10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

قابلیت استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند و البته قدرتمند شدن آنها طی سالیان اخیر باعث شده تا موقعیت بسیار خوبی برای ثبت عکس‌های بسیار زیاد توسط کاربران به وجود آید

کد خبر : ۵۱۵۷۶
بازدید : ۳۲۷۱

فرادید | قابلیت استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند و البته قدرتمند شدن آنها طی سالیان اخیر باعث شده تا موقعیت بسیار خوبی برای ثبت عکس‌های بسیار زیاد توسط کاربران به وجود آید. در واقع کاربر یک دوربین عکاسی کوچک همیشه در جیب خود دارد و ممکن است که در لحظه و مکانی خاص بتواند عکسی بسیار جالب به ثبت برساند. گرچه شما برای شکار یک عکس خوب به چیزی بیشتر از شانس و یک گوشی با دوربینی قدرتمند نیاز دارید. در این مطلب قصد دارید تا چند نکته که باعث افزایش کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین گوشی‌های هوشمند می‌شود بپردازیم.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

نزدیک شوید

به گزارش فرادید، تقریبا اکثر دوربین‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند از لنز‌های عریض استفاده می‌کنند و این لنز‌ها برای عکاسی با فاصله بسیار نزدیک عالی به شمار می‌روند. برای ثبت شک ماکرو شات عالی مطمئن شوید که پس‌زمینه خالی، رنگ‌های روشن و البته سوژه‌ای بسیار خوب برای عکاسی دارید. با فوکوس کردن سعی کنید تا آنجا که امکان دارد به سوژه خود نزدیک شوید اما دقت داشته باشید که این فاصله به حد مناسب برای فوکوس مناسب رعایت شود.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

غروب و طلوع آفتاب

بهترین زمان در روز برای عکاسی از لحاظ نور غروب و طلوع آفتاب است. این بازه زمانی به "ساعت‌های طلایی" معروف شدند. در این زمان از روز آفتاب با زوایه بسیار پایین‌تری در آسمان حضور دارد و این باعث می‌شود که نور بسیار نرم‌تر از ساعت‌های میانه روز قابل درک باشد. به خاطر مدت زمانی که نور خورشید باید در فضا طی کرده و با گذر از اتمسفر به شما برسد، نور‌هایی با طول موج بالا مثل قرمز، نارنجی و ... در تصویر ثبت شده بسیار برجسته خواهند بود. همچنین تصویر‌هایی که در طلوع آفتاب ثبت می‌شوند ممکن است همراه با مه باشند که حالتی نمایشی و یا رمز و رازگونه به آن اضافه خواهند کرد.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

استفاده از نور پنجره

نور پنجره کیفیتی بسیار خارق‌العاده دارد. منبع نوری بزرگ، روشن و البته پراکنده که برای عکاسی از بسیاری سوژه‌ها عالی به نظر می‌رسد. مخصوص اگر قصد عکسای به صورت پرتره را داشته باشید. سایه‌های نرمی که توسط نور پنجره تولید می‌شوند باعث تولید نتیجه‌ای عالی خواهد شد. سوژه خود را در کنار یک پنجره قرار دهید و خواهید دید که تصاویر ثبت شده کیفیتی بسیار خوب خواهند داشت.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

استفاده از فضای منفی (فضای خالی)

فضای منفی به صورت عمومی به فضایی خالی گفته می‌شود که در کنار سوژه اصلی تصویر قرار خواهد گرفت. با استفاده از این شیوه می‌توانید توجه بیننده را به سوژه اصلی جلب کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سوژه خود به گونه‌ای عکس بگیرید که توسط پس زمینه‌ای تک رنگ محاصره شده باشد. آسمان صاف و آبی یکی از آسان‌ترین راه‌های دسترسی به فضای منفی است.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

بیشتر سلفی بگیرید

از مهارت‌های سلفی گرفتن بهتر استفاده کنید و برای اینکار بهتر است شما از فریم عکس بیرون بروید. اگر شغل شما عکاسی باشد و تصمیم به تصویر‌برداری از سقف یک بنای قدیمی را داشته باشید، تنها راه این است که پشت خود را روی زمین قرار دهید. گرچه اگر از دوربین جلوی گوشی هوشمند خود برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنید اینکار بسیار راحت انجام می‌شود و نیازی نیست که لباس خود را کثیف کنید. کافی است که تصویر به حالت سلفی ثبت کنید اما شما در فریم تصویر حضور نداشته باشید. البته می‌توانید با استفاده از تایمر در تنظیمات دوربین به راحتی اینگونه عکس‌ها را ثبت کنید.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

سیاه و سفید

اگر قصد ثبت عکسی به صورت سیاه و سفید دارید، از ابتدا اینکار را به صورت سیاه و سفید انجام دهید. تبدیل عکس‌های رنگی به سیاه و سفید کیفیت خوبی از سوژه شما ارائه نخواهد کرد. دیدن سوژه‌ به صورت سیاه و سفید قبل از اینکه عکس بگیرید به شما این امکان را می‌دهد که بهترین عکس را ثبت کنید. شما می‌توانید تضاد رنگ‌ها، بافت‌ها و شکل‌ها را مشاهده کرده و سپس در حالت ایده‌آل عکس را ثبت کنید.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

آزمایش با سرعت شاتر

در صورت تکان دادن گوشی‌های هوشمند موقع عکس‌برداری، تصاویر بسیار تار ثبت خواهند شد. حتما این تجربه بار‌ها برای شما نیز اتفاق افتاده است. سعی کنید تا با سرعت شاتر دوربین گوشی خود بیشتر آشنا شوید تا در زمان عکس‌برداری با تصاویر بی کیفیت و تار مواجه نشوید.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

قانون یک‌سوم

حتما از قانون یک‌سوم که در نقاشی و عکاسی استفاده می‌شود مطلع هستید. قانونی که قاب تصور را با خط‌های عموی و افقی به سم قسمت تقسیم می‌کند. شما با قرار دادن سوژه خود روی این خط‌های مجازی می‌توانید به مقدار بسیار زیادی توجه بیننده را جلب کند. در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تنظیمات دوربین آنها امکان استفاده از این خطوط در هنگام عکاسی وجود دارد.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

تصویر را پر کنید

اگر قصد تمرکز روی سوژه‌ای خاص در قاب تصویر خود دارید همیشه در ذهن داشته باشید هر چیزی که بیرون قاب تصویر است، در واقع وجود ندارد. با پر کردن قاب تصویر توسط سوژه مد نظر خودتان می‌توانید رابطه بسیار مناسبی بین بیننده، تصویر و سوژه مد نظر به وجود آورید.

10 قدم برای ثبت بهترین تصاویر با تلفن هوشمند

استفاده از HDR

نورپردازی به شکل High Dynamic Range که به صورت اختصاری به آن HDR گفته می‌شود. در این شیوه دو یا چند عکس با منابع نوری مختلف گرفته شده و پردازش می‌شوند. مثل چشم‌اندازی که شامل یک آسمان بسیار پر نور و سایه‌های بسیار عمیق است. بسیاری از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند امروز از ویژگی HDR پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این تنظیمات به صورت خودکار چند تصویر از سوژه مد نظر کاربر ثبت شده و با پردازش نهایی یک تصویر به صورت HDR در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید مطمئن باشید که دوربین شما اصلا تکان نخورد در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید