تیگوان موفق، کولئوس گمنام

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

بدترین موقعیت هم مربوط به سانتافه است که کل فروشش در اروپا به زیر 12 هزار دستگاه رسیده و کلا خریداری ندارد. جالب است که همین اتومبیل در آمریکا امسال بیش از 100 هزار دستگاه فروش داشت.

کد خبر : ۵۱۱۲۰
بازدید : ۲۶۳۳

فرادید | نگاهی به عملکرد فروش مهم‌ترین خودروهای شاسی‌بلند بازار ایران در قاره سبز نن می‌دهدکه بین همه مدل‌های موجود در ایران عملکرد فولکس تیگوان، رنو کپچر و پژو 2008 بیش از همه تحسین برانگیز است ضمن اینکه فروش رنو کولئوس بسیار ضعیف بوده و گویا این خودرو در اروپا طرفدار چندانی ندارد.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

به گزارش فرادید، همچنین فروش بعضی خودروهای مشهور کراس اوور و کامپکت در اروپا در سال 2017 نشان می‌دهد جز در مواردی اندک، ذائقه خریداران ایرانی و اروپایی شباهت آشکاری به همدیگر دارد. در عین حال رشد روزافزن فروش خودروهای شاسی بلند در ایران تابعی از فروش جهانی رو به رشد این کلاس است که از قضا امسال هم در اروپا رشد داشته و سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. ببینیم در سه کلاس کراس‌اوورهای کامپکت، کوچک و متوسط چه اتفاقی برای خودروهای حاضر در بازار اروپا رخ داده است.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

خودروسازان آلمانی و محصولات فرانسوی از جمله تولیدات بومی قاره سبز هستند که در ایران خریدار دارند. در عنی حال نمونه‌های کره‌ای و ژاپنی هم خریداران بسیاری داشته و تجربه ثابت کرده اعتماد اروپایی‌ها به این برندها بالاست. البته همچنان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار اروپا که در ایران هم حاضر است فولکس واگن تیگوان بوده که با فروش 233 هزار دستگاه، توانسته در بین محصولات حاضر در بازار ایران بیشترین فروش را تجربه کند. دو کراس‌اوور کامپکت فرانسوی یعنی رنوکپچرو پژو 2008 هم با 211 و 180 هزار دستگاه در رتبه بعدی قرار دارند. توسان محصول هیوندای و کرمان موتور هم با 152 هزار دستگاه فروش در رتبه بعدی قرار دارد ضمن اینکه داستر اس‌یووی زمخت رنو حدود 145 هزار دستگاه فروش داشته است.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

اسپورتیج ساخته کیا که د نسل قبل فروش عجیبی را در ایران تجربه کرد، در نسل جدید خود چندان توفیقی نداشته گرچه امسال در اروپا بیش از 129 هزار دستگاه فروش داشته است. سی-اچ آر خودروی عجیب و گران‌قیمت تویوتا هم با 108 هزار دستگاه فروش، در مقایسه با سال قبل فروش خود را 1300 درصد اضافه کرده است. نیسان جوک هم در سال آخر عرضه خود به اروپا سال خوبی را پشت سر گذاشت و توانست بیش از 91هزار دستگاه فروش داشته باشد.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

اما نکته جالب بازار اروپا فروش نسبتا پایین تویوتا رافور است که در سال 2017 به زحمت به مرز 71 هزار دستگاه رسیده است. نیسان ایکس تریل محصول موفق ژاپنی بازار آمریکا هم مثل راو4 نتوانسته چندان موفق عمل کند و تنها 70هزار دستگاه فروش داشته است. جالب است که این 2 خودرو امسال در آمریکا روی هم بیش از 750 هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

میتسوبیشی ای اس ایکس نیز در آخرین سال عرضه در اروپا با فروش 40هزار دستگاهی باز هم منتقدان را غافلگیر کرد تا مجموع فروش خود را در اروپا در طول 7 سال به بیش از 285 هزار دستگاه برساند. اوتلندر دیگر ساخته میتسوبیشی هم با فروشی معادل 36هزار دستگاه توانست در میان انبوهی از رقبای قدر سهم مناسبی را به خود اختصاص دهد گرچه سیر نزولی فروشش نسبت به سال 2015 همچنان ادامه دارد.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

هوندا سی آر-وی هم که امسال توانست با کسب انبوهی از جوایز در بازار جهانی فروش موفقیت آمیزی را سپری کند، تنها در اروپا موفق شده 34هزار دستگاه فروش داشته باشد تا به این ترتیب همچنان یک شکاف گسترده بین ذائقه آمریکایی‌ها با مشی اروپایی‌ها وجود داشته باشد. عجیب‌ترین نکته درباره خریداران اروپایی اما به میزان فروش رنو کولیوس مربوط است که علیرغم کیفیتی ساخت بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب تنها 14هزار دستگاه در بازار اروپا فروش داشته است. آن گونه که رنو اعلام کرده کولئوس بیشتر در بازارهایی همچون کره جنوبی، استرالیا، ایران، حاشیه خلیج فارس، آفریقا و ترکیه عرضه می‌شود و کمتر تمرکزی روی توسعه سهم آن در اروپا صورت گرفته است.

تیگوان موفق، کولئوس گمنام

از این بدتر هم سانتافه است که کل فروشش در اروپا به زیر 12 هزار دستگاه رسیده و کلا خریداری ندارد. جالب است که همین اتومبیل در آمریکا امسال بیش از 100 هزار دستگاه فروش داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید