خاموش کردن آتش از پشت دیوار

خاموش کردن آتش از پشت دیوار

به تازگی یک اسلحه آبپاش جالب عرضه شده که قابلیت نفوذ به دیوارها و موانع و خاموش کردن آتش را دارد و می‌تواند در ناوگان آتش‌نشانی مورد استفاده قرار بگیرد

کد خبر : ۵۰۲۳۷
بازدید : ۲۳۹۶

خاموش کردن آتش از پشت دیوار

به تازگی یک اسلحه آبپاش جالب عرضه شده که قابلیت نفوذ به دیوارها و موانع و خاموش کردن آتش را دارد و می‌تواند در ناوگان آتش‌نشانی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش ایسنا، فناوری جدیدی که برای آتش‌نشانان امکان خاموش کردن آتش پشت موانع را فراهم می‌کند توسعه یافته و در حال حاضر مورد استفاده نیروی هوایی و دریایی آمریکا است . " پیرولنس" (PyroLance) ، یک اسلحه آبپاش است که می‌تواند به پشت موانعی همچون استیل، بتن، آجر یا شیشه ضدگلوله نفوذ کرده و آتش پشت آنها را با آب خاموش کند.

این اختراع، با فشار آب و گرانیت، به مواد نفوذ و در آنها یک سوراخ سه میلی‌متری ایجا می‌کند . آب می‌تواند از راه این سوراخ به شعله‌هایی که در طرف دیگر دیوار هستند، اسپری شود . این فناوری، تاکنون علاوه بر نیروی دریایی و هوایی آمریکا، مورد استفاده تعدادی از فرودگاه‌ها و خدمات آتش‌نشانی سرتاسر جهان قرار گرفته است . " اسکات الکساندر" (Scott Alexander) رئیس شرکت "پیرولنس" گفت که قانع کردن آتش‌نشان‌ها درباره اینکه شرکت قصد بیکار کردن آنها را ندارد، دشوار است . در وبسایت این شرکت آمده است: پیرولنس می‌تواند ظرف سه‌ثانیه در مواد سختی که آتش را احاطه کرده‌اند نفوذ کند .

این ابزار می‌تواند در 30 ثانیه به یک دیوار آجری دو جداره یا تخته سه‌لایی، در 35 ثانیه به بلوک بتنی، در 10 ثانیه به یک ورقه آلومینیومی و در سه ثانیه به یک هواپیمای باری شرکت "فدکس"( FedEx ) نفوذ کند . این دستگاه می‌تواند فضای بسته‌ای که با سرعت قابل توجهی در آتش گرفتار شده است، خنک کند و در مدت کمتر از 60 ثانیه، دما را از حدود 1,500 درجه فارنهایت به 200 درجه فارنهایت برساند.هنگامی که این ابزار به مانعی نفوذ می‌کند و در یک فضای بسته، آب را به روی شعله‌ها می‌پاشد، برای کاهش فرصت بازافروختگی، مقدار متوسطی از اکسیژن پمپاژ می‌شود.

در وب‌سایت شرکت آمده است: آتش‌نشانان می‌توانند با استفاده از این وسیله، هنگامی که بیرون و در یک موقعیت ایمن، محافظت‌شده و تدافعی قرار دارند، حریق را کنترل کنند.این اسلحه آبپاش، هنگام استفاه، جرقه و حرارت تولید نمی‌کند.این ویژگی برای پیرولنس امکان نفوذ سریع یا برش بیشتر مواد را بدون ایجا گرما یا جرقه اضافی فراهم می‌کند . به علاوه، پیرولنس بدون نیاز به هر ابزار دیگری، هم یک ابزار دفاعی و هم یک ابزار تهاجمی است .

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید