ماسک زردچوبه؛ خوراک سلامت صورت

ماسک زردچوبه؛ خوراک سلامت صورت

شاید فکر کنید زردچوبه همیشه زرد رنگ است، اما این‌طور نیست، رنگ زردچوبه انواع مختلفی دارد از زرد روشن گرفته تا نارنجی تیره، تفاوت رنگ آن بسته به محل و شرایط رشدش است.

کد خبر : ۵۲۱۶۶
بازدید : ۵۸۷۶
فرادید | یکی از ادویه‌هایی که همیشه برای تهیه غذا استفاده می‌شود زردچوبه است. این خوراکی خوش‌رنگ و خوش‌بو بسیار پر خاصیت و مفید است. شاید ندانید که یکی از مهم‌ترین مواد خوراکی ضد سرطان زردچوبه است. شما می‌توانید علاوه بر اینکه از زردچوبه برای خوش‌رنگ و بو شدن غذایتان استفاده کنید در موارد دیگری هم آن را به کار ببرید.
ماسک زردچوبه؛ خوراک سلامت صورت

به گزارش فرادید؛ تا به حال نام صابون زردچوبه به گوشتان خورده است؟ بد نیست بدانید این صابون یک سفیدکننده قوی، ضد چروک، ضد سرطان پوست راهی برای رفع آکنه و رفع لک پوست است. با توجه به این همه خاصیتی که دارد بهتر است کمی بیشتر در مورد آن بدانید.

شاید فکر کنید زردچوبه همیشه زرد رنگ است، اما این‌طور نیست، رنگ زردچوبه انواع مختلفی دارد از زرد روشن گرفته تا نارنجی تیره، تفاوت رنگ آن بسته به محل و شرایط رشدش است. در بسیاری آمار و اطلاعات مراقبت از پوست و هومیوپاتی زردچوبه را به عنوان یک جایگزین برای رنگ مو‌های روشن و براق معرفی می‌کنند. این رنگ دهنده طبیعی یکی از مواد شایع مورد استفاده در نساجی‌ها، رنگ‌سازی‌ها و دیگر صنایع مربوط به رنگ است.

ماسک زردچوبه
زردچوبه در اصل ماده تشکیل‌دهنده اصلی در کاری یا همان زردچوبه هندی است، این ماده می‌تواند به‌عنوان دارویی برای درمان خانگی آکنه و نیز درمان اگزما به کار رود. از زردچوبه در درمان پوست خشک، درمان چین و چروک دور چشم و برطرف کردن حلقه‌های سیاه دور چشم هم می‌توان استفاده کرد.
ماسک زردچوبه؛ خوراک سلامت صورت
همچنین زردچوبه به دلیل سرشار بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آسیب سلولی را کم می‌کند. زردچوبه می‌تواند به کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها کمک کند و از این طریق باعث یکنواخت و یکدستی پوست شود.
زردچوبه نوعی روغن فرّار و رنگ‌دانه زرد یا نارنجی دارد که کورکومین نامیده می‌شود این مواد خواص ضدالتهابی بسیاری دارد.

نکات مهم در استفاده از ماسک زردچوبه
قبل از استفاده از ماسک زردچوبه، باید آرایش یا لوسیون روی صورت شما نباشد و پوستتان تازه و خشک باشد. بهتر است بعد از یک دوش آب گرم ماسک را امتحان کنید. هنگامی که ماسک زردچوبه را بر روی صورت گذاشتید، دراز بکشید و چشم‌های خود را ببندید. زردچوبه‌های بدون کیفیت و غیرطبیعی به دلیل داشتن رنگ ممکن است که باعث زردی بیش از حد بشوند. به همین خاطر همیشه از زردچوبه باکیفیت استفاده کنید. از آنجایی که زردچوبه به راحتی روی لباس لکه می‌اندازد، هنگام استفاده از روپوش یا لباس‌های قدیمی استفاده کنید.

صابون زردچوبه
این صابون در بازار به شکل آماده موجود و محصولی از کشور هند است. وزن تقریبی آن ۹۰ گرم و همراه با عصاره نارگیل صابونی مناسب برای پوست‌های حساس است.صابون زردچوبه یک سفید کننده قوی، ضد چروک و متعادل کننده چربی پوست، روشن کننده فوق‌العاده پوست و ضد چروک و ضد قارچ و چربی‌های اضافه پوست است. زردچوبه حتی می‌تواند به عنوان کرم برای پوست استفاده شود راهی برای برطرف کردن کبودی و تورم دور چشم است.
صابون زردچوبه خوراک سلامت صورت
طرز تهیه صابون زردچوبه در منزل
با داشتن چند ماده ابتدایی ساده می‌توانید این صابون را در خانه تهیه کنید.

پایه صابون
۱ قاشق غذاخوری جو دو سر
۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه
۲ قاشق چای‌خوری اسانس معطر (مثل اسانس آویشن، لیمو یا اسطوخودوس)
۲ قاشق چای‌خوری روغن‌های اصلی (مثل روغن‌زیتون)

پایه صابون‌ها را به مکعب‌های ۲ سانتی‌متری تقسیم کنید، این کار باعث می‌شود که راحت‌تر ذوب شوند. برای تهیه پایه صابون هم می‌توانید از پودر صابون یا صابون ذوب شده استفاده کنید.. شما می‌توانید از هر پایه صابونی که بخواهید استفاده کنید، مثلاً رایج‌ترین آن‌ها پایه صابون گلیسیرین است، اما بهتر است از پایه صابون شیر بز و یا کره درخت روغن قلم استفاده کنید.

مکعب‌ها را در ماکروویو بگذارید. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پایه صابون ذوب شود. دو یا سه بار این کار را انجام دهید و بین هر وقفه پایه صابون را هم بزنید. زردچوبه را درون مایع بریزید و کاملاً هم بزنید. این صابون رنگ زرد طلایی روشن خواهد بود. اگر می‌خواهید رنگ آن پررنگ‌تر باشد، می‌توانید زردچوبه را کمی بیشتر اضافه کنید.
اسانس‌های معطر و روغن‌های اصلی را به مخلوط اضافه کنید. بهترین انتخاب اسانس لیمو و اسطوخودوس است. همچنین اسانس آویشن سازگارترین گزینه برای ترکیب با زردچوبه است. برای اینکه صابون عطر لطیف‌تری داشته باشد از روغن‌های اصلی کمتر استفاده کنید. اگر به جای روغن‌های معطر (اسانس) از روغن‌های اصلی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها برای پوست ضرری نداشته باشند.
ماسک زردچوبه؛ خوراک سلامت صورت

در این مرحله می‌توانید به دلخواه خود یک لایه بردار، به مخلوط اضافه کنید. بهترین انتخاب جو دوسر است، زیرا برای پوست بسیار مفید است، به ویژه برای پوست‌های مبتلا به آکنه. حالا مخلوط را با یک کاردک پلاستیکی به خوبی هم بزنید تا زمانی که رنگ و بافت مخلوط یک دست شود، اگر لایه بردار اضافه کردید، ممکن است که ته‌نشین شود و این طبیعی است.
مایع صابون را در یک قالب پلاستیکی یا سیلیکونی بریزید. قبل از ریختن مایع صابون در قالب‌های پلاستیکی اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت آن کمتر از ۶۳ درجه سانتی‌گراد باشد، زیرا ممکن است قالب جمع شود. به آرامی روی قالب ضربه بزنید این کار باعث می‌شود حباب‌های هوا به سطح صابون بیاید. بعد می‌توانید با الکل حباب‌های ریز روی سطح صابون را از بین ببرید.
اجازه دهید صابون برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت بماند تا سرد شود. یادتان باشد برای سرد شدن نیازی نیست که آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. برای صاف‌تر شدن، صابون را قبل از اینکه خنک کنید با پلاستیک بپوشانید. سپس صابون را از قالب خارج کنید در این شرایط اگر در آوردن صابون از قالب سخت بود، می‌توانید آن را به مدت ۱ ساعت در فریزر بگذارید این کار کمک می‌کند که صابون را راحت از قالب جدا شود.
حالا صابون دست‌ساز شما آماده است و می‌توانید هر روز پوست خود را با آن شستشو دهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید