حقایقی درباره «جگوار»، پلنگ اصیل انگلیسی

جگوار یکی از برترین برندهای انگلیسی در برند خودروهای لوکس و اسپرت است که از سال 1992 در ابتدا یک کارخانه موتورسیکلت سازی با نام Swallow Sidecar Company بود.

کد خبر : ۵۲۴۲۴
بازدید : ۲۱۰۸
جگوار یکی از برترین برندهای انگلیسی در برند خودروهای لوکس و اسپرت است که از سال 1992 در ابتدا یک کارخانه موتورسیکلت سازی با نام Swallow Sidecar Company بود. در سال 1945 به جگوار تغییر نام داد و با کمپانی British Motor در سال 1966 ادغام شد. سپس در سال 1989 شرکت توانست به صورت مستقل وارد بورس لندن شود که در سال 1990 تمامی سهام آن توسط فورد خریداری شد. در سال 2008 نیز فورد، جگوار را به تاناموتورز هند فروخت تا با نام جگوار لندروور مشغول به کار شود.
15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید


15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید
جگوار مدل های جاودانه بسیاری را از خود به جا گذاشته که می توان از مدل های 1998 XK 120 و یا سری XJ که در بین سال های 1968 تا 1992 تولید می شد نام برد. جگوار برای بسیاری از سران مشهور سیاسی مانند ملکه انگلستان، شاهزاده ولز و نخست وزیر انگلستان خودروهای سفارشی تولید کرده و از این لحاظ شهرت خاصی دارد. در ادامه 15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید را به شما معرفی می کنیم.

1. همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، جگوار ابتدا با نام Swallo Sidecar Company مشغول ساخت موتورسیکلت بود و محصولاتش با نام SS فروخته می شدند. در سال 1945 این نام به علت منفور بودن حزب نازی یا همان نیروهای SS به جگوار تغییر نام داد.

2. تمامی خودروهای جگوار در یک آزمایشگاه پیشرفته برای تست شرایط آب و هوا تحت فشارهای شدید قرار می گیرند. این تست ها شامل پایین آوردن دمای هوا تا منفی 20 درجه و یا بالا بردن آن تا 50 درجه سانتی گراد و بادهای شدید و طوفان های سهمگین و همینطور تست باران و نفوذ آب 16 ساعته هستند.

3. جگوار با مدل XKR در فیلم Die Another Day از سری فیلم های جیمز باند در سال 2002 حضور داشت. این مدل مانند دیگر خودروهای مامور 007 بسیار مجهز و خطرناک ساخته شد، به طوری که یک مسلسل در جلو و در بغل نیز تعدادی موشک روی آن نصب شده بود. در حال حاضر این خودرو در موزه ملی خودرو در روستای Beaulieu انگلستان نگهداری می شود.
15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید

4. زمانی که جگوار خودروهای خود را آماده بارگیری به یکی از نمایندگی ها می کند، تدابیر شدید امنیتی برای خراش بر نداشتن و ضربه ندیدن خودروها ایجاد می شود به صورتی که هیچ دام از اپراتورها حق استفاده از کمربند و یا کفش هایی که سگک یا قلاب دارند را ندارند و اگر لباس آنها و یا کفش های آنها حاوی سگک باشد، مجبور به در آوردن آنها هستند تا کاور خودرو نیز صدمه نبیند.

5. گران ترین جگوار فروخته شده تا به امروز یک نمونه D تایپ 1955 با رقم 21,780,000 دلار است. در سال 2016 در حراجی معتبر Monterey کالیفرنیا این نمونه که در سال 1956 قهرمان مسابقات 24 ساعته لمان شده بود، به فروش رسید. این خودرو فقط تحت مالکیت دو شخص بوده است و تنها دو مدل C و D هستند که از آن زمان به صورت دست نخورده و اورجینال باقی مانده اند.

15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید

6. تمامی مدل های جگوار تا سال 2020 الکتریکی خواهند شد. در ماه سپتامبر گروه جگوار لندروور اعلام کرد خودروهای شان تا سال 2020 کاملا برقی و یا نیمه برقی خواهد بود. این اعلامیه در مراسمی که در لندن برگزار شده بود پخش شد و یک نمونه از خودرو I-Pace که یک خودرو SUV برقی است به همراه نمونه برقی جگوار E تایپ موسوم به E-Zero نیز به نمایش گذاشته شد.
15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید


7. چرمی که در خودروهای جگوار استفاده می شود با دقت و وسواس خاصی انتخاب می شوند. این چرم ها از گاوهای اسکاتلندی که در شمال این کشور رشد می کنند، درست می شود. علت این انتخاب، نبود آفت های آسیب زننده به گاوهاست. در آن منطقه پشه و آفت های مضر برای گاوها بسیار کم هستند و حتی برای حفظ بهتر این گاوها، در آن منطقه از سیم خاردار نیز استفاده نمی شود و در زمانی که دمای هوا کاهش می یابد، آنها را به یک فضای سرپوشیده منتقل می کنند. در ضمن از گاوهای باردار نیز به هیچ عنوان استفاده نمی شود. برای داشبورد و فرمان از پوست شکم و گردن استفاده می کنند و برای صندلی ها، از پوست پشت گاو که مقاومت و ضخامت بیشتری دارد.

8. جورج هریسون یکی از اعضای گروه پیلتر، زمانی که گروه آنها به موفقیت و پول زیادی دست یافت، یک دستگاه جگوار XKE خریداری کرد. هریسون یکی از علاقه مندان به صنعت خودرو بود، به همین دلیل در سال 1964 یک دستگاه جگوار E-type نیز خریداری کرد که در مسیر کنسرتش در لندن با آن یک تصادف جزئی کرد. شاهدان این تصادف، تکه های شیشه و خودرو را به عنوان یادگاری جمع آوری کردند.

9. جگوار برای تولد 90 سالگی ملکه الیزابت دوم 7 دستگاه جگوار F-Type سفارشی را با پرچم انگلیس مزین و برای رژه مقابل کاخ ویندزدور آماده کرد. ملکه یکی از طرفداران برند جگوار است به طوری که یک عکس از او در حالی که سوار بر جگوار خود از خانه به کلیسا می رفت، ثبت شده است. جگوار اعلام کرد باعث افتخار ماست که این 7 دستگاه را به ملکه هدیه می دهیم.
15 حقیقتی که احتمالا در مورد جگوار نمی دانستید


10. در 2 سال پیاپی جگوار با مدل X.1220 عنوان سریع ترین خودرو را در سال های 1992 الی 1994 در اختیار داشت. بیشینه سرعت این خودرو به 342 کیلومتر بر ساعت می رسید اما در سال 1994 مک لارن F1 با بیشینه سرعت 371 کیلومتر بر ساعت بر سلطنت کوتاه مدت XJ پایان داد.

11. در سال 2015 جگوار برای برگزاری جشن تولد 80 سالگی خود قصد داشت رکورد Loop the Loop را با خودرو خود بشکند. به همین منظور در موتورشو فرانکفورت یک سازه بزرگ را تشکیل دادند و راننده انگلیسی جگوار، تری گرانت، پشت فرمان یک دستگاه جگوار F-Pace توانست این رکورد را جابجا کند و جاذبه را شکست دهد.

12. جگوار برای تست نویز در داخل کابین تمامی خودروهای خود را در یک آزمایشگاه پیشرفته با سرعت 1232 کیلومتر در ساعت تست می کند. جگوار در داخل اتاق میکروفن هایی کار می گذارد تا از صدای وارد شده به اتاق مطمئن شود. این تست با سرنشینان و حتی با لوازم آنها در داخل صندوق عقب انجام می شود تا جای هیچ شک و شبهه ای وجود نداشته باشد و سرنشینان در داخل خودرو از آرامش کافی برخوردار باشند.

13. EMU یک تکنولوژی سری برای نقاشی و رنگ جگوار است. هر جگواری که برای رنگ آماده می شود، با یک لایه EMU به اتاق رنگ می رود. لایه ای محافظتی که بار الکترواستاتیک را نگه می دارد و مانع از نشستن گرد و غبار در حین نقاشی می شود.

14. جگوار در سال 2017 نمونه ای از خودرو الکتریکی و خودران خود را رونمایی کرد. این خودرو کاملا مستقل است و با توجه به نیازهای سال 2030 و حتی بیشتر ساخته شده است. این خودرو با بدنه باریک می تواند در ترافیک ها و فضاهای محدود پارک، به راحتی حرکت کند. امکان کنترل خودرو با فرمانی کاملا جدا از داشبورد و اجرای فرامین صوتی یکی دیگر از جذابیت های آینده نگر این خودرو است.

15. طراحان جگوار محلی را در اختیار دارند که با 8 صفحه نمایشگر 4K می توانند به صورت واقعیت مجازی، خودروهای خود را به صورت 3D طراحی کنند و اندازه گیری های دقیق تری را با نمونه اصلی داشته باشند.
منبع: خودرو امروز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید