افزایش محبوبیت دستگاه‌های خانگی هوشمند

افزایش محبوبیت دستگاه‌های خانگی هوشمند

پدیده اینترنت اشیا در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته است و حالا در زمینه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود.

کد خبر : ۵۳۹۷۵
بازدید : ۱۶۷۴
پدیده اینترنت اشیا در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته است و حالا در زمینه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود.
در این میان، اما دستگاه‌های خانگی هوشمند و به‌طور کلی خانه‌های هوشمند شاید محبوب‌ترین و رایج‌ترین زیرمجموعه از صنعت اینترنت اشیا باشند که می‌توانند ارتباط افراد با این تکنولوژی را به صورت روزانه برقرار کنند.
با این اوصاف است که موسسه تحقیقاتی IDC برای اولین‌بار به بررسی و پیش‌بینی وضعیت بازار دستگاه‌های خانگی هوشمند در سال‌های آینده پرداخته است تا به این ترتیب چشم‌انداز دقیق‌تری از بازار رو به رشد این محصولات داشته باشیم.
در این بررسی روی ابعاد بازار و پیش‌بینی میزان صادرات جهانی دستگاه‌های خانگی هوشمند شامل اسپیکر‌های هوشمند، دستگاه‌های مالتی مدیا، دستگاه‌های روشنایی، ترموستات‌ها و... تمرکز شده است.

افزایش محبوبیت دستگاه‌های خانگی هوشمند
به این ترتیب بررسی‌های انجام شده توسط IDC نشان می‌دهد که ۱/ ۴۳۳ میلیون دستگاه خانگی هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۷ در سراسر دنیا صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته آن رشد ۶/ ۲۷ درصدی داشته است. این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران بازار انتظار دارند بازار این محصولات تا پنج سال آینده متوسط نرخ رشد سالانه ۵/ ۱۸ درصدی را به ثبت برسانند و در نهایت میزان صادرات این بازار تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷/ ۹۳۹ میلیون دستگاه برسد.
در این بازار اسپیکر‌های هوشمند مانند اکو آمازون و گوگل هوم بیشترین میزان محبوبیت و طبیعتا رشد را در این دوره پیش‌بینی، به خودشان اختصاص خواهند داد. این در حالی است که تحلیلگران انتظار دارند همه انواع محصولات حاضر در این بازار به استثنای دستگاه‌های سرگرمی ویدئویی، متوسط نرخ رشد سالانه دو رقمی را در این دوره به ثبت برسانند.

جیتش عبرانی یکی از تحلیلگران IDC در این مورد می‌گوید: «بازار دستگاه‌های خانگی هوشمند هنوز در ابتدای راه خودش است؛ اما ما شاهد تغییرات مهمی در دیدگاه مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این بازار هستیم. تولیدکنندگان سخت‌افزار تلاش می‌کنند محصولاتی با امکان هماهنگی و پشتیبانی از دستیار‌های صوتی هوشمند مانند الکسا، سیری و گوگل آسیستانت را تولید کنند.
از طرف دیگر مصرف‌کنندگان با وجود تردید‌های مختلفی که برای کار با این دستیار‌های صوتی هوشمند دارند، واکنش مثبتی به همکاری با این دستیار‌های هوشمند و کار با دستگاه‌های مبتنی بر آن‌ها از خودشان نشان داده‌اند.»

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات جهانی دستگاه‌های سرگرمی ویدئویی شامل تلویزیون‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های مالتی مدیای سرگرمی در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ متوسط نرخ رشد سالانه ۳/ ۸ درصدی را تجربه خواهند کرد.
این کارشناسان معتقدند که متوسط قیمت فروش این محصولات همچنان بالاست و با کاهش قیمت آن‌ها تمایل به خرید در میان مصرف‌کنندگان هم بیشتر خواهد شد. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی شامل قفل در، دوربین‌ها، حسگر‌های رطوبت‌سنج، زنگ در و ...، همچنان دومین دسته محصولی بزرگ این بازار هستند که در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت خوبی داشته و به‌تدریج به یکی از ملزومات خانه‌های هوشمند آینده تبدیل می‌شوند.
اسپیکر‌های هوشمند محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های خانگی هوشمند هستند که به کمک دستیار‌های صوتی هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.
درست به همین دلیل هم هست که سه برند مهم دنیای تکنولوژی یعنی آمازون، گوگل و اپل حضور پررنگی در بازار این اسپیکر‌های هوشمند دارند. کارشناسان انتظار دارند بازار اسپیکر‌های هوشمند تا چند سال آینده هم با روند رشد سریعی جلو برود.
26 (2)
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید