نبوغ به سبک سانتافه جدید

نبوغ به سبک سانتافه جدید

فروش سانتافه حاضر در بازار ایران که نخستین بار در اواخر سال 2013 به بازار معرفی شد تا هم‌اینک که در ابتدای سال 2018 میلادی قرار داریم بالغ بر 1 میلیون دستگاه بوده است ضمن اینکه نباید فراموش کرد در پایان سال 2016 نیز فیس‌لیفت این خودرو به بازار جهانی ارائه شده است.

کد خبر : ۴۹۸۲۵
بازدید : ۶۶۱۸

فرادید | با انتشار نخستین تصاویر از طراحی نسل نوین هیوندای سانتافه، به نظر می‌رسد کراس‌اوور محبوب کره‌ای نمونه عضلانی‌تر نسل فعلی است که به آخرین زبان طراحی شرکت مزین شده است. سانتافه جدید در یک نگاه کلی زیباتر، جسورتر و اسپورت‌تر از نسل‌های قبلی خود است.

به گزارش فرادید، سانتافه دوباره خبرساز شده اما این بار نه به خاطر قیمت نجومی یا قطع وارداتش بلکه سازنده کره‌ای خبر داده به زودی و تا اواسط اسفند از نسل جدید این خودرو در نمایشگاه بزرگ خودرو ژنو 2018 رونمایی خواهد کرد. هیوندای در حالی این خبر را منتشر کرده که برخی خبرگزاری‌ها از احتمال عرضه سری هیبریدی و حتی الکتریکی سانتافه گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند.

نبوغ به سبک سانتافه جدید

اگر قبول کنیم که تیزرهای منتشر شده از سانتافه 2019 به طرح نهایی بسیار نزدیک باشد، پس باید اعلام کنیم که طراحان هیوندای، سانتافه جدید را فرمی مشابه با مدل جذاب کونا طراحی کرده‌اند. البته فرم جلوی دو خودرو بسیار شبیه به هم است اما به نظر می رسد استایل انتهای خودرو نمونه روزآوری شده از مدل فعلی است که تیزتر، کوچک‌تر و اسپورت تر شده است. برطبق اعلام هیوندای نسل جدید سانتافه از نخستین خودروهای تولید انبوه صنعت جهانی اتومبیل است که به سیستم هشداردهنده ضربه اشیا‌ء از عقب مجهز بوده که وظیفه حفاظت از جان سرنشینان را دارد. دیگر سیستم ایمنی و اظطراری به کار رفته در سانتافه 2019، دوربین دید موانع برای رصد نقاط کور است که در مواقع حساس به کمک راننده می‌آید. هیوندای البته یک خبر مهم دیگر هم برای خریدارانش دارد، خبری که حکایت از عرضه سری 3ردیفه سانتافه به عنوان خودرویی مجزا از نمونه عادی می دهد. اما درباره کیفیت ساخت و محبوبیت بالای این مدل نقاط قوت بسیار است.

نبوغ به سبک سانتافه جدید

برای نمونه در حالی که اغلب مدل‌های کره‌ای و ژاپنی با نزدیک شدن به سال پنجم فروش با افتی شدید مواجه شده و تقاضای‌شان به شدت نزول می‌کند (در اروپا و آمریکای شمالی این اتفاق افتاده است) اما گویا افسانه سانتافه در ایران و جهان تمامی ندارد. این خودرو هم‌اینک و در حضور 5 رقیب قدر از کیا سورنتو و رنو کولئوس تا نیسان ایکس‌تریل توانسته در ایران همچنان سهم بازار مناسبی را به خود اختصاص داده تا بدون ورود به حاشیه بازار، همچنان فروش خوبش را حفظ کند.

نبوغ به سبک سانتافه جدید

جالب است که فروش مجموع این خودرو در جهان از زمان معرفی نسل جدید بسیار شگفت‌انگیز بوده و با بهترین های این رده خودرویی برابری می‌کند. سانتافه حاضر در بازار ایران که نخستین بار در اواخر سال 2013 به بازار معرفی شد تا هم‌اینک که در ابتدای سال 2018 میلادی قرار داریم بالغ بر 1 میلیون دستگاه فروش داشته است ضمن اینکه نباید فراموش کرد در پایان سال 2016 فیس‌لیفت این خودرو به بازار جهانی ارائه شد وهنوز هم طراوت ظاهری خودرو از بین نرفته است.

نبوغ به سبک سانتافه جدید

این خودرو طبق برخی برآوردها فروش بسیار بالایی را در ایران تجربه و در کمتر از 4 سال بین 30 تا 40 هزار دستگاه در بازار داخلی فروش داشته که این به معنی تبدیل سانتافه از خودرویی معمولی به نمادی از موفقیت یک برند در بازار است. باید منتظر ماند و دید این موفقیت‌ها در نسل جدید هم برای سانتافه ادامه پیدا می‌کند یا اینکه نوار پیروزی‌های این کراس اوور کره‌ای در نسل جدید پاره می‌شود؟ فعلا که سانتافه 2019 دارد در برف و کولاک سیبری آزمایش می‌شود تا بتواند به خوبی دوام و قدرت خود را نشان بدهد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید