با مرورگر گوگل موسیقی بسازید!

امروزه بسیاری از افراد مدت‌های طولانی را پشت سیستم کامپیوتر خود صرف می‌کنند یا اینکه همواره به اسمارت‌فون‌های خود خیره می‌شوند.

کد خبر : ۵۲۳۸۹
بازدید : ۱۵۳۹
آی‌تی‌ایران | امروزه بسیاری از افراد مدت‌های طولانی را پشت سیستم کامپیوتر خود صرف می‌کنند یا اینکه همواره به اسمارت‌فون‌های خود خیره می‌شوند. حقیقت این است که بیشتر زمانی که به کامپیوتر یا اسمارت‌فون اختصاص می‌دهیم اکثرا صرف مرور اینترنت از طریق مرورگرها می‌شود. به‌همین دلیل برنامه‌نویسان علاوه بر جنبه‌های اصلی مرور وب از جمله امنیت، رابط کاربری و کاربردی‌بودن نرم‌افزارها، قصد دارند تنوع و سرگرمی را به اشکال مختلف برای کاربران فراهم کنند.

یکی از این کمپانی‌ها گوگل است که به وسیله مرورگر محبوب خود یعنی کروم توانسته خدمات قابل‌توجهی را به کاربرانش ارائه دهد. حال قصد داریم راجع‌به پروژه جدیدی صحبت کنیم که می‌توان آن را در مرورگر کروم اجرا کرد. این پروژه در اصل با یکی از اپلیکیشن‌های تحت‌وب با نام Song Maker تلفیق شده است.
اپلیکیشن Song Maker توسط شرکت Musiclab ساخته شده که به کاربران امکان ساخت موزیک به ساده‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن را می‌دهد. این ابزار گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد حتی بدون داشتن آشنایی با نحوه ساخت موزیک بتوانند موسیقی‌های مختلف را تنها با کشیدن اشکال مختلف از طریق ماوس بر روی صفحه اصلی این برنامه خلق کنند.

کافی است کاربر کمی با این ابزار تمرین کند و پس از آگاهی از نحوه کار با آن، قطعه‌های موسیقی جالبی خلق کند. برای شروع کار ابتدا باید به آدرس این پروژه گوگل برویم، سپس از طریق ماوس و با استفاده از یکی از دو آلات موسیقی که به کاربر پیشنهاد می‌شود درون تصاویری را که روی صفحه نمایان می‌شوند طراحی کنیم.
ضمنا نتایج حرکت ماوس بر روی صفحه نیز به‌صورت لحظه‌ای شنیده می‌شود و جالب‌تر اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از میکروفن حتی صدای خود را به قطعه موسیقی که تولید کرده، اضافه کند.
پس از اتمام کار، این ابزار لینکی اختصاصی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا از این طریق شاهکار موسیقی را که خلق کرده‌ایم از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان با دیگران به اشتراک بگذاریم. البته ناگفته نماند این ابزار را نباید با برنامه‌های حرفه‌ای ساخت موزیک اشتباه گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید