خشم و جنون مرگبار دختر ایرانی در ساختمان «یوتیوب»

ماجرای تیراندازی یک زن جوان ایرانی‌الاصل در ساختمان مرکزی شبکه اینترنتی «یوتیوب» در کالیفرنیای امریکا که پس از شلیک به سه مرد و زن، دست به خودکشی زد، کارآگاهان جنایی امریکا را با ترور جنون‌آمیز عاشقانه‌ای روبه‌رو کرده است.

کد خبر : ۵۳۹۰۶
بازدید : ۱۷۴۸
ماجرای تیراندازی یک زن جوان ایرانی‌الاصل در ساختمان مرکزی شبکه اینترنتی «یوتیوب» در کالیفرنیای امریکا که پس از شلیک به سه مرد و زن، دست به خودکشی زد، کارآگاهان جنایی امریکا را با ترور جنون‌آمیز عاشقانه‌ای روبه‌رو کرده است.
چرا که پلیس ایالت کالیفرنیا برای کشف این ماجرای بهت‌انگیز سرگرم تحقیق درباره ابعاد مختلف یک جنایت بی‌سابقه اینترنتی است.
ظهر روز سه‌شنبه بود که ناگهان صدای شلیک چندین گلوله در ساختمان چند طبقه دفتر شبکه اینترنتی یوتیوب در شهر «سن‌برونو» ایالت کالیفرنیای امریکا طنین انداخت و صد‌ها نفر از کارکنان این شبکه وحشت‌زده به طرف در‌های خروجی و آسانسور‌های طبقات مختلف دویدند. عامل این تیراندازی زن نسبتاً جوانی بود که پس‌از شلیک به یک مرد جوان و دو زن از کارکنان یوتیوب، در یکی از طبقات ساختمان آخرین گلوله را به سر خود شلیک کرده و کشته شده بود. ساعتی بعد رئیس پلیس سن‌برونو اعلام کرد: «جسد یک زن که عامل تیراندازی بوده در داخل ساختمان پیدا شده که پس‌از شلیک به چند نفر، خودکشی کرده است.»

براساس گفته‌های سخنگوی پلیس سانفرانسیکو، سه نفر نیز توسط این زن ایرانی الاصل به‌سختی مجروح شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم است. رسانه‌های خبری هم نام این زن مهاجر را نسیم اقدم، ۳۹ ساله و ایرانی تبار اعلام کرده و برخی رسانه‌های اجتماعی هم گفته‌اند که او متولد ایران و از ساکنان کالیفرنیای جنوبی بوده است.
به‌گزارش خبرگزاری‌ها تقریباً حوالی ظهر روز سه‌شنبه بود که این زن در دفتر یوتیوب واقع در شهر سن‌برونوی ایالت کالیفرنیای امریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی ساختمان محل تیراندازی شد.

تخلیه ساختمان یوتیوب
مأموران پلیس محلی که پس از اعلام این تیراندازی در داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شده بودند از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کردند که به هیچ‌عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند. در این عملیات، نیرو‌های ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند در حالی که عامل جنایت پس از تیراندازی خودکشی کرده بود.
به‌گفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بلافاصله بعداز اعزام نیرو‌های ویژه، تخلیه شد که طبق آمار منتشر شده، دردفتر این شبکه اینترنتی واقع در شهر سن برونوی کالیفرنیا بیش از یک هزار تن مشغول کارهستند. بعضی از کارشناسان و خبرنگاران امریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاست‌های نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است.
در حالی که برخی دیگر معتقدند این تنها یک خصومت شخصی بوده است، اما هنوز نمی‌توان به طور قطع درباره انگیزه عامل جنایت اظهار نظر کرد. تادشررمن- مدیر تولید یوتیوب-نیز در صفحه کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «وقتی تیراندازی شد، من به اتفاق چند تن از همکارانم در جلسه بودیم که پس‌از شنیدن صدای تیر اندازی، کارمندان و همکارانم چنان با عجله از ساختمان خارج شدند که ابتدا تصور کردم زمین لرزه‌ای رخ داده است. دونالد ترامپ- رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا- نیز چند ساعت بعد در توئیتر خود با خانواده‌های مجروحان و افراد حاضر در ساختمان یوتیوب ابراز همدردی و از تلاش نیرو‌های پلیس نیز تشکر کرد.

تیرانداز یوتیوب کیست؟
«نسیم نجفی اقدم» ۳۹ ساله که پس از حمله و تیراندازی به دفتر مرکز یوتیوب در کالیفرنیا اقدام به خودکشی کرد متولد ارومیه و ساکن محله ریورساید در شرق لس‌انجلس بود که انگار به‌دلیل اختلاف با پسرمورد علاقه‌اش دست به این جنایت زده و مرد ۳۶ ساله‌ای که در وضعیتی وخیم در بیمارستان به‌سر می‌برد، دوست وی بوده است.
این زن قبل از پایان دادن به زندگی‌اش، پسر ۳۶ ساله‌ای را همراه با دو زن دیگر با اسلحه کمری ۹ میلی‌متری هدف قرار داد و سپس به زندگی خود خاتمه دادیکی از کارمندان یوتیوب می‌گوید: جلوی دفتر مرکزی شاهد دعوای نسیم و مرد مضروب بوده که آن مرد با صدای بلند به او گفته که آیا می‌خواهی به من تیراندازی کنی؟ نسیم، سپس در حال مشاجره با مرد جوان وارد ساختمان شده و بلافاصله تیراندازی کرده است.
نسیم نجفی اقدم که قبل از رفتن به امریکا در مهرشهر کرج زندگی می‌کرد، صاحب کانالی به‌نام Nasime Wonder۱ با ۵ هزار مشترک بود که ویدئوهایش بیش از یک میلیون بازدید داشته، اما بعداز این اتفاق یوتیوب این کانال را پاک کرده است. ظاهراً وی در ویدئو‌های خود از یوتیوب شاکی بوده که چرا محتوای وی را فیلتر کرده و باعث شده تا کم مخاطب شود.
اما از سوی دیگر مأموران پلیس می‌گویند این زن جوان با پسرموردعلاقه‌اش اختلاف داشته که ضمن مشاجره با او وارد ساختمان یوتیوب شده و با اسلحه‌ای که همراه داشته او و دو نفر از دختران کارمند یوتیوب را هدف گلوله قرار داده و سپس اقدام به خودکشی کرده است.

پدر نسیم نیزگفته، قبل از حمله دخترش، با پلیس تماس گرفته واز حال پریشان او خبر داده است. وی در مصاحبه با رسانه‌های امریکایی اعلام کرده دخترش از شرکت یوتیوب عصبانی و متنفر بوده و اعتقاد داشته این وبسایت نسبت به ویدئو‌های وی با تبعیض برخورد کرده است.
اسماعیل نجفی اظهارداشته، شب پیش از حادثه با پلیس محل زندگی‌شان در شهر سن‌دیگو ایالت کالیفرنیا تماس گرفته است. چون چند روزی دخترش مخفی شده بود که احتمال می‌داده از روی عصبانیت ممکن است به دفتر یوتیوب مراجعه کند.

کمی بعد پلیس به اسماعیل اطلاع داده دخترش را در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی دفتر یوتیوب در شهر مانتین ویوی کالیفرنیا در حالی که داخل خودرواش خواب بوده پیدا کرده است. اما پلیس به بررسی کارت شناسایی و مدارک خودروی نسیم نجفی اقدم بسنده کرده است.
به‌این ترتیب به نظر می‌رسد دخترجوان وقتی با پسرمورد علاقه‌اش برخورد کرده همراه با او وارد ساختمان یوتیوب شده و پس از مشاجره با این جوان شروع به تیراندازی کرده و بعد خودش را هم کشته است که اینگونه رفتار‌ها نشان دهنده حالات روانی و اختلال شخصیت‌اش بوده است.

پلیس اعلام کرده از این زن ویدئو‌های متعددی به‌جا مانده که در بخش نظرات برخی از آنها، کاربران نسبت به سلامت روانی وی ابراز تردید کرده‌اند و در برخی دیگر، این زن به جلوگیری از پخش ویدئوهایش توسط یوتیوب اعتراض می‌کند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید