تصاویر دیده نشده از دهه اول انقلاب اسلامی

تصاویر دیده نشده از دهه اول انقلاب اسلامی

به تازگی کتابی تحت عنوان «انقلابیون، اولین دهه» چاپ شده که در آن عکس‌هایی از کاوه کاظمی، عکاس دوران انقلاب، منتشر شده است. به گفته روزنامه آمریکایی امروزه ایران شاهد تحولاتی است، اما این تحولات بر خلاف دیدگاه مخالفان خارج از کشور، با سال‌های آشفته منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بسیار متفاوت است.

کد خبر : ۵۰۵۵۱
بازدید : ۲۹۶۹۶

فرادید | به تازگی کتابی منتشر شده که حاوی تصاویر جدیدی درباره دهه اول انقلاب اسلامی است.

به گزارش فرادید به نقل از نیویورک‌تایمز ، به تازگی کتابی تحت عنوان «انقلابیون، اولین دهه» چاپ شده که در آن عکس‌هایی از کاوه کاظمی، عکاس دوران انقلاب، منتشر شده است.

به گفته این روزنامه آمریکایی امروزه ایران شاهد تحولاتی است، اما این تحولات بر خلاف دیدگاه مخالفان خارج از کشور، با سال‌های آشفته منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بسیار متفاوت است.

کاظمی که هنوز در ایران زندگی و کار می‌کند، به نیویورک تایمز گفت: «این حوادث به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. در سال ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ مردم همه یکصدا خواهان سرنگونی شاه بودند، اکنون بین بسیاری ناامیدی وجود دارد، اما احساس، بسیار متفاوت است. هنوز اکثریت خواهان انجام اصلاحات در درون نظام هستند.»

کتاب مزبور، مسائلی مانند جنگ‌های مسلحانه بین گروه‌های رقیب، آشوب و دیگر مسائل شهری را در جریان انقلاب نشان می‌دهد. در دوران جنگ، کاظمی، سربازان را همراهی کرد تا محنت و رنج جنگ را به تصویر بکشد. علاوه بر این، کاظمی، عکس‌هایی از مسائل مربوط به زنان نیز گرفته که برای انتشار آن‌ها چند دهه صبر کرده است. او معتقد است که اکنون دیدگاه مقامات ایران تغییر کرده و واقع‌گرایانه‌تر شده است.

صفحات پایانی کتاب به درگذشت امام خمینی (ره) اختصاص دارد. کاظمی، میلیون‌ها ایرانی که برای حضور در مراسم تشییع جنازه امام شتافتند را به تصویر می‌کشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید