اعتراف مادرزن به قتل داماد

مادرزن که نیمه‌های شب و در دفاع از همسرش، داماد خود را در یک مجتمع مسکونی واقع در محله الهیه تهران، به قتل رسانده بود پس از دو ماه، با پیدا شدن جسد مقتول بازداشت شد و راز جنایت شبانه را برای کارآگاهان فاش کرد.

کد خبر : ۵۱۲۶۰
بازدید : ۱۴۵۳
مادرزن که نیمه‌های شب و در دفاع از همسرش، داماد خود را در یک مجتمع مسکونی واقع در محله الهیه تهران، به قتل رسانده بود پس از دو ماه، با پیدا شدن جسد مقتول بازداشت شد و راز جنایت شبانه را برای کارآگاهان فاش کرد.
صبح پنجم آذر، همسر قربانی جنایت به کلانتری 101 تجریش رفت و اعلام کرد شوهرش- یعقوب 36 ساله- از خانه بیرون رفته اما دیگر برنگشته است.پس از این شکایت به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت تا کارآگاهان درباره ناپدید شدن این مرد تحقیق کنند.

همسر این مرد پس از حضور در اداره آگاهی گفت: «من و شوهرم سرایدار یک مجتمع مسکونی در منطقه الهیه هستیم؛ سه روز پیش برادرم به همراه مادرم از شهرستان به خانه ما آمدند تا این‌که حدود ساعت ۷ بعداز ظهر تصمیم گرفتند به خانه‌شان برگردند؛ زمانی که برادر و مادرم قصد خارج شدن از خانه را داشتند، یعقوب از آنها خواهش کرد او را هم درطول مسیربه مقصد برسانند.
پس از آن هر سه نفر از خانه بیرون رفتند. ساعتی از رفتن یعقوب گذشت، اما از او خبری نشد تا این‌که با برادرم تماس گرفتم که او گفت یعقوب را در حوالی پارک وی پیاده کرده و دیگر خبری از او ندارد.»با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه پی بردند مرد گمشده اعتیاد به مصرف موادمخدر دارد و همین موضوع علت اصلی درگیری و اختلاف شدید وی با همسر و خانواده زنش بوده است.بنابراین کارآگاهان با دستور بازپرس، همسر یعقوب، مادر و برادرش را دستگیر کردند و تحقیقات پلیسی از آن‌ها در دستور کار پلیس قرار گفت.

درحالی که این سه نفر در اظهارات مقدماتی منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت دامادشان بودند، اما در ادامه، محمد علی (برادرزن مرد گمشده) اعتراف کرد که جسد یعقوب را شبانه و بدون آن‌که ساکنان مجتمع مسکونی از موضوع اطلاع پیدا کنند به منطقه‌ای روستایی در شهرستان تاکستان برده و زیر خاک دفن کرده‌اند. وی درعین حال مدعی شد یعقوب را نکشته‌اند بلکه اوبر اثر اعتیاد مرده است.متهم ادامه داد: «ساعت 9 صبح به بازار رفته بودم که خواهرم با من تماس گرفت و درخواست کرد هرچه سریع‌تر به خانه برگردم؛ زمانی که وارد خانه شدم، با جسد یعقوب روبه‌رو شدم؛ برای آن‌که خواهرم از ساختمان اخراج نشود، تصمیم گرفتم جسد شوهرش را مخفیانه از ساختمان بیرون ببرم و در بیابان دفن کنم.

افشای راز جنایت
اما تحقیقات برای کشف علت اصلی مرگ مقتول همچنان ادامه یافت تا این‌که سرانجام مشخص شد یعقوب شبانه توسط مادرزنش و با اصابت ضربات سنگ بر سرش کشته شده است. همسر یعقوب هم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: آن شب من با یعقوب درگیر شده بودم؛ در حالی که یعقوب گلوی مرا گرفته بود و بشدت فشار می‌داد، مادرم در حمایت از من با تکه سنگی چند ضربه به سر یعقوب زد و شوهرم روی زمین افتاد و مرد.
بلافاصله با برادرم تماس گرفتم و او هم پس از مدت کوتاهی به خانه آمد؛ آن‌ها جسد یعقوب را شبانه در صندوق عقب ماشین انداختند و با خودشان بردند؛ من هم چند روز پس از این ماجرا به کلانتری رفتم و شکایت کردم که شوهرم گم شده است.»با این اعتراف، جسد داماد در نزدیکی یکی از روستاهای تاکستان از زیر خاک بیرون کشیده شد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با دریافت نیابت قضایی به شهرستان تاکستان رفتند و با راهنمایی محمدعلی، صبح شنبه موفق به کشف جسد مقتول شدند.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم قرار بازداشت موقت آنها از سوی بازپرس پرونده صادر شد و هر سه برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید