دامای ایکس7، چینی متقلب!

دامای ایکس7، چینی متقلب!

هنگام مواجهه با ایکس7، ابتدا تصور کلی این بود که با خودرویی کانسپت و یا محصولی عجیب مواجه هستیم اما هرچه به خودرو نزدیک‌تر شدیم، بیشتر مطمئن شدیم که کپی‌کاری چینی‌ها وارد مراحل تازه‌ای شده است. زوتی با سرقت آشکار طرح یک خودروی مفهومی سعی کرده تا از شرکت فولکس‌واگن به عنوان مالک کانسپت کراس بلو چند گام پیش بیفتد. این یعنی ایکس7 دامای فراتر از رفقای دیگر خود در چین، ایده را از نطفه می‌دزدد و با دقیق‌ترین جزئیات آن را مال خود می‌کند.

کد خبر : ۵۰۵۵۷
بازدید : ۸۶۹۲

دامای ایکس7، چینی متقلب!

فرادید | زوتی، زوتیه و یا زوتای؛ اینها همگی تلفظی از نام یکی از خودروسازان گمنام چینی است که اخیرا تحرکات تازه‌ای را در بازار ایران شروع کرده است. زوتی خودروساز عجیبی است. ذهنیت زوتی دائما روی سرقت ایده‌های دیگر شرکت‌ها استوار بوده و ابدا هم تمایلی به استفاده از طرح‌های اختصاصی ندارد و همه خودروهایی که در این سال‌ها ساخته، کپی‌هایی آشکار یا ملموس از محصولات یک یا دو نسل پیش خودروسازان بزرگ بوده که جز چین و ایران در جای دیگری خریدار ندارند.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

به گزارش فرادید، چینی‌ها البته همه کپی‌کار و اهل کش رفتن طرح‌های برندهای مطرح هستند اما نمونه فعلی یعنی زوتی، یک مورد استثنایی است. این خودروساز که اخیرا تحرکات جدیدی را در بازار ایران شروع کرده، محصولات سری دامای را قرار است در کشور عرضه کند و این بین دیدن نمونه ایکس7 در نوع خود یک سورپرایز کامل است. اخیرا این محصول در خیابان مطهری تهران شکار عکاسان شده ضمن اینکه اطلاعات جالبی درباره این شاسی‌بلند ایکس7 وجود دارد.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

مهمترین خبر فعلا این است که شاسی‌بلند جدید چینی با قیمتی حدودا 150 میلیونی و با ظرفیت 7سرنشین به زودی وارد بازار کشور شده و رقابت با محصولات چری، جک، هایما و بی‌وای‌دی را کلید می‌زند. رقابتی که به نظر می‌رسد هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و چینی‌ها پیروز واقعی آن هستند. دامای ایکس7به عنوان دومین خودروی تولید شده از سری دامای محصولی بزرگ‌تر از سری ایکس5 در همین مجله به معرفی آن پرداختیم.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

اما هنگام مواجهه با ایکس7، ابتدا تصور کلی این بود که با خودرویی کانسپت و یا محصولی عجیب مواجه هستیم اما هرچه به خودرو نزدیک‌تر شدیم، بیشتر مطمئن شدیم که کپی‌کاری چینی‌ها وارد مراحل تازه‌ای شده است. زوتی با سرقت آشکار طرح یک خودروی مفهومی سعی کرده تا از شرکت فولکس‌واگن به عنوان مالک کانسپت کراس بلو چند گام پیش بیفتد. این یعنی ایکس7 دامای فراتر از رفقای دیگر خود در چین، ایده را از نطفه می‌دزدد و با دقیق‌ترین جزئیات آن را مال خود می‌کند.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

اگر اندکی به فرم بدنه کراس بلو کانسپت کوپه نگاه کنید، به وضوح شباهت بسیار بالای دامای به این خودروی مفهومی آلمانی را می‌توانید ببینید. این سرقت در حدی است که زوتی در ریزترین جزئیات هم به کراس بلو کوپه وفادار بوده است.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

خطوط بدنه خشن و اسپورت و تیز است مثل همان کانسپت کراس بلو. البته دامای X7 در حقیقت خودروی بزرگی محسوب می‌شود و با سایز 4736 میلیمتر طول، 1942 میلیمتر عرض و 1672 میلیمتر ارتفاع باید گفت که با یک شاسی بلند بزرگ سر و کار داریم که در رده خود فرمی متفاوت به لحاظ ظاهری دارد.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

نگاهی به فضای داخلی این شاسی‌بلند چینی نشان می‌دهد سازنده چینی به شدت علاقه‌مند به محصولات پورشه بوده به طوری که تمام سعی خود را در راستای یکسان‌سازی کابین زوتی با کابین پورشه ماکان انجام داده است. در عین حال، کنسول مرکزی با فرمی نزدیک به کنسول نسل جدید فولکس واگن اطلس، از آخرین زبان طراحی خودروسازان آلمانی بهره بسیار برده است.

دامای ایکس7، چینی متقلب!

پیشرانه پایه که در این شاسی بلند چینی مورد استفاده قرار گرفته دارای حجم 1.5 لیتر و 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. سری دوم دامای ایکس7هم از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8لیتری توربوشارژ بهرمند است که دارای 170 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور بوده و قدرت مناسبی دارد. اما قدرتمندترین پیشرانه قرار گرفته در محصول جدید زوتی، دارای 2 لیتر حجم و 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است که از قضا نمونه شکار شده از همین نوع است. در ضمن هر سه پیشرانه به جعبه دنده‌های5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک متصل هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید