داستر، ۳۰۱ جدید و سی ۳ در راه ایران

داستر، ۳۰۱ جدید و سی ۳ در راه ایران

صرف نظر از اینکه شما علاقمند به سدان باشید یا همچنان دوستدار هاچ‌بک و یا از عاشقان کراس‌اوور، پسابرجام در سال 97 در حوزه خودرو خبرهای خوبی را عاید شما می‌کند چرا که در یک رنج گسترده محصولاتی جذاب، اسپورت و ایمن را راهی بازار داخلی کرده و ضمن کاهش قیمت تمام شده خودروهای روز، زمینه را برای افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی فراهم می‌کند.

کد خبر : ۵۰۳۹۴
بازدید : ۶۳۵۴

فرادید | اگر خریدار اتومبیل‌های مدرن شهری با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان هستید و عجله ای برای خرج کردن پول ههایتان ندارید بهتر است تا اواسط سال 97 برای دیدن سه مدل کاملا جدید مدرن، نسبتا ارزان و تولید داخل صبر کنید. سه خودروی متفاوت پسابرجامی یعنی پژو 301 نیوفیس، رنو داستر 2018 و سیتروئن سی3 که بازار ایران را برای سال 97 غافلگیر می‌کنند همگی از جمبه محصولات خوب فرانسوی بوده که در سایر بازارها هم فروشی مناسب را تجربه کرده و ورودشان به ایران احتمال می تواند بازار را تکان دهد.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

به گزارش فرادید، باگشایش فضای همکاری‌های اقتصادی پس از برجام، فرصت مناسبی ایجاد شده تا با اتصال واحدهای داخلی تولید خودرو در ایران به شرکت‌های بزرگ خودروسازی، زمینه نوسازی خطوط تولید، تحول قطعه سازان و البته تغییر محصولات به انواع ایمن‌تر، مدرن تر و البته جذاب‌تر فراهم شده است. این بین امضای 3 قرارداد مهم میان ایران خودرو و پژو، سایپا با سیتروئن، و رنو با ایدرو (سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران) و نیز هولدینگ ناصح موجب شده تا یک همکاری گسترده بین صنعت‌گران ایرانی فرانسوی برای تغییر کامل فضای بازار خودروی کشور شکل گیرد و از اوایل سال 97 میوه های این همکاری‌ها با قیمتی مناسب به دست خریداران برسد. ضمن بررسی 3 خودروی پسابرجامی رنو داستر 2018، سیتروئن سی3 و پژو 301 نیوفیس تلاش می‌کنیم تغییرات این 3 خودرو، ارزش خرید و قیمت آنها را ارزیابی و بررسی کنیم با این توضیح که هر3 خودرو در محدوده قیمتی 100 میلیون تومان قرار است تولید و عرضه شوند.

هاچ بکی مثل هیچ چیز : سیتروئن سی3

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

دیدن خودروی نامزد جایزه بهترین خودروی سال اروپا در تهران به فاصله اندکی از تولید در فرانسه مورد خوشایندی است و سایپا قرار است در بهار 97 با تولید هاچ‌بک سی3 خلا وجود یک خودروی اسپورت اروپایی را در بازار پر کند. نسل جدیدسی3 (C3)که به‌تازگی معرفی شده، خودرویی است که در یادها می‌ماند. این‌ مدل یک ماشین تازه‌نفس و متفاوت در بازار فوق‌العاده محافظه‌کارِ هاچ‌بک‌های بزرگ است که در ایران اغلب از راه واردات پاسخ داده شده و ورود یک نمونه تولید داخل که قیمتی کمتر از مشابه‌های وارداتی دارد قطعا می‌تواند سهم بالایی را عاید گروهبان جوان فرانسوی کند. این سوپرمینی جدید فرانسوی ترکیبی از استایل منحصربه‌فرد، تکنولوژی و راحتی را ارائه کرده است که البته سیتروئن تمرکز بیشتری بر مورد آخر یعنی راحتی داشته است.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

در قسمت بیرونی، روح سیتروئن کاکتوس به‌روشنی درسی3جدید هم دیده می‌شود به گونه‌ای‌که ضربه‌گیرهای بادی که در ابعاد کوچک‌تری در قسمت پایینی درها نصب شده‌اند یا چراغ‌های باریکی که در قسمت بالایی دماغه قرار گرفته‌اند و نقش دی‌لایت را بازی می‌کنند، کاملاً به برادر بزرگتر شباهت دارند. این چراغ‌ها توسط دو زه کرومی به لوگوی سیتروئن متصل شده‌اند. در زیر آن‌ها چراغ‌های اصلی جلو قرار گرفته و در میان آن‌ها هم جلوپنجره‌ای به شکل یک دهان باز به چشم می‌خورد. شباهت با مدل کاکتوس در قسمت عقب C3 هم تا حدودی به چشم می‌خورد درحالی‌که رنگ‌های متضاد سقف و بدنه نیز جذابیت این هاچ‌بک فانتزی فرانسوی را بیشتر کرده است.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

نگاهی به فضای داخلی این اتومبیل خبر از فرمک املا اروپایی آن می‌دهد.البته سی3هنوز یک سوپرمینی است و هرچند فضای صندلی‌های عقب آن برای استفادهٔ خانوادگی مناسب است اما کاملاً جادار و گسترده هم نیست.بااین‌حال ویژگی‌های مثبتی چون استفاده از پلاستیک باکیفیت در اطراف داشبورد و همین‌طور جذابیت و شخصیت خاص این ماشین کمک می‌کند که از معایب معدود آن چشم‌پوشی کنیم. داشبورد همیک نمایشگر لمسی بزرگ دارد و تزئینات رنگی نیز به جذابیت آن افزوده است.خوشبختانه در آزمایش های متعدد مجلات خودرویی اروپا مشخص شده نسل جدیدسی3از راحتی بیشتری در مقایسه با نسل قبل برخوردار است. طبق اطلاع موثق خبرنگار دنیای اقتصاد، خودروی مورد نظر سایپا برای تولید در کاشان مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت165 اسب بخار بوده که در کنار عملکرد مناسب و معقول در زمینه کشش و شتاب، با مصرف5.4 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر خودرویی به غایت مقرون‌به‌صرفه است.

ارزان ولی شیر : پژو 301

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

اگر فکر می کنید 301 تولید ایکاپ همین خودروی زشت وارداتی ایران خودرو است سخت در اشتباهید. خودروی پژو 301 فیس‌لیفت 2017 با یک تغییر کلی در هویت بدنه و اضافه شدن امکاناتی جدید، بهترین گزینه پژو برای حذف سدان‌های میان رده چینی از بازار ایران است و گویا عزم این شرکت برای کار جدی است به طوری که قرار است از بهار 97 شاهد تولید انبوه 301 نیو فیس در مجموعه ایکاپ باشیم.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

جالب است که301 پس از چهار سال حضور در بازار چین که مملو از رقبای قدر و رنگارنگ است توانسته بیش از 360هزار دستگاه فروش داشته باشد تا نشان دهد ارزش‌های بالایی برای خرید دارد. خوشبختانه طراحی قسمت جلویی 301 مدل 2017 مشابه با زبان طراحی جدید پژو شکل گرفته است. یک جلوپنجره عمودی کرومی، چراغ‌های جلوی نوین و سپر تجدیدنظرشده با چراغ‌های روشنایی در روز از تغییرات قسمت جلوی 301 جدید هستند.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

در قسمت عقب هم چراغ‌های بازطراحی‌شده با گرافیک سه‌بعدی به چشم می‌خورند. علاوه بر این، دو رنگ جدید و رینگ‌های 16 اینچی جدید نیز برای این سدان ارزان‌قیمت فرانسوی ارائه شده‌اند. پژو 301 در مدل جدیدمجهز به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوین به همراه صفحه ‌نمایش لمسی هفت اینچی شده و بسته به نوع تیپ و آپشن‌های سفارشی، این صفحه ‌نمایش تصاویر دوربین دیدعقب و سیستم ناوبری تام‌تام را به نمایش درمی‌آورد. راستی این خودرو از یک موتور کوچک، کم مصرف و 1600سی سی به قدرت 115 اسب بخار هم سود می برد.

مثل کویر خشن: رنو داستر 2018

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

نشانه‌های خوبی وجود دارد که تولید نخستین شاسی‌بلند اقتصادی رنو در ایران می‌تواندموفقیت بزرگی را برای لوزی فرانسوی به ارمغان آورد.برچسب قیمت رویایی و زیر100 میلیون که گفته می‌شود قرار است روی داستر 2018 نصب شود در کنار تمرکز رنو روی ارتقا کیفی داستر با هدف صادرات 30 درصد کل تولیدات 2 عاملی است که باعث می‌شود خریداران ایرانی با یک اتومبیل باکیفیت و البته باارزش مواجه شوند که نسبت به محصولات چینی در موضع قدرت است. داستر جدید که چندی است معرفی شده در امتداد طراحی مدل‌های قبلی خود قرار داشته اما به شکل جالبی به روز رسانی شده و چهره‌ای جذاب و مدرن به خود گرفته است. طرح چراغ‌های عقب هم یکی از جاذبه‌های نسل جدید داستر است که با شباهتی آشکار به جیپ رنه‌گید، حالتی مربع یافته و اسپورت‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. هنوز هیچ تصویر رسمی و دقیقی از فضای اتاق داستر منتشر نشده اما به احتمال فراوان داشبورد نسل جدید این خودروی فرانسوی در امتداد مدب‌های قبلی این برند بوده و با پلاستیک‌های سخت و مقاوم پوشانده شده است.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

در فضای داخلی داستر به کل تغییر کرده و طرح جدیدی دارد که دلنشین است. سه ورودی هوای گرد، یه صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد و طرح جدید فرمان که به نمونه‌های مدرن برند داچیا شبیه است، همه از جمله تغییراتی هستند که داستر را از محصولی صرفا اقتصادی به خودرویی تکنولوژیک نزدیک و نزدیک تر می‌کند. کنسول میانی هم تغییراتی داشت که در هماهنگی با فضای داشبورد، خوب از آب درامده است. فضای پشت آمپرها نیز گویا به سیاق برند آئودی و خودروهای لوکس‌تر، از شکل آنالوگ به دیجیتال کریستالی تغییر کرده در حالی که از جزئیات پلاستیکی رنگی به شکلی جذاب در کابین استفاده شده است. رنو مدل 2018 شاسی بلند جان‌سخت خود را با تغییراتی ظریف در ظاهر و اصلاحات متعدد فنی روانه بازار می‌کند تا خریداران بتوانند با بهایی کمتر از 100 میلیون تومان، قادر به خرید یک شاسی بلند اقتصادی، همه‌جا‌رو و بادوام شوند.

داستر، 301 جدید و سی3 در راه ایران

مهم‌ترین موضوع درباره داستر جدید ماندگاری المان های اولیه این خودرو در نسل جدید مثل جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب و نیز خم گلگیرهاست که همچنان یادآور خطوط قدرتمند نسل اول داستر است. این خودروی فرانسوی‌-رومانیایی که قرار است تا میانه سال 2018 در پایگاه جدید رنو در ایران تولید شود، از موتور تی‌سی‌ای 125 که یک پیشرانه 125 اسبی 1200سی سی و توربو است سود می‌برد ضمن اینکه داستر آپشن‌های رفاهی، جعبه دنده اتومات و اتاقی جادار را به خریدارانش پیشکش می‌کند.داستر از زمان رونمایی تا هم‌اکنون توانسته در بیش از 80 بازار جهانی فروشی بالغ بر یک میلیون دستگاه را به ثبت رساند و به یکی از پایه‌های رشد چشمگیر برند داچیا تبدیل شود.

نتیجه گیری

صرف نظر از اینکه شما علاقمند به سدان باشید یا همچنان دوستدار هاچ‌بک و یا از عاشقان کراس‌اوور، پسابرجام در سال 97 در حوزه خودرو خبرهای خوبی را عاید شما می‌کند چرا که در یک رنج گسترده محصولاتی جذاب، اسپورت و ایمن را راهی بازار داخلی کرده و ضمن کاهش قیمت تمام شده خودروهای روز، زمینه را برای افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی فراهم می‌کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید