رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا

رشد فروش شرکت پژو با نرخی 16.9 درصدی موجب شده تا شیر فرانسوی به یک قدمی فورد رسیده و با تحویل بیش از 78 هزار دستگاه خودرو، رتبه سوم بازار را در مجموع دو ماه به خود اختصاص دهد. به این ترتیب پژو به لطف این عملکرد خوب با پشت سرگذاشتن رنو، توانست به سومین خودروساز بزرگ اروپا در مجموع سه ماهه نخست 2018 پس از فولکس و فورد تبدیل شود.

کد خبر : ۵۴۴۶۹
بازدید : ۳۱۵۰

فرادید | سومین خودروساز اروپا در فوریه 2018 با رشدی 17 درصدی بالاتر از فورد، مرسدس بنز و آئودی ایستاد. پژو توانست به لحاظ میزان فروش ماهانه در رتبه دوم قرار گیرد و در مجموع تبدیل به سومین خودروساز بزرگ اروپا تا اینجای سال 2018 شود.

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا
به گزارش فرادید ، بازار اروپا پیوسته در حال بزرگ شدن است و خودروسازان اروپایی با وجود این رویه روزهای خوبی را می‌گذرانند. تا پایان ماه دوم میلادی صنعت خودروی اروپا مجموعا فروش خود را به بیش از 2 میلیون دستگاه رسانده در حالی که عملکرد ماه دوم میلادی مجموع خودروسازان در این بازار به بیش از 1.15 میلیون دستگاه رسیده است. این یعنی میزان فروش خودرو در بازار اروپا در فوریه 2018 در مقایسه با فوریه 2013 بیش از 40درصد رشد کرده است.

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا

البته رشد این بازار در ماه فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تنها 4.4 درصد بوده و در عین حال یک سوم کل تقاضای این بازار مربوط به خودروهای اس‌یووی و کراس‌اوور بوده است. این کلاس با رشدی معادل 22.7 درصد به شدت در حال گسترش است ضمن اینکه باقی کلاسها از قبیل سدان، کانورتیبل، هاچ‌بک‌ها و کوپه با رشدی1.5درصدی، سهمی 57 درصدی از کل تقاضای بازار را به خود اختصاص داده‌اند. جالب است که ون‌ها و مینی‌ون با افت شدید تقاضا روبرو شده و با کاهشی 13 درصدی، سهم‌شان به حدود 8.7درصد بازار رسیده است.

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا
اما در بین برندگان بازار خودرو اروپا در دو ماهه نخست سال یک نام به شکل ویژه به چشم می‌آید. فولکس واگن برندی است که بهترین وضعیت ممکن را نسبت به سال های اخیر در سال 2018 تجربه کرده است. این یعنی ‌بیشترین سهم از بازار بازهم نصیب فولکس واگن شده است . رشد 9.4 درصدی این برند در ماه فوریه موجب شده تا این شرکت بیش از 125 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریانش دهد. مجموع فروش دو ماهه این شرکت با گذر از مرز 270 هزار دستگاه رسیده است.

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا

رشد رنو اما ناچیز بوده و لوزی فرانسه در فوریه با نرخ 0.6درصدی حدود 79 هزار دستگاه خودرو در سرتاسر اروپا تحویل مشتریان داده است. رشد کل فروش این شرکت البته بهتر است و رنو در دو ماهه 2018 توانسته با ثبت نرخ 3.7 درصدی حدود 153 هزار دستگاه خودرو تحویل خریدارانش دهد تا به رتبه چهارم مجموع و رتبه سوم ماه فوریه دست پیدا کند.

رونق بالای فروش پژو در بازار اروپا

اما رشد فروش شرکت پژو با نرخی 16.9 درصدی موجب شده تا شیر فرانسوی به یک قدمی فورد رسیده و با تحویل بیش از 78 هزار دستگاه خودرو، رتبه سوم بازار را در مجموع دو ماه به خود اختصاص دهد. به این ترتیب پژو به لطف این عملکرد خوب با پشت سرگذاشتن رنو، توانست به سومین خودروساز بزرگ اروپا در مجموع سه ماهه نخست 2018 پس از فولکس و فورد تبدیل شود. فورد امریکا هم با ثبت یک رکورد خوب 9.3 ضمن کسب رتبه چهارم در ماه فوریه، در مجموع رتبه دوم بازار اروپا را کسب کرده گرچه اختلاف فورد با پژو تنها 1000 دستگاه بوده است. این یعنی فورد در مجموع 2 ماه کمی بیش از 162 هزار دستگاه خودرو در اروپا فروخته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید