دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار ۹۷

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار ۹۷

حضور دو خودروی جذاب و پرطرفدار فولکس گلف و تویوتا هایلوکس قطعا مهم‌ترین خبری است که تحقق آن در سال 97 احتمالا شرایط جدیدی را به بازار تحمیل می‌کند. در عین حال تنوع برندهای وارداتی به بازار کشور اندکی افزایش پیدا کرده و چند خودروساز چینی هم موفق شده‌اند محصولات خود را در لیست ثبت سفارش بگنجانند.

کد خبر : ۵۴۲۸۹
بازدید : ۱۸۱۸۵

فرادید | آیا ترند بازار و پرفروش‌ترین محصولات وارداتی کشور در سال 97 تغییر می‌کنند؟ این سوال مهمی است که با بررسی آخرین به روزرسانی لیست ثبت سفارش می‌توان به آن پاسخ داد. سایت ثبتارش در نخستین ماه از سال اسامی خودروهای دارای مجوز واردات به کشور را منتشر کرد که در بین انبوه اسامی نام تویوتا هایلوکس، فولکس‌واگن گلف، سیتروئن سی4 سدان، و رنو اسپیس بیش از باقی مدل‌ها به چشم می‌خورد. گرچه نام‌های بزرگی وجود دارند که در بین این لیست دیده نمی‌شوند اما بازگشت پرقدرت محصولات فولکس و تویوتا مهم‌ترین نکته لیست جدید خودروهای مجاز به واردات است.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97
به گزارش فرادید ، با وجود همه مشکلاتی که برای واردات خودرو و تجار این حوزه پیش آمده اما یک لیست جذاب و تازه نفس از خودروهای وارداتی اخیرا توسط گمرک ایران منتشر شده که می‌تواند جانی دوباره به پیکر نحیف بازار خودروهای وارداتی بدمد. حضور دو خودروی جذاب و پرطرفدار فولکس گلف و تویوتا هایلوکس قطعا مهم‌ترین خبری است که تحقق آن در سال 97 احتمالا شرایط جدیدی را به بازار تحمیل می‌کند. در عین حال تنوع برندهای وارداتی به بازار کشور اندکی افزایش پیدا کرده و چند خودروساز چینی هم موفق شده‌اند محصولات خود را در لیست ثبت سفارش بگنجانند. در یک گزارش کوتاه به معرفی 12 خودروی جدید وارداتی بازار ایران در سال 97 می‌پردازیم ضمن اینکه با بررسی قیمت احتمالی شانس هر مدل برای موفقیت در بازار محک می‌زنیم و ارزش خرید و سطح ایمنی خودروها را اعلام می‌کنیم.

بورگوارد بی‌ایکس5
ارزش خرید: متوسط
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: متوسط
یک کراس‌اوور کوچک اسپورت با موتوری 190 اسبی، ظاهری مجلل و کابینی پر از تجهیزات که احتمالا به زودی در دو گونه الیت و لاکچری وارد بازار کشورمان می‌شود. این خودرو که در بدو ورود برچسب قیمتی 230 میلیونی به خود گرفته خوشبختانه از سیستم 4چرخ محرک سود برده و ابعادی نزدیک به یک کیا اسپورتیج 2018 دارد. به لطف یک موتور 16 سوپاپ توروبو و گیربکس6 دنده دوکلاچه بورگوارد قادر است در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد که این موضوع حکایت از شتاب مناسب خودرو دارد. ضمنا لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل بوده و بی‌ایکس5 به رینگ و لاستیک 18 اینچی هم مجهز است.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

رنو اسپیس
ارزش خرید: بالا
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: عالی
این خودرو از مدت‌ها قبل در بین گزینه‌های مناسب برای واردات تشخیص داده شده و واردکننده رسمی محصولات رنو حتی تعدادی از آنها را با هدف سنجش در آب و هوای کشور، وارد نموده است. اسپیس (Espace) که جدیدترین محصول شرکت رنو در کلاس خودروهای ون است برای ماموریتی سخت به ایران فرستاده شده تا به لطف ویژگی‌های خوبش بتواند نظر خریداران را به خود جلب کند. از جمله رقبای اصلی این خودرو در ایران می‌توان به کیا کارنس اشاره کرد.اسپیس از پیشرانه 1.6 لیتری و توربو تالیسمانبا197 اسب بخار قدرتو 260 نیوتن‌متر گشتاوراستفاده کردهتاراننده این اتومبیل بتواند در کمتر از 8.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این خودرو با طول 4.85 متر از اتاقی بزرگ سود می‌برد و گنجایش هفت سرنشین را دارد. قیمت احتمالی اسپیس در محدوده 250 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

فولکس‌واگن مولتی ون
ارزش خرید: بالا
شانس موفقیت: بالا
سطح ایمنی: خوب
یک مینی ون کوچک 8 نفره از رده ترانسپورتر که در جهان به لحاظ سطح کارکرد و میزان فروش در وضعیت خوبی قرار داشته و ورودش به ایران می‌تواند مستقیما تویوتا هایس را به خطر اندازد. البته هنوز فرهنگ استفاده از ون در بین خانواده‌های ایرانی جا نیفتاده و این محصول بیشتر مورد علاقه شرکت‌های تجاری، ادارات و دستگاه‌های دولتی است. یک موتور 2لیتری توربوی دیزلی با قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر کار نیرودهی به این محصول را برعهده دارد ضمن اینکه بهای ترانسپورتر مولتی‌ون حدود 300 میلیون تومان برآورد می‌شود.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

فوتون ساوانا
ارزش خرید: کم
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: کم
عظیم خودرو با اخذ مجوز خودروی غول‌‌پیکر ساوانا سعی دارد جای خالی توویتا پرادو را در باازر ایران با محصولی چینی پر کند اما شانس موفقیت این خودرو اندک است. با طول4.8 متر و عرض 1.9 متر، وزنی معادل 2 تن دارد در حالی که در برخی از نسخه ها از یک موتور دیزلی 214 اسب بخاری سود می‌برد و اتومبیلی کاملا پرمصرف است. هفت صندلی هم در اتاق دارد تا به سرنشینان خود در طول مسیر سواری دهد آن هم با امکاناتی فراوان و ظاهری بسیار قدیمی. چیزی که مشخص است این که خودرو چینی ساوانا چندان تکنولوژی جدیدی ندارد و با وجود گازوئیل بسیار کم‌کیفیت تولید کشور، محصول تازه فوتون احتمالا به شدت آلاینده بوده و یکی از قاتلان هوای تهران و کلانشهرهاست. قیمت ساوانا در محدوده 200 میلون تومان برآورد می‌شود.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

تویوتا هایلوکس2018
ارزش خرید: بالا
شانس موفقیت: بالا
سطح ایمنی: خوب
بهترین خبر ممکن برای عشاق آفرود، دوستداران طبیعت و علاقمندان به خودروهای وانت پیکاپ ورود مجددهمین وانت هایلوکس در نمونه 2018 است که به تازگی در نمونه فیس‌لیفت وارد بازار اروپا و آسیا شده و ویژگی‌های جذابی دارد. به مدد موتوری که 2700سی‌سی حجم و 188 اسب بخار قدرت دارد، سیستم چهارچرخ محرک فعال، جعبه دنده دستی و امکانات یک خودروی شهری راننده می‌تواند به راحتی با هایلوکس به سفر برود و همان راحتی و آرامش خود در سفرهای شهری را هنگام آفرود، حضور در کوهستان و یا بارکشی تجربه کند. قیمت احتمالی هایلوکس 2017 روی عدد 350 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

هاوال اچ9
ارزش خرید: کم
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: متوسط
یک شاسی‌بلند بزرگ و جادار چینی که می‌خواهد جانشین تویوتا لندکروزر باشد. هاوال اچ9 که توسط گروه بهمن وارد خواهد شد علاوه بر حاشیه خلیج فارس در استرالیا و چین هم فروش مناسبی داشته و قرار است با یک موتور2 لیتری توربو به قدرت به 240 اسب بخار به خریداران ایرانی تحویل گردد. اچ9 که گویا قیمتی 220 میلیون تومانی خواهد داشت، با طولی معادل 4.86 متر، توانایی حمل هفت سرنشین را دارد.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

تویوتا یاریس هیبرید
ارزش خرید: متوسط
شانس موفقیت: متوسط
سطح ایمنی: عالی
خریداران ایرانی خاطره خوبی از این هاچ‌بک کوچک و اقتصادی ژاپنی دارند. یاریس محصول کم مصرفی است که در دوره اخیر با برخی تغییرات ظاهری به اتومبیلی اسپورت‌تر از همیشه تبدیل شده است. یک موتور 4 سیلندر بنزینی با حجم 1500سی‌سی و آرایش 16 سوپاپ، در کنار موتوری الکتریکی و 45 کیلوواتی در مجموع 120 اسب بخار نیرو در اختیار یاریس قرار می‌دهند تا این محصول خوش ساخت و محبوب علاوه بر یک هندلینگ مناسب و سواری خوب، در هر صد کیلومتر کمتر از 4 لیتر بنزین مصرف کند. بهای این خودرو مهم‎ترین مشکل بر سر راه فروش بالا است چرا که خریداران ایرانی حالا در رنج قیمت 150 میلیون دامنه متنوعی از انتخاب‌ها را دارند.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

دامای ایکس7
ارزش خرید: کم
شانس موفقیت: متوسط
سطح ایمنی: متوسط
دامای ایکس7محصول جدید شرکت زوتی چین است که از نظر طراحی یکی دیگر خودروهای کپی برداری شده محسوب می شود. طراحی داخلی و خارجی این خودرو شباهت بسیار زیادی با محصول کانسپت شرکت فولکس واگن یعنیکراس‌بلو کوپه دارد. قیمت این خودرو در محدوده 150 میلیون تومان قرار دارد ضمن اینکه موتور ایکس7 یک نمونه 2لیتری توربو به قدرت 190 اسب بخار خواهد بود.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

مینی‌کانتری من
ارزش خرید: بالا
شانس موفقیت: بالا
سطح ایمنی: عالی
کراس‌اوور کوچک کانتری‌من چندی پیش توسط پرشیا خودرو با بهای 450 میلیون تومان به جمعی از رسانه‌ها معرفی شد تا رسما کار خود را در این شروع کند. این خودروی انگلیسی-آلمانی که از سال 2010 تاکنون با فروش بیش از 300 هزار دستگاه جزو خودروهای پرفروش این بخش از بازار است محبوبیت خود را مدیون هندلینگ بالا، کیفیت ساخت عالی و طراحی جذابش است.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

بورگوارد بی‌ایکس7
ارزش خرید: متوسط
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: بالا
با قیمتی در محدوده 280 تا 300 میلیون تومان، این شاسی‌بلند 7نفره دورگه و چینی-آلمانی قصد دارد به رقابت مستقیم با محصولات کره‌ای و نیز خودروهای برند دی‌اس بپردازد. بورگوارد که در سال‌های اخیر با احیا مجدد برندش از طریق سرمایه‌گذاری چینی‌ها توانسته فروش سالانه 200 هزار دستگاه در سرتاسر جهان را رقم بزند، در نخستین گام حضورش در ایران باید نبرد سختی را با برندهای قدیمی بازار کلید بزند. اینکه بی‌ایکس‌7 با شمایلی نزدیک به محصولات آئودی خواهد توانست در بازار داخلی کاری از پیش ببرد یا نه هنوز مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد بورگوارد در بلندمدت خواهد توانست با توجه به تجهیزات زیاد، ظاهر مجلل و قیمتش در مقایسه با سایر رقبای آلمانی در موقعیت بهتری قرار گیرد.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

سیتروئن سی4
ارزش خرید: خوب
شانس موفقیت: بالا
سطح ایمنی: متوسط
از تجهیزات و موتوری مشابه پژو 2008 سود می برد و طراحی خاص سیتروئن را با خود دارد. این اتومبیل فرانسوی اگر بتواند با قیمتی حدودا 100 میلیونی در ایران به دست مشتریان برسد، شانس موفقیت بالایی دارد چه اینکه پشتیبانی فنی پژو سیتروئن و زنجیره تامین گسترده این کنسرسیوم صنعتی در ایران اخیرا رو به گسترش نهاده است.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی
ارزش خرید: متوسط
شانس موفقیت: بالا
سطح ایمنی: عالی
بالاخره پس از سی سال به ایران بازگشت و بدجور هم بازگشت. این یعنی گلف 2017 در گونه اسپورت جی‌تی‌آی وارد ایران شده تا با موتوری 4سیلندر،2لیتری و توربوکه217 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاورتولید می‌کند بسیاری از خریداران را به سمت خود جذب کند. جالب است بدانید که گلف جی‌تی‌آی 2017 به مدد جعبه‌دنده‌های 6 سرعته دوکلاچه از شتابی زیر 7ثانیه و قیمت احتمالی کمتر از 250 میلیون تومان بهره خواهدبرد.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

رنو سیمبل 2018
ارزش خرید: متوسط
شانس موفقیت: کم
سطح ایمنی: متوسط
سدان کوچک رنو که اصالتا محصولی از داچیای رومانی است دوباره به ایران بازمی‌گردد تا در گونه فیس‌لیفت با ظاهری بهتر، امکانات بیشتر و البته قیمتی 100 میلیون تومانی طیفی از خریداران این کلاس را که تعداد آنها در سال به بیش از 40 هزار نفر می‌رسد به سمت خود جذب کند. سیمل جدید که قرار بود در سال 96 پس از نهایی شدن قرارداد رنو در کارخانه بن رو در ایران تولید شود، یکی از گزینه‌های داخلی سازی بالای 40 درصد شرکت فرانسوی در سال 97 هم هست.

دوازده اتومبیل وارداتی جدید بازار 97

نتیجه گیری:

با توجه به اوضاع و احوال دلار، تغییرات، ترجیحات و سلیقه خریداران و نیز سطح همکاری‌های رو به گسترش ایران با اروپا، شانس مدل‌های اروپایی برای تقویت فروش و افزایش سهم بازار بیشتر از رقبای دیگر است. در بین کشورهای اروپایی خودروسازان آلمانی و فرانسوی بیشترین شانس را برای فروش بیشتر محصولات‌شان در ایران دارند.

رنو و فولکس‌واگن در بنی انبوهی از برندهای اروپایی این شانس را دارند که با توجه به ارزش بالای برند، تولید محصولات مد روز و کیفیت ساخت بالا بیشترین حجم از تقاضا را به سمت خود جذب کند. واگذاری واردات مدل کپچر به شرکت نگین خودرو در کنار عرضه چند محصول جدید مثل رنو مگان در ادامه سال این شانس را به رنو می‌دهد که سلطه خود را در بازار محصولات وارداتی ایران حفظ کند. در عین حال شاخه ژاپنی کنسرسیوم اِلاینس (Alliance) که متشکل از نیسان و میتسوبیشی است با عرضه خودروهای موفق به بازار احتمالا می‌توانند بازهم سهم این کنسرسیوم را از بازار خودروهای وارداتی کشور افزایش دهند. این بین چینی‌ها که با راهبرد واردات چندگانه برندها و نیز قیمت ارزان سعی در اغوای خریداران دارند، یکی از گزینه‌هایی هستند که در سال 97 موفق به قبضه بازار در بخش 100 تا 200 میلیون تومان شوند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید