تولید تیبا روی دور تند

تولید تیبا روی دور تند

پراید همچنان پرفروش‌ترین خودروی تولیدی موجود در کشور است و در مجموع 179 هزار و 158 دستگاه در ایران‌خودرو طی 10 ماه امسال به تولید رسیده گرچه این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته15.8 درصد کاهش تولید داشته است. در عوض بررسی وضعیت مونتاژ تیبا نشان می‌دهد این خودرو با تولید بیش از 146 هزار دستگاه خودرو، هم رشدی 62 درصدی و عجیب را تجربه کرده و هم پژو 206 را پشت سر گذاشته است.

کد خبر : ۵۰۴۶۸
بازدید : ۲۱۷۴

فرادید | نگاهی به آمار تولید 10 ماهه نخست96 خبر از رونق امیدوارکننده صنعت خودرو می‌دهد گرچه فضای کارخانه‌ها هنوز هم پسابرجامی نشده و تولیدات قدیمی با آهنگی کندتر از همیشه تولید می‌شوند. البته کاهش چشمگیر تیراژ پراید و افت تولید پژو 405 و پژو پارس کاملا محسوس است.

تولید تیبا روی دور تند

به گزارش فرادید، یک میلیون و هفتاد هزار دستگاه خودروی سبک؛ این جدیدترین آماری است که از سوی وزارت صنعت و انجمن خودروسازان کشور منتشر شده و خبر از رشد 15 درصدی تولید در 3 خودروساز بزرگ و نیمه دولتی می‌دهد. ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو مجموعا در 10ماهه نخست امسال موفق شده‌اند به اندازه کل تولید سال 94 خودرو تولید کنند ضمن اینکه در دی‌ماه امسال با حدود 4درصد رشد، در مجموع 129 هزار و 332دستگاه اتومبیل تولید کرده‌اند.طبق شواهد، ایران‌خودرو کماکان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی به‌شمار می‌رود و با تولید بیش از577 هزار دستگاه خودرو، ضمن رقم زدن رشدی12.4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،رتبه نخست تولید خودرو رااز آن خود کند. سایپا و پارس خودرو نیز به‌عنوان دومین و سومین خودروساز بزرگ کشور، به ترتیب297 هزار و 960، و 194 و 588 دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند که حاکی از رشد بزرگ دو شرکت مذکور در سال 96 است.

تولید تیبا روی دور تند

اما بر مبنای امار اعلامی، پراید همچنان پرفروش‌ترین خودروی تولیدی موجود در کشور است و در مجموع 179 هزار و 158 دستگاه در ایران‌خودرو طی 10 ماه امسال به تولید رسیده گرچه این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته15.8 درصد کاهش تولید داشته است. در عوض بررسی وضعیت مونتاژ تیبا نشان می‌دهد این خودرو با تولید بیش از 146 هزار دستگاه خودرو، هم رشدی 62 درصدی و عجیب را تجربه کرده و هم پژو 206 را پشت سر گذاشته است. در عین حال پژو 206با نشستن در رتبه سوم، 145 هزار و 313 دستگاه فروش عاید شرکت ایران خودرو نموده و رتبه سوم بازار را به خود اختصاص داده است. رنو تندر90با حفظ سیر صعودی خود بیش از 132 هزار دستگاه تولید داشته تا رتبه چهارم بازار را با قدرت به خود اختصاص دهد.

تولید تیبا روی دور تند

پژو 405هم تا پایان دی‌ماه امسال مجموعا 123 هزار و 687 دستگاه تیراژ داشته تا با کسب رشدی یک درصدی و یک پله نزول، رتبه پنجم پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران را از آن خود کند.در رتبه‌های بعدی هم نا‌م‌های بزرگی به چشم می‌خورند. برای نمونه پژوپارس طی 10 ماه اول سال تیراژی 99 هزار تایی داشته و بالاتر از سمند قرار گرفته است. سمند خودروی ایرانی هم در مجموع کمی بیش از89 هزار دستگاه تولید شده تا ضمن کسبرشدی۹درصدیرتبه هفتم بازار را از آن خود کند.در بین دیگر محصولات ایران‌خودرو اما دنا با رشد تیراژ مواجه شده و رانا همچنان کاهش تولید را تجربه می‌کند.

تولید تیبا روی دور تند

اما در بین محصولات ایران خودرو نکته جالب ادامه افول رانا و صعود دنا است به طوری که رانا با تیراژ ۶ هزار و 38 دستگاهی خود، حدود 45 درصد افتتولید داشتهولی دنا با تولید بیش از32 هزار ضمن کسب رشدی45 درصدی تلاش گسترده‌ای را برای افزایش گسترده سهم بازار محصول پرچم دار خود شروع کرده است. تولیدسوزوکی گرندویتارا هم تا پایان دی‌ماهبه 4 هزار و 128 دستگاه رسیده این خودروی ژاپنی در مقایسه با سال گذشته 150 ‌درصد افزایش تیراژ را تجربه کند.

تولید تیبا روی دور تند

هایما هم توانسته به تیراژ 10 هزار دستگاهی نزدیک شود تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 282 درصد رشد رابه ثبت رساند. جالب است که دانگ فنگ به تیراژ 25 هزاردستگاهی رسیده و رشد عجیب300 درصدی راتجربه کردهاست. کیا سراتو، با23 هزار دستگاه، چانگان سی‌اس35 با9 هزار دستگاه، زوتی آریو زد300 با 7هزار دستگاهو برلیانس با 36 هزار دستگاه تیراژ از جمله دیگر خودروهای مهم تولیدی در ایران بوده‌اند که رشد بزرگی را در ده ماهه نخست سال تجربه کرده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید