لحظه‌های پراضطراب 102 مسافر در آسمان مشهد

خوشبختانه اتفاقی برای مسافران نیفتاده است و گزارش‌های اولیه دریافتی از قشم ایر حاکی است این شرکت مسافران بعدی هواپیما را با پرواز جایگزین راهی کرده است.

کد خبر : ۵۰۷۶۵
بازدید : ۱۲۳۱
جمعه شب، درست چند دقیقه قبل از فرود هواپیمای فوکر 100 شرکت قشم ایر در باند فرودگاه مشهد، خلبان در آسمان متوجه بروز نقص فنی در سیستم چرخ‌ها شد و بلافاصله موضوع را به برج مراقبت اطلاع داد و خواستار فرود اضطراری شد. سرانجام خلبان «رسول عزیزی» موفق شد با وجود باز نشدن یکی از سه چرخ هواپیما، غول آهنی را با 102 سرنشین در باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سلامت بنشاند.
تصاویرثبت شده ازطریق گوشی‌های شاهدان حادثه نشان می‌دهد این حادثه ساعت 18:30 دقیقه جمــــــــــــــــــــعه شب (27 بهمن) رخ داده و چرخ هواپیمای فوکر 100 هنگام فرود همزمان با جرقه‌ای قفل شده وآتش گرفته است. اما پس از توقف هواپیما در باند، نیروهای آماده و مستقر بسرعت آتش را خاموش کردند. پس از این فرود پر اضطراب، باند فرودگاه برای ساعاتی تعطیل شد تا حادثه دیگری رخ ندهد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دیروزدراین باره گفت: «خوشبختانه اتفاقی برای مسافران نیفتاده است و گزارش‌های اولیه دریافتی از قشم ایر حاکی است این شرکت مسافران بعدی هواپیما را با پرواز جایگزین راهی کرده است.» «رضا جعفرزاده» توضیح داد: «پس از آنکه خلبان به فرودگاه مشهد اعلام وضعیت اضطراری کرد، عوامل فرودگاهی وظیفه پیدا کردند شرایط و تجهیزات لازم را برای فرود آماده کنند تا در صورت بروز حادثه حداقل خسارت را شاهد باشیم.» وی تأکید کرد:«با درایت خلبان پروازوفرود موفق، 93 مسافر بزرگسال، 4 مسافر زیر 12 سال و 5 خدمه پرواز به سلامتی از هواپیما خارج شدند. اما آنچه مهم است کم و کیف و علت نقص فنی است که توسط تیم‌های کارشناسی در حال بررسی است و بزودی نیزنتایج اعلام خواهد شد.»
«عباس مصیبی» مدیر روابط عمومی شرکت قشم ایر نیز به خبرنگار گروه حوادث «ایران» گفت: «هنگام فرود یکی از سه چرخ هواپیما در سمت چپ با نقص فنی مواجه بود که خوشبختانه هواپیما با تلاش و مهارت خلبان رسول عزیزی با موفقیت فرود آمد و به سرنشینان نیز آسیبی نرسید.»
وی اضافه کرد: «بلافاصله پس از توقف هواپیما و هدایت مسافران به سمت ترمینال، تیم‌های فنی شرکت و سازمان هواپیمایی به بررسی دلایل بروز نقص فنی پرداختند.» «محمدباقر قاسم زاده»- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی- نیز با اشاره به مهارت خلبان در فرود هواپیما گفت: «هواپیمای پرواز تهران - مشهد به‌دلیل باز نشدن چرخ‌ هواپیما، دچار نقص شده بود که هنگام فرود از باند خارج شد اما خوشبختانه تمامی مسافران درسلامت پیاده شدند.»

فرود پرواز مشهد در اصفهان
پرواز العراقیه مسیر نجف - مشهد به علت بسته شدن باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، راهی اصفهان شد و ساعت 19:45 در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی این شهر بر زمین نشست.روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام کرد: پرواز شماره 1181 العراقیه مسیر نجف - مشهد به علت بسته شدن باند فرودگاه در مشهد، ساعت 19:45 در فرودگاه بین‌المللی اصفهان به زمین نشست.این هواپیما پس از سوخت‌گیری و باز شدن باند فرودگاه مشهد در ساعت 20:55 فرودگاه اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرد.باند فرودگاه مشهد به سبب نقص فنی و فرود اضطراری هواپیمای قشم ایر بسته شده بود.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید