احتمال کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

احتمال کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

در طرح جدید تعرفه خودروهای هیبرید ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت. همچنین در این طرح به خودروهای در گمرک مانده نیز اشاره شده و خودروهای مانده در گمرک با پرداخت همان تعرفه قبلی ترخیص شوند

کد خبر : ۵۰۴۵۲
بازدید : ۱۵۰۰

براساس طرح جدید وزارت صنعت برای خودروهای وارداتی، تعرفه خودروهای هیبرید در تمام ردیف ها، ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت. افزایش تعرفه خودروهای هیبرید، در دی ماه امسال از سوی هیات دولت با انتقادات شدیدی روبه روشد و از این رو حسن روحانی، رییس جمهوری قول داد که در تعرفه این خودروها بازنگری شود. براساس آخرین مصوبه هیات دولت تعرفه هیبرید ها یک شبه از ۵ درصد به ۲۵ و ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد اما پس از قول روحانی، وزارت صنعت طرحی را برای کاهش تعرفه خودروهای هیبرید ارائه کرد.

احتمال کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

یک منبع آگاه در وزارت صنعت در این زمینه می گوید:"در طرح جدید تعرفه خودروهای هیبرید ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت. همچنین در این طرح به خودروهای در گمرک مانده نیز اشاره شده و خودروهای مانده در گمرک با پرداخت همان تعرفه قبلی ترخیص شوند."

احتمال کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

او می افزاید:"از سوی دیگر خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار ثبت سفارش شده که هنوز از گمرک ترخیص نشده اند نیز با پرداخت تعرفه ۱۳۰ درصد یعنی ۴۰ درصد بیشتر از تعرفه مصوب برای خودروهای زیر ۴۰ هزار دلار، از گمرک ترخیص خواهند شد." این طرح به هیات دولت فرستاده شده و برای بررسی به احتمال قوی در روز چهارشنبه روی میز کار این هیات خواهد بود.

منبع : خودروکار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید