دنیا در انتظار غول شماره 9 کره جنوبی

دنیا در انتظار غول شماره 9 کره جنوبی

فردا به صورت رسمی تمام سوالات در مورد یکی از بزرگترین گوشی‌های هوشمند سال 2018 پاسخ داده خواهد شد.

کد خبر : ۵۱۱۷۷
بازدید : ۳۴۴۲

دنیا در انتظار غول شماره 9 کره جنوبی

فرادید | فردا به صورت رسمی تمام سوالات در مورد یکی از بزرگترین گوشی‌های هوشمند سال 2018 پاسخ داده خواهد شد. آیا سامسونگ می‌تواند با معرفی ویژگی‌های جدید Galaxy S9 همه را غافل‌گیر کند و قوی‌تر از گوشی‌های هوشمند جدید Apple، LG و یا OnePlus ظاهر شود یا خیر؟ Galaxy S9 فردا طی رویداد Mobile World Congress یا همان MWC که در بارسلونا برگزار می‌شود، به صورت رسمی معرفی خواهد شد. شواهد حاکی از تولید گوشی هوشمندی است که می‌تواند رقیب بسیار سرسختی برای iPhone X باشد. به نظر سامسونگ قصد معرفی تکنولوژی جدیدی روی این گوشی را دارد که با Face ID استفاده شده در آیفون مقابله کند. چیزی که اپل به خوبی نتوانست آن را روی iPhone X پیاده‌سازی کند.

به گزارش فرادید، پردازنده اصلی Galaxy S9 به نظر Snapdragon 845 خواهد بود که باعث افزایش انتظارات از قدرت پردازش، بهبود عملکرد دوربین و البته افزایش امنیت می‌شود. همچنین بر اساس تبلیغات سامسونگ به نظر می‌رسد Galaxy S9 از دوربینی بسیار قدرتمند استفاده می‌کند که از قدرت فوکوس بسیار سریع، فیلم‌برداری به صورت آهسته بسیار دقیق و عکس‌برداری بسیار خوب با نور کم شبیه به iPhone X برخوردار خواهد بود. گرچه شاید بزرگترین انتظار از گوشی نسل جدید سامسونگ طراحی آن باشد. آنها حسگر اثر انشگت را جا به جا خواهند کرد تا بسیار ارگونومیک باشد.

این شرکت به نظر از پشت گوشی و دقیقا پایین لنز دوربین برای قرار دادن حسگر اثر انگشت روی S9 استفاده خواهد کرد. استفاده از حسگر اثر انگشت در Galaxy S8 به خاطر جایگیری خاص مشکلات زیادی به همراه داشت. بین عرضه گوشی‌های جدید اپل و مشکلات انفجار Galaxy Note 7 که حواشی بسیار زیادی برای سامسونگ در پی داشت، آنها باید اینبار خود را با Galaxy S9 ثابت کنند. با توجه به اینکه تنها یک روز به معرفی رسمی این گوشی هوشمند باقی مانده است شایعات زیادی در مورد آن در فضای مجازی پخش می‌شود. سامسونگ تایید کرد که نام این محصول قطعا Galaxy S9 خواهد بود از این لحاظ به نظر تغییری را شاهد نخواهیم بود. اپل تصمیم گرفت تا از خیر عدد 9 گذشته و گوشی‌های iPhone 8 و iPhone X را معرفی کرد که هم‌اکنون در دسترس همگان قرار دارند. سامسونگ انتظار دارد تا با عرضه Galaxy S9 فروش گوشی‌های پرچم‌دار افزایش پیدا کند و آنها اهمیتی خاصی به شماره و یا نام نمی‌دهند.

تاریخ پیش‌خرید و عرضه به صورت جهانی

فردی به نام Evan Blass مدعی شده با اطلاعاتی که از طریق یکی از مدیر‌های اجرای سامسونگ به دست آورده، این شرکت پیش‌خرید Galaxy S9 را در تاریخ یک مارچ آغاز خواهد کرد و این گوشی هوشمند مورد انتظار نیز نهایتا در تاریخ 16 مارچ به بازار عرضه خواهد شد.

دنیا در انتظار غول شماره 9 کره جنوبی

افزایش 100 دلاری قیمت Galaxy S9 نسبت به نسل گذشته

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد که قیمت Galaxy S9 بیش از 100 دلار از گوشی‌های نسل قبل بیشتر خواهد بود. اپل با عرضه iPhone X با قیمت پایه هزار دلار سیستم کلی قیمت‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار را تغییر داد. این تغییرات به نظر تاثیر مستقیمی روی قیمت Galaxy S9 نیز خواهد داشت. بر اساس شایعات، پرچم‌دار جدید سامسونگ با قیمت 789 پوند در بریتانیا به فروش خواهد رسید که معادل قیمت 850 دلار آمریکا خواهد بود. Galaxy S8 با قیمت 750 دلار فروخته می‌شد.

سامسونگ از نسخه مخصوص Face ID استفاده خواهد کرد

بدون شک تکنولوژی‌های جدیدی همراه با Galaxy S9 معرفی خواهند شد که یکی از آنها رقیب اصلی Face ID خواهد بود که همراه با iPhone X کار می‌کند. بر اساس گزارش Sam Central و اطلاعاتی که از APK Teardown با بررسی آخرین نسخه سیستم عامل Android منتشر شده گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ از فناوری به اسم Intelligent Scan استفاده خواهند کرد. در حال حاضر فناوری موجود روی گوشی‌های سامسونگ برای باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره چندان امن نیستند اما شناسایی عنبیه چشم بسیار امن است. بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد که Intelligent Scan ترکیبی از اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره خواهد بود. این فناوری جدید امکان باز کردن قفل گوشی و ورود به وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند. همچنین Intelligent Scan قابلیت کار در فضای کم‌نور و یا برعکس پرنور را دارد و با مشکلی مواجه نمی‌شود. البته فعلا هیچ دلیل محکمی برای حضور این فناوری در Galaxy S9 وجود ندارد.

استفاده از Emoji‌ سه بعدی

به نظر Galaxy S9 با دوربین قدرتمند خود قادر به استفاده بهینه از Emoji‌های سه بعدی خواهد بود. چیزی شبیه به سیستم Animoji که در گوشی‌های اپل از آن استفاده شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای ETNews این سیستم شباهات زیادی به Animoji دارد اما سامسونگ از مدل خاص خود برای استفاده و پیاده‌سازی آن بهره خواهد بود. هیچ اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر نشده و سامسونگ نیز فعلا آن را تایید نکرده است.

دنیا در انتظار غول شماره 9 کره جنوبی

جزئیات بیشتر از دوربین و صفحه نمایش

با توجه به حجم شایعات در مورد Galaxy S9 Plus و حتی Galaxy S9 به نظر می‌رسد که این گوشی از دو دوربین در قسمت پشت استفاده خواهد کرد. یکی از کاربران وب‌سایت ردیت تصویری از جعبه Galaxy S9 منتشر کرده که وجود دو لنز در قسمت پشتی گوشی را تایید می‌کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این دوربین‌ها 12 مگاپیکسلی خواهند بود. دوربین جلو نیز 8 مگا‌پیکسل است. صفحه نمایش Galaxy S9 از نوع Quad-HD + Super AMOLED با اندازه 5.8 اینچ خواهد بود. همچنین بر اساس شایعات موجود امکان استفاده از صفحه نمایش تاشو وجود دارد که البته احتمال آن بسیار کم به نظر می‌رسد. دوربین Galaxy S9 به نظر از سنسور‌های جدید Iscocell استفاده خواهد کرد که قدرت فوکوس روی اشیایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند را افزایش می‌دهد. همچنین قابلیت فیلم برداری به صورت آهسته با نرخ 480 فریم بر ثانیه فراهم خواهد شد. البته استفاده از Snapdragon 845 قدرت‌های ویژه‌ای مثل فیلم برداری با کیفیت 4K Ultra HD را برای این گوشی به همراه خواهد داشت.

اولین گوشی که از پردازشگر Snapdragon 845 استفاده خواهد کرد

هماطنور که اشاره شد انتظار می‌رود که سامسونگ در ساخت Galaxy S9 از پردازشگر Snapdragon 845 استفاده کند. بدین ترتیب، Galaxy S9 اولین گوشی هوشمند در سال 2018 خواهد بود که از این پردازشگر بسیار قدرتمند استفاده می‌کند. بر اساس تست‌های انجام شده توسط CNET این پردازشگر تقریبا 25 درصد بهتر از دیگر پردازنده‌های گوشی‌هایی مثل Galaxy Note 8 و Google Pixel 2 XL عمل می‌کند و می‌تواند رقیب بسیار سرسختی برای پردازشگر iPhone X باشد.

شارژ بی‌سیم بسیار سریع

یکی از شایعاتی که وقوع آن به حقیقت بسیار نزدیک است استفاده از شارژ بی‌سیم بسیار سریع است. وب‌سایت سامسونگ به تازگی راهنمای آنلاین برای شارژر بدون سیم جدید خود را منتشر کرده است. البته دلیلی بر فروش همزمان این شارژر با Galaxy S9 وجود ندارد اما گوشی‌های سامسونگ با شارژ بدون سیم غریبه نیستند و S9 نیز قطعا نسبت به نسل گذشته در این زمینه بسیار قوی‌تر ظاهر خواهد شد. البته هنوز واقعا مشخص نیست که Galaxy S9 قدرت شارژ کردن بدون سیم را افزایش خواهد داد یا خیر.

باتری با قدرت فرای تصور

بر اساس آخرین اطلاعات، Galaxy S9 و S9 Plus از باتری‌های 3000 و 3500 میلی‌آمپر استفاده خواهند کرد که چیزی شبیه به نسل قبل است. Qualcomm اعلام کرده که Snapdragon 845 از لحاظ مصرف 30 درصد بهینه‌ شده است. گرچه هنوز هیچ دلیلی بر این وجود ندارد که Galaxy S9 و S9 Plus بتوانند از مرز رکورد 20 ساعت گذر کنند. S8 و S8 Plus هر دو در تست‌ها بیشتر از 16 ساعت دوام نمی‌آوردند و Note 8 نیز تنها به اندازه یک ساعت بهتر عمل می‌کند.

شباهت ظاهری به Galaxy S9

بازهم Evan Blass در پست توئیتری خود فاش کرده که Galaxy S9 و S9 Plus از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نسل قبل خواهند داشت. بسیاری از تصاویر منتشر شده از Galaxy S9 که طراحی بسیار انقلابی به نمایش می‌گذاشتند همه تقلبی بودند و به نظر Galaxy S9 شباهت زیادی به Galaxy S8 دارد. شاید بزرگترین تغییر ظاهری Galaxy S9 تغییر مکان حسگر اثر انگشت باشد. همچنین Evan Blass که در فاش کردن اطلاعات Galaxy S9 مهارت خاصی دارد اشاره کرده که این گوشی در رنگ‌های مشکی، بنفش، خاکستری و آبی در دسترس قرار خواهد گرفت. البته اگر به سابقه سامسونگ نگاه کنید، آنها به عرضه رنگ‌های شاد علاقه خاصی دارند و در کارنامه آنها استفاده از رنگ‌های طلایی و آبی برای گوشی‌های سری Galaxy دیده می‌شود.

حافظه داخلی با حجم 512 گیگابایت

شاید سامسونگ در Galaxy S9 تصمیم به افزایش چشم‌گیر حافظه داخلی داشته باشد. آنها تولید چیپ‌های 512 گیگابایتی به صورت عمده را رسما آغاز کردند و در صورت استفاده از این میزان حافظه، Galaxy S9 نسبت به نسل گذشته افزایش 8 برابری را تجربه خواهد کرد. البته تصاویر فاش شده از جعبه Galaxy S9 تنها خبر از مدل 64 گیگابایتی می‌دهد اما شاید سامسونگ قصد استفاده از چیپ‌های 512 گیگابایتی خود را داشته باشد. بالاترین میزان حافظه در گوشی‌های iPhone در حال حاضر 256 گیگابایت است. این انتخاب توسط سامسونگ می‌تواند تمام رقبا را حقیر جلوه دهد.

امکان استفاده از جک هدفون 3.5 میلیمتری

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد که Galaxy S9 از جک 3.5 میلیمتری هدفون پشتیبانی خواهد کرد. استفاده از این قابلیت می‌تواند محبوبیت فراوانی برای Galaxy S9 داشته باشد مخصوصا برای افرادی که هنوز آماده بازنشست کردن هدفون‌های خود با جک 3.5 میلیمتری نیستند. اپل استفاده از این پورت انتقال صدا را با عرضه iPhone 7 به صورت رسمی پایان داد و گوشی‌های نسل بعد نیز هرگز از این پورت استفاده نکردند. بعد از آن نیز تصمیم مشابه برای Google Pixel 2 و Moto Z اتخاذ شده بود. همچنین با استفاده از جک 3.5 میلیمتری می‌توان انتظار این را داشت که Galaxy S9 به صورت رسمی از رادیو FM پشتیبانی کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید