؛ ماجرایی که خود فلاح هم تا آن لحظه نمی‌دانست وارد چه باتلاقی می‌شود. پدر فلاح صاحب یک گاوداری در اطراف شهر زنجان است و همین مکان محل اسارت محمدامین مشخص می‌شود، تا این‌که او را به بهانه‌ای سوار خودرو می‌کنند و به مکان اجرای نقشه‌های شوم ترابی می‌برند. فریاد‌ها، التماس‌ها و ترس‌و‌لرز محمدامین با چشم‌های بسته چیزی از تلاش برای اجرای سناریوی فیلم جنایی، ساخته و پرداخته ترابی نمی‌کاهد. فلاح در اعترافاتش در دادگاه گفت: «برای خفه‌کردن محمدامین با کراوات که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، تلاش کرد؛ اما بعد از ناموفق بودن در اجرای آن، ترابی اقدام به ترک صحنه جرم بدون کشته‌شدن مقتول کرد. به خاطر ترس از شناسایی و زندانی‌شدن مانع این کار شدم، دو نفری با کراوات او را خفه کردیم.
اما باید جسد مقتول و تمام آثار جنایت محو می‌شد، از همین رو طبق برنامه او را در اطراف شهر در محلی که تجمع ضایعات است، برده و با ریختن بنزین جسد را سوزاندیم. کرمی، قاضی پرونده و رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک زنجان علت طولانی‌شدن صدور حکم را به خاطر تشخیص دقیق جرم متهمان پرونده دانست و گفت: «چون قرار بود برای جان دو انسان دیگر تصمیم‌گیری شود، تعیین دقیق جنون‌ترابی زمان برد و طول کشید.»

وی ادامه داد: در جلسه آخر ٣٠ دی سال‌ جاری حکم دو متهم به قتل صادر شد و هر دو نفر به علت جنایات انجام‌شده به قصاص نفس محکوم شدند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید