چطور آدم‌های ارزشمند را جذب خود کنیم؟

چطور آدم‌های ارزشمند را جذب خود کنیم؟

می‌خواهیم به شما یاد بدهیم چگونه افراد ارزشمند و مثبت را وارد زندگی خود کرده و آنها را حفظ کنید. اولین کاری که باید بکنید این است که برای این افراد وقت بگذارید.

کد خبر : ۴۹۸۵۷
بازدید : ۱۶۳۵
برای یاد گرفتن مهارت‌های جدید هرگز دیر نیست. کسب مهارت‌های ارتباطی درست به شما کمک می‌کند حلقه‌ای از افراد ارزشمند دور خود تشکیل دهید. می‌خواهیم به شما یاد بدهیم چگونه افراد ارزشمند و مثبت را وارد زندگی خود کرده و آنها را حفظ کنید.
چطور آدم‌های ارزشمند را جذب خود کنیم؟
اولین کاری که باید بکنید این است که برای این افراد وقت بگذارید. اگر فضا و زمانی برای ورود افراد جدید به زندگی خود باز نکنید، نمی‌توانید کسی را وارد حلقه‌ی اطرافیان خود کنید. شما باید برای این افراد جا باز کنید.

دوستان فعلی خود را بررسی کنید
وقت شما محدود است. در میان مشغله‌های کاری و مسئولیت‌های دیگری که دارید، حتما دوست دارید کارهایی را انجام دهید و با آنهایی باشید که شادتان می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند. برای بهبود زندگی اجتماعی، باید ببینید بیشترین وقت خود را با چه کسانی می‌گذرانید و آیا این اشخاص، به اندازه‌ی کافی حامی شما هستند و تشویق‌تان می‌کنند یا نه.
حتما این را می‌دانید که آدم‌های منفی تا چه حد می‌توانند شما را در زندگی عقب بیندازند. پس بهتر است اطراف خود را با آدم‌های مثبت پُر کنید. این افراد ارزشمند هستند و نگرش غنی‌ای دارند که به آنها این توانایی را می‌دهد حمایت خود از شما را آزادانه و آشکارا نشان دهند. بنابراین سعی کنید آدم‌های منفی را از خود دور کنید.
چطور آدم‌های ارزشمند را جذب خود کنیم؟

به دنبال رفتارها و ویژگی‌های ارزشمند باشید
ویژگی‌های ارزشمند مانند شجاعت و پشتیبان بودن هستند، اما در مورد سایر ویژگی‌های ارزشمندی که چندان به چشم نمی‌آیند چطور؟ برای شناسایی این ویژگی‌های نهفته‌تر لازم است به نحوه‌ی رفتار آدم‌ها با دیگران بیشتر دقت کنید.

. آیا هنگام صحبت با آنها، خوب به حرف‌های‌شان توجه می‌کنند؟ یا اینکه وقتی دیگران با آنها صحبت می‌کنند، سرگرم گوشی‌شان هستند؟

. آیا نسبت به دیگران پذیرا هستند یا فقط انتقاد و قضاوت می‌کنند؟ آیا از موفقیت‌های دیگران خوشحال می‌شوند؟

. آیا گرم و صمیمی هستند و از بودن در کنار آنها احساس راحتی می‌کنید؟ آیا تشویق کننده هستند و اهمیت تحسین کردن پیروزی‌های دیگران را می‌دانند؟

تمام این ویژگی‌های ارزشمند را می‌توانید در آدم‌ها بررسی کنید و وقتی با آنها تعاملات دارید نسبت به آنها آگاه و دقیق باشید. درک ویژگی‌های ارزشمندی چون پشتیبانی کردن و تحسین دیگران اهمیت زیادی دارد. با اهمیت دادن به زندگی دیگران، حمایت خود را نشان دهید تا افراد ارزشمند هم متقابلا به زندگی شما توجه نشان دهند.

توجه و تمرکز شما باید همیشه به افرادی باشد که حضور دارند و به شما توجه می‌کنند، مثل اینکه مهمانی بگیرید و از عده‌ای دعوت کنید، آنهایی که نمی‌آیند دیگر مهمان شما نیستند و شما هم میزبان آنها نیستید، بلکه به آنهایی توجه می‌کنید و از آنهایی پذیرایی می‌کنید که دعوت شما را جواب داده‌اند و حضور دارند. این افراد همان‌هایی هستند که شما که برای‌تان ارزش قائلند و ارزش مورد احترام و توجه شما قرار گرفتن را دارند.

آدم‌های ارزشمند معمولا سرشان شلوغ است
حالا که تصمیم گرفته‌اید حلقه‌ی اجتماعی‌تان را ارتقاء بدهید و زمان بیشتری برای افراد ارزشمند صرف کنید یادتان نرود که این گونه افراد معمولا مشغله‌های زیادی دارند. عد‌ه‌ی زیادی می‌خواهند توجه آنها را به خود جلب کنند و هر کسی دوست دارد با آنها اوقاتی را بگذراند، بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید این افراد همه چیز را رها کنند و فقط به حلقه‌ی اجتماعی شما بپیوندند.

اما صبر و حوصله‌ی شما در بلند مدت نتیجه خواهد داد. این، سرمایه گذاری است که برای بقیه‌ی زندگی‌تان می‌کنید، پس ارزش وقت گذاشتن را دارد. اگر بتوانید یک یا دو نفر را پیدا کنید که به اندازه‌ی کافی از شما حمایت کنند و تشویق‌تان کنند، خیلی بهتر از این است که دوروبرتان را عده‌‌ی زیادی از افرادی بگیرند که هر وقت به آنها نیاز دارید نباشند.
چطور آدم‌های ارزشمند را جذب خود کنیم؟

با برنامه جلو بروید
به این دلیل که افراد مهم و ارزشمند سرشان شلوغ است، شما نمی‌توانید فقط درخواست بدهید: «من را هم وارد زندگیت کن!». بلکه باید چند آپشن جالب و خوب برای ارائه دادن داشته باشید؛ چیزهای با ارزشی که بتوانند نظر فرد مقابل را جلب کنند. اگر یکی دو بار اول جواب نگرفتید، نگران و ناامید نشوید. به همین دلیل است که شدیدا توصیه می‌کنیم پیگیر باشید و پیشامدهای مشترکی پیدا کنید. مطمئن باشید بالاخره شرایطی پیش خواهد آمد که افراد جدیدی را دوستانه وارد زندگی خود کنید.

اگر به یک شهر جدید مهاجرت کردید، باید مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنید
اگر به شهر جدیدی مهاجرت کردید چه باید بکنید؟ بله درست است شما هیچکس را در اینجا نمی‌شناسید و باید خودتان را به دیگران معرفی کنید. باید با افراد دیدار کنید و به آنها توجه کنید و حمایت خود را نشان دهید. می‌توانید با پیدا کردن دو یا سه نفر شروع کنید، کمک‌شان کنید به چیزهایی که می‌خواهند برسند و وارد حلقه‌ی اجتماعی‌شان شوید. در واقع با اینکار شما حلقه‌ی اجتماعی خودتان را خلق می‌کنید و کم کم می‌توانید هر کس دیگری را نیز جذب کنید.

حفظ آدم‌های ارزشمند
باید این را درک کنید که وقتی صحبت از دیدار با آدم‌های ارزشمند و حفظ آنها می‌شود، بهترین کار تمرکز روی ارتباطات نزدیک و محکم با یک یا دو نفر است. شما نمی‌توانید ناگهان وارد حلقه‌ی دوستان فرد دیگری شوید و توجه هر کسی را که می‌بینید به خود جلب کنید و با آنها صمیمی شوید. وقت صرف کنید و با آدم‌های جدید ملاقات کنید، اما پرورش حلقه‌ی دوستان خودتان را فراموش نکنید.
اگر می‌خواهید آدم‌های ارزشمند به شما محلق شوند، پس باید مراقب حلقه‌ی اجتماعی خودتان و چیزهایی که در آن می‌گذرد نیز باشید. پس حوصله داشته باشید و با دو یا سه نفر شروع کنید، زمان زیادی طول نخواهد کشید که حلقه‌ی اجتماعی شما نیز به بار بنشیند.
منبع : برترینها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید