چگونه بسترن بی30، 4 ستاره شد؟

چگونه بسترن بی30، 4 ستاره شد؟

این اتفاق در حالی رخ داده که خودروهایی همچون آریزو5 و تیگو5 از چری، هایما اس7 توربو یا مدل اس5 توربو از برند جک که به عنوان اتومبیل‌های جدید چینی شناخته می‌شوند هرگز نتوانستند رتبه 4 ستاره را از موسسه ایرانی مسئول سنجش کیفیت خودروهای داخلی دریافت کنند اما بسترن بی30 با طرح ساده، امکانات نه چندان پیشرفته و تکنولوژی قدیمی سریعا توانسته به این عنوان نائل گردد. جالب است که با عنایت به این گزارش، باید بی30 ساخته فاو چین را به لحاظ کیفی هم رده پژو 2008 و مزدا3 نیو بدانیم که تکنولوژی ساخت بسیار بالایی دارند.

کد خبر : ۵۰۶۸۶
بازدید : ۴۴۱۶

فرادید | گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ماه به ماه منتشر می‌شود بی آنکه روند اخذ ستاره توسط هر خودرو از شفافیت لازم برخوردار باشد یا اینکه مشخص گردد یک خودروی مثلا 3ستاره چه اقدامی انجام داده که موفق می‌گردد در ظرف یک ماه به مرتبه 4 ستاره نائل گردد.

سروان بسترن بی30

به گزارش فرادید، این تم که مدت‌هاست با انتقاد رسانه‌های مختلف روبرو است فعلا از جانب شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنان بی‌پاسخ مانده و در هنگام مطالعه گزارش‌های ارزیابی کیفی واقعا آزاردهنده است.در آخرین اتفاق، یک محصول چینی اخیرا توانسته در اولین گام موفق به اخذ نمره بالای 4ستاره از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گردد.

سروان بسترن بی30

چنان که در تیتر مشخص است، در گزارش دی ماه 96 کیفیت خودروهای داخلی، بسترن بی30محصول بهمن موتور با یک خیز بلند کنار خودروهای بسیار مشهور و مدرنی مثل پژو 2008، مزدا3 نیو، کیا سراتو و سوزوکی گرند ویتارا قرار گرفت تا همچنیندی ماه 96 در حالی سپری شد که یک فرانسوی تازه‌وارد قاعده همیشگی را بهم ریخت و به فاصله کمی از ورودش به خط تولید، بالاترین سطح کیفیت مونتاژ را در بین بیش از 100 محصول حاضر در خطوط تولید کارخانجات ایرانی به خود اختصاص دهد.

سروان بسترن بی30

این اتفاق در حالی رخ داده که خودروهایی همچون آریزو5 و تیگو5از چری، هایما اس7 توربو یا مدل اس5 توربو از برند جک که به عنوان اتومبیل‌های جدید چینی شناخته می‌شوند هرگز نتوانستند رتبه 4 ستاره را از موسسه ایرانی مسئول سنجش کیفیت خودروهای داخلی دریافت کنند اما بسترن بی30 با طرح ساده، امکانات نه چندان پیشرفته و تکنولوژی قدیمی سریعا توانسته به این عنوان نائل گردد. جالب است که با عنایت به این گزارش، باید بی30 ساخته فاو چین را به لحاظ کیفی هم رده پژو 2008 بدانیم که اخیرا پای به لیست ارزیابی کیفی گذاشته است. جالب است که این خودرو نه به لحاظ ایمنی هم رده پژو 2008، مزدا 3 و کیا سراتو است و نه به لحاظ تکنولوژی موتور، گیربکس یا شاسی. این خودرو محصولی کاملا عادی و متوسط با 2 کیسه هوا، یک موتور مشابه با پژو پارس و گیربکسی معمولی است که مجموعا می‎تواند در سطح کیفی مشابه پژو پارس یا در خوشبینانه ترین حالت هم سطح تندر90 باشد.

سروان بسترن بی30

یک نکته جالب که می تواند شائبه ایرادات این گزارش پربازدید را افزایش دهد، نحوه رفتار با خودروی دنا پلاس است که گرچه در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی دنا هم به لحاظ طراحی و هم کیفی و تجهیزاتی کاملا ارتقا یافته و البته بر بسترن بی 30 هم برتری دارد، ولی در سیری منطقی از رتبه 2 ستاره به رتبه 3 ستاره ارتقایافته است. از این موضوع که بگذریم گزارش کیفی دی ماه خودروهای تولید داخل نکات دیگری داشت.

سروان بسترن بی30

نخست اینکه سطح کیفی خودروهای رنو همچنان بالا است و خودروهای تولید این برند در ایران همیشه بین 3 تا 4 ستاره دریافت می‌کنند. در واقع به غیر ازتندر90که در کنار دنا پلاس، هایما اس7 اتوماتیک، تندر90 دستی، جک اس5، رانا، چانگان سی اس35 و پژو 206 سه ستاره از مجموعه 5 ستاره کیفی را دریافت کرده‌اند باقی خودروهای رنو همگی4ستاره هستند. در عین حال در ته جدول این اقسام خودروهای پراید، تیبا، 405، سمند و پارس هستند که با یک و دو ستاره در پایین‌ترین سطح ممکن به لحاظ کیفیت ساخت قرار دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید