احراز هویت ٨نفر از کشته‌شدگان هواپیمای آسمان

احراز هویت ٨نفر از کشته‌شدگان هواپیمای آسمان

عملیات جست‌وجوی پیکر‌های کشته‌شدگان حادثه هوایی یاسوج برای چندمین‌بار از سرگرفته شد.

کد خبر : ۵۲۲۳۵
بازدید : ۱۴۱۸
عملیات جست‌وجوی پیکرهای کشته‌شدگان حادثه هوایی یاسوج برای چندمین‌بار از سرگرفته شد. نیروهای امدادی حاضر در محل برخورد هواپیما در ارتفاعات دنا تا ظهر دیروز ٥ محموله جدید از پیکرهای کشف‌شده را به پایین منتقل کردند.
با وجود گذشت ١٧روز از این حادثه دلخراش، همچنان کار جست‌وجوی جانباختگان این حادثه ادامه دارد، اما شرایط ناپایدار آب‌و‌هوایی کار امداد و جست‌وجو را سخت کرده است.
مسئولان حاضر در منطقه احتمال می‌دهند این عملیات تا بعد از ایام نوروز و گرم‌تر‌شدن هوا ادامه پیدا کند. با این وجود، اما نیروهای امدادی همچنان در تلاشند تا اجساد را به پایین قله ٤‌هزارمتری دنا منتقل کنند. از زمان وقوع حادثه تاکنون، با وجود همه مشکلات چندین محموله به پایین منتقل شده و ظهر دیروز هم چند کاور دیگر حاوی اجساد سرنشینان این هواپیما همراه با بخشی از وسایل آنها به منطقه سی‌سخت منتقل شد. همچنین پزشکی قانونی با بررسی نمونه‌های ژنتیکی هویت ٨نفر از کشته‌شدگان این حادثه را تأیید کرد.

به ‌گفته حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر با از سرگیری مجدد عملیات جست‌وجو، ٥ محموله جدید از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای آسمان به منطقه سی‌سخت منتقل شد. او با اشاره به ادامه عملیات در هفدهمین روز از سقوط هواپیما سی‌ATR٧٢ شرکت هواپیمایی آسمان گفت: «۲۰ امدادگر روز سه‌شنبه برای جست‌وجو به محل سقوط اعزام شدند و با ۶نفر دیگر که در منطقه حضور داشتند، جست‌وجو‌ها را آغاز کردند که تا حوالی ظهر موفق شدند.
تاکنون ۵ محموله حاوی قطعات پیکر‌های جانباختگان این حادثه از صبح به پایین منتقل شده و تحویل پزشکی قانونی شد.» او درباره محتویات این محموله‌ها هم توضیح داد: «وزن محموله‌ها نزدیک به ۶۰کیلوگرم بود و همچنین یک بسته حاوی وسایل جانباختگان جداگانه از ارتفاع به پایین منتقل شد، اما این عملیات با توجه به شعاع ٥٠٠متری منطقه و پراکندگی اجساد جست‌وجوها در زیر برف را کُند کرده است.» درخشان همچنین درباره ادامه عملیات هم، گفت: «بهترین زمان برای یافتن باقیمانده اجساد، ۱۵ فروردین‌ماه است، اما تیم‌های امدادی تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد، به جست‌وجو ادامه می‌دهند.»

درهمین حال، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد هم از تعیین هویت ٨نفر از جانباختگان این حادثه خبر داد. به گفته کامروز امینی، بر اساس نمونه‌برداری و آزمایشات ژنتیک تاکنون هویت سکینه کاظمی، رحمت‌الله صالحی‌پرور، محمد کبیریان، حامد مهدوی، ابراهیم جعفریان سی‌سخت، زهرا ایمانی‌فر، مریم عامری و محمد عیدی‌نیا محرز شده است.
او در توضیح بیشتر گفت: «با توجه به این‌که وضع پیکر آنها نسبت به سایر موارد در شرایط کامل‌تری قرار داشت، طبق هماهنگی با مقام قضائی استان پنجشنبه، ١٧ اسفندماه ‌سال‌جاری به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شود.» کامروز امینی، همچنین درباره ادامه کار شناسایی و تشخیص هویت سایر کشته‌شدگان این حادثه گفت: «سایر بقایای پیکرها درحال جمع‌بندی و آزمایشات تخصصی جهت احراز هویت هستند که با تکمیل مراحل آزمایشگاهی و شناسایی نهایی پیکرها تحویل خانواده‌های آنها می‌شود.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید