تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی

کپچر محصول رنو در مقایسه با سانگ‌یانگ تیوولی خودروی مدرن‌تری است گرچه ظاهر اروپایی و موتور ضعیف‌تر آن موجب شده خریداران کمتری داشته باشد.

کد خبر : ۵۴۲۱۳
بازدید : ۳۵۲۳

فرادید | همه کراس‌اوور می‌خرند و فرقی نمی‌کند چه مدلی ساخت چه کشوری از این اتاق وارد بازار شود، خریداران با استقبال گسترده خود سازنده یا واردکننده‌اش را خوشحال می‌کنند. این بین ورود تعداد انبوهی کراس‌اوور جدید و شاسی‌بلند گمنام موجب شده تا خریداران هنگام انتخاب با مشکلاتی مواجه شوند. در عین حال وجود دو گزینه پرفروش در این کلاس یعنی سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر که سالانه روی هم فروشی بالغ بر 8 هزار دستگاه در کشور دارند یکی از اتفاقات مهم این کلاس فشرده خودرویی است.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی

به گزارش فرادید ، با ادامه رشد قیمت ارز و رسیدن نرخ دلار به 5100 تومان، بازار خودرو بازهم با افزایش قیمت روبرو شد و این بین، رده کراس‌اوورهای کامپکت و اقتصادی بیشترین تاثیر را از این رشد قیمت به خود دید. رنو کپچر که تا پیش از این و در میانه اسفند، بهایی 138 میلیون تومانی داشت، در نخسیتن روزهای سال 97 بهایش به بیش از 144 میلیون تومان رسد تا رسما مرزهای جدیدی را در زمینه رشد قیمت تجربه کند.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی

سانگ‌یانگ تیوولی رقیب کره ای کپچر هم که در دو سال اخیر فروش بسیار موفقی را در ایران تجربه کرده پس از عبور از قیمت 140 میلیونی در واپسین روزهای اسفند 96، هم‌اینک به بهای 146 میلیون تومان خرید و فروش می‌رسد تا به این ترتیب دو خودروی هم‌رده در مرز 150 میلیون تومان نبردی تمام عیار را شکل دهند.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی
در مقام مقایسه، باید کپچرو سانگ یانگ را دو خودروی کاملا متفاوت برای سلایق گوناگونعنوان کرد که هریک کاربرد مخصوص به خود را دارند. طبق تجربه اغلب خریداران این کلاس، هرچقدر سواری کپچر نرم و بی‌سروصدا با چاشنی راحتی و سهولت رانندگی است اما تیوولی اتومبیلی خشن‌تر، اسپورت‌تر، با سروصدای بیشتر و البته لرزش‌های بدنه متعدد است که با گنجایش بیشتر اتاق، قدرت مانور بهتری را به راننده در مسیرهای بلند و جاده ای می‌دهد. البته عمده دلیل موفقیت کپچر در مسیرها پایداری بالای خودرو است که برامده از شاسی و فنربندی خوب خودرو بوده که از مدل اسپرت کلیو به عاریت گرفته است.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی
موتور 1200سی‌سی و 4 سیلندر کپچر به کمک یک سامانه توربو قدرتی معادل 119 اسب بخار دارد و کمتر از 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. تیوولی اما با یک موتور 1600سی‌سی4سیلندر، از توانی حدود 128 اسب بخار سود برده و ضمن شتاب بهتر، مصرف سوخت بالاتری هم به میزان 7 لیتر دارد.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی
در مقام مقایسه، دو خودروی سبکی یکسان را برای تولید یک کراس‌اوور کامپکت انتخاب کرده‌اند. سقف رنگ، بدنه پر خط و خطوط، احجام اغراق آمیز و البته موتورهای کوچک در هر دو خودرو یکسان هستند با این حال کپچر خودروی کوچک‌تر و البته زیباتری است. خطوط سیال روی بدنه در هماهنگی با سقف رنگی، چراغ های کوچک در جلو و عقب و یک لوگوی بزرگ در مرکز جلوپنجره به شما یادآوری می‌کند با یک اتومبیل اصیل روبرو هستید.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی

سانگ یانگ اما چندان در قید و بند زبان طراحی اختصاصی یا معرف لوگوی خود نبوده و سعی کرده روی ساخت یک حجم مدرن و جذاب تمرکز کند. این رویه سانگ یانگ البته به ضرر برند این شرکت تمام شده بطوریکه حتی پس از حضوری 20 ساله در ایران، هنوز هم اغلب مردم تصور می‌کنند سانگ یانگ یک اتومبیل چینی ارزان قیمت است.این کره ای محبوب در ایران، با طول دقیق 4.19 متر، حدود 7سانتی‌متر از کپچر بلندتر است ولی فاصله بین دو محور خودرو یکسان بوده و این گواهی است بر مهندسی پیشرفته و مدرن رنو که با کاهش از طول و وزن خودرو توانسته خودرویی کوچکتر و البته جادارتر بسازد.

تیوولی یا کپچر؛ انتخاب 150 میلیونی
در نهایت اینکه در مسیرهای شهری رنو کپچر اتومبیلی برجسته و در ترافیک شهری خودرویی بسیار جذاب و راحت است. سانگ یانگ اما روح شرور خود را در مسیرهای بلند و جاده‌ای بهتر نشان می‌دهد و لذت بالاتری را عاید راننده خود می‌کند. به نظر می‌رسد خرید کپچر با توجه به سطح امکانات ارتباطی و رفاهی بیشتر انتخاب بهتری باشد مخصوصا که سطح ایمنی کپچر 5ستاره بوده و کیفیت ساخت بالاتری را در مقایسه با تیوولی از خود ارائه می کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید