رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

اگر ساکن شهرهای بزرگ کشور هستید که دسترسی راحت تری به نمایندگی یا مراکز تعمیرگاهی معتبر دارید و خودرویی شیک و به روز برای استفاده حداقل چند سال می خواهید، «سوناتا هیبریدی» گزینه خوبی برای خرید خواهد بود.اما این همه ماجرا نیست. چرا که از طرفی نیروی انسانی متخصص کمتری در ایران هستند که بتوانند به خودروهای هیبریدی خدمات استاندارد ارائه دهند و از طرف دیگر بازار دست دومی این خودرو نیز هنوز گرم نشده و رونق دیگر مدل های سوناتا را ندارد.

کد خبر : ۵۱۲۸۴
بازدید : ۵۱۴۱

فرادید | ارسلان سلیمانیان؛ چند سالی می شود که عرضه خودروهای هیبریدی (دوگانه بنزینی-برقی) در کشورمان رونق گرفته. با آنکه این طیف از خودروها دارای سیستم مهندسی پیچیده تری نسبت به خودروهای بنزین سوز هستند، اما میزان مصرف بسیار پایین، آلایندگی کم و در نهایت تعرفه گمرکی کمتر (که قیمت تمام شده این خودروها را کاهش می دهد) سبب شده تا خودروهای هیبریدی این روزها حسابی بر سر زبان ها بیافتند.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

به گزارش فرادید، جدیدترین مهمان هیبریدی بازار ایران نسخه جدید «هیوندای سوناتا» بوده که طی هفته های اخیر در بازار کشورمان عرضه شده. حالا بعد از چند محصول هیبریدی «تویوتا» و «لکسوس»، این خودرو، تجربه جدید برندهای کره ای در این بخش از بازاربه شمار می آید.

لوکس ولی محافظه کار
نسل جدید سوناتا را باید خودرویی زیبا و مدرن اما در عین حال محافظه کار دانست. در هنگام مواجه با سوناتا 2018 دیگر نشانی از آن زرق و برق نسل قبلی نخواهید یافت. به طوری که گویی سوناتا در نسل فعلی به مرز پختگی رسیده و چهره ای باوقار از خود به نمایش می گذارد. هرچند شباهت بیش از اندازه به مدل های ارزان تر هیوندای مانند i30 و الانترا، از جمله ایرادات ظاهری این خودرو به شمار می آید و شاید برخی مشتریان مشکل پسند به این راحتی ها با این مساله کنار نیایند.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

نسخه هیبریدی سوناتاهیچ تفاوت چشم گیری با نسخه های معمولی (بنزین سوز) آن ندارد اما بهره گیری از چراغ های یخی عقب، جلو چنجره عریض و رینگ های 5 پره با سایز بزرگتر، سبب شده تا سوناتا هیبریدی چهره به روزتر و جذاب تری داشته باشد. به بیان ساده تر، شاید بهتر باشد بگوییم که سوناتا هیبریدی در مقوله طراحی همان سوناتا معمولی است که «لباس پلوخوری» به تن کرده است!

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

بر خلاف طراحی خارجی، طراحان این خودرو وقت زیادی را صرف بازطراحی فضای داخل کابین نکرده اند و طراحی داخلی سوناتا 2018 تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد. علاوه بر این، نکاتی مانند کیفیت پایین داشبورد، صندلی های نه چندان ارگونومیک و نشان دهنده های ساده و نسبتا قدیمی از دیگر نقاط ضعف فضای داخل کابین سوناتا هیبریدی به شمار می آیند.

کم اشتهاتر از همیشه

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

این بار دیگر خبری از پیشرانه 2.4 لیتری مدل بنزین سوز نیست. به جای آن، یک پیشرانه 2 لیتری با سیستم تزریق سوخت مستقیم و یک موتور برقی زیر کاپوت جا خوش کرده اند. 156 اسب بخار قدرت که توسط پیشرانه 2 لیتری و 51 اسب بخار قدرت که توسط پیشرانه برقی تولید می شوند، مجموع قدرت تولیدی این خودرو را تشکیل می دهند.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

بدین ترتیب سوناتا هیبریدی پرتوان تر از مدل بنزین سوز آن خواهد بود. جالب است اشاره کنیم پیشرانه برقی این خودرو در مواقع لزوم نقش ژنراتور را نیز ایفا کرده و می تواند باتری خودرو را شارژ نماید. گفتنی آنکه میزان مصرف سوخت ترکیبی خودروی مذکور فقط 5.3لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. هرچند که فلسفه طراحی و تولید نسخه هیبریدی سوناتا (مانند دیگر محصولات مشابه) رانندگی در شرایط اقتصادی و تولید آلایندگی کم بوده و کمتر لذت رانندگی در مقام اهمیت قرار دارد، اما هیوندای با کمک فن آوری نوین Driving Mode این امکان را فراهم کرده که راننده خودرو بتواند رانندگی اسپورت و لذت بخش تری را تجربه نماید.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

این خودرو دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بوده که هماهنگی خوبی با مجموعه پیشرانه سوناتا هیبریدی دارد. این سدان 1590 کیلوگرمی با کمک جعبه دنده مذکور می تواند ظرف مدت 8.9ثانیه خود را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین سقف سرعت مدل جدید سوناتا هیبریدی به 190 کیلومتر بر ساعت می رسد.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

وضعیت در بازار
مدل جدید سوناتا هیبریدی در دو سطح تجهیزاتی «نیمه آپشن» و «فول آپشن» در بازار کشورمان عرضه می شود که از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی مدل فول آپشن می توان به مواردی چون 6 ایربگ، سامانه کنترل کشش، سامانه Keyless Go، سقف پانوراما، گرمکن صندلی های جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت جهت به همراه مموری، سیستم صوتی حرفه ای با نمایشگر 8 اینچی، دوربین دید عقب، ترمز دستی برقی و پرده های جانبی برقی اشاره کرد.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

هرچند که پاییز امسال سوناتا هیبریدی مدل 2018 با قیمت رسمی 170 الی 200 میلیون تومانی به ایران آمد اما امروز که اوایل اسفند ماه را سپری می کنیم، این خودرو با قیمت 230 الی 260 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسد. این در حالی است که نمونه های صفرکیلومتر بنزینی سوناتا (مدل 2017)با قیمت تقریبی 220 الی 240 میلیون تومان دست به دست می شوند.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

پس همانطور که انتظار می رفت با حساب و کتاب جدید بازار خودروی ایران (البته اگر بتوان اسمش را حساب و کتاب گذاشت!) برچسب قیمت سوناتا هیبریدی 2018 رقم نسبتا معقولی را نشان می دهد. این مساله در کنار میزان مصرف سوخت کمتر سبب شده تا این خودرو به لحاظ اقتصادی گزینه ای منطقی به شمار آید. اما این همه ماجرا نیست. چرا که از طرفی نیروی انسانی متخصص کمتری در ایران هستند که بتوانند به خودروهای هیبریدی خدمات استاندارد ارائه دهند و از طرف دیگر بازار دست دومی این خودرو نیز هنوز گرم نشده و رونق دیگر مدل های سوناتا را ندارد.

رژیم لاغری به سبک سوناتا هیبرید 2018!

با این حال اگر ساکن شهرهای بزرگ کشور هستید که دسترسی راحت تری به نمایندگی یا مراکز تعمیرگاهی معتبر دارید و خودرویی شیک و به روز برای استفاده حداقل چند سال می خواهید، «سوناتا هیبریدی» گزینه خوبی برای خرید خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید