چرا تویوتا لندکروزر2018 خودروی بدی است!

چرا تویوتا لندکروزر2018 خودروی بدی است!

فروش اندک و ناچیز تویوتا تنها به علت عوامل بالا نیست. این شرکت تقریبا هیچ هزینه‌ای برای بابت بازاریابی و تبلیغات لندکروزر انجام نداده و با اندکی تغییر در طراحی ظاهری خودرو، انتظار دارد تا بخش زیادی از بازار را هم به خود اختصاص دهد. جالب است که تویوتا احتمالا خودروی مشهور خود را با همین قیافه تا اواخر سال 2020 در بازار نگه دارد.

کد خبر : ۵۱۵۴۷
بازدید : ۱۰۷۷۳

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!

فرادید | شاید باور نکنید اما ماشین برجسته و ایده آلی مثل تویوتا لندکروزر 2018 در سه بازار بزرگ جهان با حجمی بیش از 50 میلیون دستگاه، تنها کمی بیش از 8400دستگاه فروش داشته است. این یعنی شاسی‌بلند اندازه کامل و بزرگ تویوتا به هیچ وجه در این سه بازار خریداری ندارد و با همه ویژگی‌های خوبی که دارد باب میل خریداران اروپایی، آمریکایی و چینی نیست.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
به گزارش فرادید، تا دلتان بخواهد اما این خودرو در آسیای مرکزی، آفریقا و خاورمیانه طرفدار دارد ضمن اینکه در بین نیروهای امنیتی و نظامی اقصی نقاط جهان، نهادهای بین‌المللی و خریداران عرب طرفدار و سینه چاک و عاشق دارد. این اتومبیل اخیرا وارد ناوگان نیروی انتظامی ایران هم شده و در نمونه فاقد آپشن، قرار است کار رصد جاده‌های کشور را برعهده بگیرد. ببینیم نظر مجله مشهور اتوموبیل (automobile mag) در باره این خودرو چیست.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!

میدانیم که کل فروش اس‌یووی فول‌سایز تویوتا در آمریکا برای سال 2017 به کمتر از 3100 دستگاه می‌رسد. مجله اتوموبیل این خودرو را در زمین‌های اطراف هانتینگتون بیچ کالیفرنیا آزمایش کرده و به نتایج جالبی در مورد این شاسی‌بلند ژاپنی رسیده است. چکیده گزارش را اینجا می‌توانید بخوانید.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
چرا تویوتا لندکروز فروش ندارد؟
پاسخ ما درباره اینکه چرا لندکروزر در آمریکا تنها 3100 دستگاه فروش داشته سکوت است.ما هرچقدر درباره علت این موضوع بررسی کردیم به چیزی نرسیدیم اما تعجب‌مان از این است که چرا تویوتا هنوز هم به تولید این اس‌یووی گرانقیمت ادامه می‌دهد. در قیاس با مرسدس بنز جی‌کلاس، لندکروزر توانسته از سنت‌های گذشته دور شده و کمتر دچار سوتفاهم در این زمینه که محصولی قدیمی با حال و هوای خودروهای جدید است باشد. این موضوع اما کمکی به لندکروز نکرده و فروش این خودرو یک فاجعه واقعی است.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
دلیل اول
شاید یکی از دلایلی که باعث شده فروش لندکروزر به این سطح سقوط کند موتور 8 سیلندرش است که از سال ها پیش روی مدل‌هایی مثل سکویا هم نصب شده و برخلاف رقبای دیگرش که از موتورهای مدرن بهره برده‌اند، کیفیت ساخت بالایی ندارد. در مقایسه با فورد اکسپدیشن یا نمونه‌های دو توربوی آلمانی این خودروی ژاپنی ابدا محصولی تند و تیز نیست بلکه بیشتر به درد ترافیک شهری و احیانا سفرهای نه چندان سریع می‌خورد. موتور لندکروزر با وجود عملکرد نسبتا مناسب به واقع قدیمی شده و بهتر است تویوتا هرچه زودتر برای جایگزینش فکری کند.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
دلیل دوم
با توجه به سیستم تعلیق و نیز وزن بالای لندکروزر، ترمز خودرو زیاده از حد سنگین است و این راننده را از شتابگیری می‌ترساند. با وجود دیسک‌های 13.6 و 13.9 اینچی ترمز در جلو و عقب، لندکروزر در زمینه تمرزگیری با اندکی تاخیر مواجه است و بیش از جاده به درد آفرود، عملیات‌ سنگین در خارج از جاده و نیز عبور و مرور در مناطق سنگلاخی می‌خورد. سیستم تویوتا سیفتی سنس هم گرچه در تلاقی با کروز کنترل انطباقی احساس خوبی به راننده منتقل می‌کند ولی در مجموع خاطره بد ترمزگیری را از ذهن دور نمی‌کند.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
دلیل سوم
بازی بدنه در مانورهای سریع کم است اما فرمان خودرو نیز سنگین و خنثی بوده تا حین رانندگی کمترین لذتی از رانندگی با لندکروزر به شما منتقل نشود. در کل هرچقدر سواری لندکروز استوار و باثبات است اما رانندگی با این کوه آهنین فاقد حس و هیجان بالای رقبای آلمانی است.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
دلیل چهارم
قیمت بالای لندکروزر مخصوصا در پکیج لکسوس-اسک (Lexus-esque) به حدود 84 هزار دلار سر می‌زند که بهای بسیار زیادی برای یک اس‌یووی غیرلوکس فول سایز است. در مقام مقایسه با پرداختی اینچنینی می‌توانید یک دستگاه رنجروور بگیرید که هم آپشن‌های بهتری داشته و ه مقدرت بالاتری در زمینه آفرود دارد ضمن اینکه عملکرد اپشن‌ها هم به خوبی پول زیادی است که بابت رنجروور می‌پردازید.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!
دلیل پنجم
فروش اندک و ناچیز تویوتا تنها به علت عوامل بالا نیست. این شرکت تقریبا هیچ هزینه‌ای برای بابت بازاریابی و تبلیغات لندکروزر انجام نداده و با اندکی تغییر در طراحی ظاهری خودرو، انتظار دارد تا بخش زیادی از بازار را هم به خود اختصاص دهد. جالب است که تویوتا احتمالا خودروی مشهور خود را با همین قیافه تا اواخر سال 2020 در بازار نگه دارد. به نظر می‌رسد تویوتا برنامه‌هایی برای تولید نسل بعدی لندکروزر با موتور برقی یا هیدروژنی داشته باشد و با کد J300 این محصول را تا ابتدای دهه بعدی راهی بازارهای جهانی نماید.

چرا محبوب لندکروزر2018 خودروی بدی است!

مشخصات
تویوتا لندکروزر وی8 جی‌ایکس-آر
مشخصات اتاق: 4 درب، 7 نفره، موتور جلو
سیستم آفرود : 4wd
طول/ عرض/ ارتفاع : 4.95، 1.95 و1.88 متر
فاصله بین دو محور : 2.85 متر
قیمت در بازار آمریکا : 84 هزار دلار
نوع موتور: 8سیلندر / 5.7 لیتری با کد 3UR-FE
قدرت : 381 اسب بخار
گشتاور : 543 نیوتن‌متر گشتاور
شتاب 0 تا 100 : 6.8 ثانیه
وزن : 2630 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی: 14 لیتر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید