کسب‌و‌کارتان در آینده به کدام سمت می‌رود؟

کسب‌و‌کارتان در آینده به کدام سمت می‌رود؟

چشم‌انداز شما نشان می‌دهد که کسب‌و‌کارتان در سال‌های آینده به کدام سمت می‌رود. ارزش‌های اصلی شرکت شما می‌گوید که چگونه با مشتریان و کارکنان و شرکا همکاری خواهید داشت.

کد خبر : ۵۴۱۰۷
بازدید : ۱۸۶۶
رادنی هاوارد | چشم‌انداز شما نشان می‌دهد که کسب‌و‌کارتان در سال‌های آینده به کدام سمت می‌رود. ارزش‌های اصلی شرکت شما می‌گوید که چگونه با مشتریان و کارکنان و شرکا همکاری خواهید داشت.
کسب‌و‌کارتان در آینده به کدام سمت می‌رود؟
باید اهداف استراتژیک و اهداف خاصی را که می‌خواهید در مدت کوتاه به آن‌ها برسید، مشخص کنید. بخش مهم کسب‌و‌کار، داستان سازمان است که به ما می‌گویند: کجا، چطور و چه چیزی را باید انجام دهیم.
اغلب در مثلث موفقیت سازمان یک عنصر اصلی نادیده گرفته شده که برای کارکنان و ذی‌نفعان ضروری است تا به‌طور کامل با یک سفر سازمانی درگیر شوند: این عنصر هدف است و ما می‌خواهیم بدانیم که چرا این عنصر مهم است؟

نقش هدف این است که مفاهیم و معانی بالاتری را بیان کند که به سادگی با مجموعه‌ای از اهداف عینی یا اهداف مالی به‌دست نمی‌آید. بعد از تعریف واضح و ایجاد آن در فرهنگ سازمانی، هدف می‌تواند تجربه و تعامل یک کارمند با کارش را متحول کند.
سازمان‌هایی که این بخش مهم یعنی هدف را با یک چشم‌انداز روشن ترکیب می‌کنند، ارزش‌های خوب، یک راهبرد استراتژیک ملموس و یک داستان جذاب را از درون به بیرون سازمان ارائه می‌کنند.
این کار باعث برقراری ارتباط بهتر و وفاداری مشتری می‌شود. در بلندمدت پتانسیل رشد، بهره‌وری و بازده بیشتر برای سازمان به دنبال دارد. در نتیجه هدف با ساختار سازمانی می‌تواند انعطاف‌پذیری، تمایز واقعی و مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند.

شناسایی و تعیین هدف در یک سازمان طرح تاکتیک محور ساده‌ای نیست و باید به یک مدیر ارشد واگذار شود و برای مدت زمان طولانی نیاز به حمایت اجرایی دارد. اگر این اقدام با تعهد و پایبندی همراه نباشد قطعا یکی از طرح‌های شکست خورده سازمان خواهد بود و باعث شک و تردید در توانایی رهبری سازمان می‌شود. اما درصورتی‌که به خوبی انجام شود، این پتانسیل را دارد که تجربه هر شخص مرتبط با کسب‌و‌کار را به شیوه‌ای مثبت و معنی‌دار تبدیل کند. چگونه سازمان‌ها این کار را انجام می‌دهند؟

تعهد: تنها مدیرعامل دارای اختیار، اعتبار و نفوذ برای حمایت از هدف در یک سازمان است. ضروری است که مدیرعامل از طرف تیم اجرایی خود حمایت شود، به‌طور کامل روی هدف سرمایه‌گذاری کند و متعهد به رهبری در هر مرحله از سفر باشد. این تعهد به رهبری عامل کلیدی موفقیت است و به‌دست آوردن آن زمان می‌برد. اگر این تعهد قابل دستیابی نیست، بهتر است کار را شروع نکنیم. سرمایه‌گذاری‌هایی که در پیشبرد اهداف و تعهدات انجام می‌دهید برای سال‌های زیادی سودآور خواهد بود.

مشارکت: هنگامی که اهداف سازمان خود را تعریف می‌کنید، باید کارکنان را به‌عنوان طرفدار درگیر کنید. راه‌های خلاقانه مانند شرکت در بحث و گفت‌وگوها، کنفرانس، جلسات تیمی و انجمن‌های گروهی را برای مشارکت کارکنان و سهامداران خود بیابید. گفت‌وگو و خلاقیت در اینجا بسیار مهم هستند. راه‌هایی برای نفوذ به هر گوشه و کنار سازمان خود پیدا کنید تا همه افراد احساس کنند که این داستان آن‌ها نیز هست.

به‌کار بستن/ جا انداختن: اینجاست که کار «واقعی» آغاز می‌شود. سال‌ها طول می‌کشد تا هدف در سازمان جا بیفتد و نیازمند تداوم و تعهد و حمایت مدیر اجرایی و رهبر سازمان است. طرح‌ها و پروژه‌هایی در تمام سطوح سازمان ایجاد کنید به‌صورتی که همه را به مشارکت و بحث و گفت‌وگو تشویق کند.
هدف را در ساختارها، فرآیند‌ها و چارچوب تصمیم‌گیری کسب‌و‌کار خود قرار دهید. شما باید هدفی را انتخاب کنید که تصمیمات استراتژیک سازمان را شکل دهد، در فعالیت‌های بازاریابی و استخدامی سازمان به‌طور صریح بیان شود و بخشی از گفت‌وگو‌های روزمره در کسب‌و‌کار شما باشد.
مترجم: بهناز پذیرائی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید