کاربران اندروید از کاربران iOS وفادارترند

کاربران اندروید از کاربران iOS وفادارترند

بر اساس تازه‌ترین تحقیق صورت گرفته، کاربران اندروید وفاداری بیشتری به این سیستم‌عامل دارند، درحالی‌که این موضوع در میان کاربران اپل کمتر دیده می‌شود.

کد خبر : ۵۲۵۰۹
بازدید : ۱۳۴۷
جی اس‌ام | بر اساس تازه‌ترین تحقیق صورت گرفته، کاربران اندروید وفاداری بیشتری به این سیستم‌عامل دارند، درحالی‌که این موضوع در میان کاربران اپل کمتر دیده می‌شود. در واقع میزان وفاداری کاربران اندروید برابر با ۹۱ درصد است و این میزان برای کاربران iOS برابر با ۸۶ درصد است.
کاربران اندروید از کاربران iOS وفادارترند

این آمار را CIRP منتشر کرده و جامعه کاربران آمریکا در سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود که دستگاه خود را تغییر دادند اما در انتخاب سیستم‌عامل مورد استفاده خود تغییری ایجاد نکردند. نتایج این تحقیق با ادعای همیشگی اپل مبنی بر وفاداری کاربران به پلت‌فرم این شرکت تناقض دارد.
براساس گزارش‌ها، گوگل توانسته در بخش وفاداری کاربران در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با رشد چشمگیری اپل را پشت سر بگذارد و این روند در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کندتر اما با ثبات شده و در نهایت سال گذشته میلادی شاهد تمایل ۹۱ درصد از کاربران به ادامه استفاده از اندروید بودیم.
در مقابل میزان وفاداری کاربران به iOS از سال ۲۰۱۴ به‌طور چشمگیری کاهش داشته است، درست پیش از عرضه آی‌فون‌های ۶ و ۶ پلاس که یک تحول اساسی در خانواده آی‌فون در آن زمان بودند و پس از آن دوباره با سرعت کمی به رشد خود ادامه داد.

مارک لوین، از موسسان CIRP درباره این روند می‌گوید: «با توجه به اینکه در حال حاضر تنها دو سیستم موبایلی وجود دارند، مشخص است که کاربران یکی را انتخاب می‌کنند، [کار با آن را] یاد می‌گیرند، روی اپ‌های آن هزینه می‌کنند و به آن وفادار می‌مانند. اکنون لازم است اپل و گوگل بفهمند که چطور باید محصولات و سرویس‌های خود را به این مشتریان وفادار بفروشند.»
اپل به خوبی توانسته سرویس‌های متمرکز بر گوشی‌های هوشمند مانند اپل موزیک، اپل پی و اپ استور را ارائه کند و در عین حال گجت‌هایی مانند اپل واچ، ایرپاد و هوم پاد نیز به خوبی با آی‌فون هماهنگ شده‌اند. اما همه چیز به نفع گوگل نیست! واقعیت این است که تعداد کاربرانی که از اندروید به iOS مهاجرت می‌کنند بیشتر از تعداد کاربران iOS مهاجر به پلت‌فرم اندروید است و دلیل اصلی آن هم بزرگ‌تر بودن جامعه کاربران اکوسیستم گوگل است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید