سفر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری خودرو و بالگرد

سفر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری خودرو و بالگرد

یک شرکت چینی، ادعا کرده فناوری جدیدش که ترکیب خودرو و بالگرد است، می‌تواند امکان سفر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

کد خبر : ۵۴۷۳۲
بازدید : ۱۸۰۳
تاکسی جدیدی که در کمتر از دو دقیقه می‌تواند چهار مسافر را پیاده و دو نفر دیگر را سوار کند، در آینده تحولی در سفر ایجاد خواهد کرد. این فناوری، یک خودرو قانونی برای جاده به همراه یک وسیله نقلیه پرنده است که مسافران را از خانه به یک بالگردنشین (Helipad) می‌رساند تا آن‌ها را از آنجا به سوی مقصد ببرد.

طراحی شگفت‌آور این وسیله نشان می‌دهد که این فناوری می‌تواند در چند دهه دیگر، در دسترس مسافران قرار گیرد. بیشتر تاکسی‌های پرنده، وسایل نقلیه هوایی هستند که با استفاده از سکوی‌های پرتاب متفاوت، می‌توانند از نقطه A. به نقطه B. بروند.

این مدل، توسط شرکت‌هایی مانند "Uber" تنظیم شده که تصمیم دارد "UberAir" را تا سال ۲۰۲۰ راه اندازی کند و در حال آماده‌سازی آن برای المپیک سال ۲۰۲۸ است. خودروی "TF-۲" شرکت چینی "Terrafugia"، با استفاده از دو وسیله نقلیه برای دستیابی به حمل و نقل زمینی و هوایی، روش متفاوتی را در پیش گرفته است.
نکته اصلی در طراحی این خودرو، یک صندلی مرکزی است که می‌تواند به یک وسیله نقلیه جاده‌ای و یک وسیله پرنده، متصل شود.

وسیله نقلیه، مسافران را از جاده‌ها به مکان‌های خاص و بالگردنشین انتخاب‌شده می‌برد. سپس، می‌توان این صندلی، را از وسیله نقلیه زمینی جدا و به وسیله نقلیه هواپیمامانند متصل کرد و بالگرد می‌تواند هنگام تغییر شرایط، فورا پرواز کند.

داشتن این صندلی قابل جدا شدن، نه تنها امکان سفر بدون بیرون رفتن از وسیله، بلکه امکان پرواز و فرود سریع‌تر در سکوی پرتاب را نیز برای مسافران فراهم می‌سازد. در طول پرواز، یک خلبان آنبرد در دسترس خواهد بود که به نظر می‌رسد تنها یک اقدام احتیاطی ایمنی باشد، زیرا این فناوری، قابلیت‌های خودکار پیشرفته‌ای دارد.

خودروی TF-۲، به غیر از این که یک پرواز مجهز اقتصادی محسوب می‌شود، به وسایل لوکس هم مجهز شده است. این خودرو، به شارژر‌های داخلی، اسپیکر‌های بی‌صدا، نورپردازی آرامش‌بخش، صنلی‌های قابل چرخش و کنترل‌های لمسی مسافر نیز مجهز است.

شرکت "Terrafugia"، اخیرا توسط "جیلی" همان شرکتی که مالکیت "ولوو" (Volvo) و "لوتوس" (Lotus) را در اختیار دارد، خریداری شده است. با این که هیچ چهارچوب زمانی برای تولید خودروی " TF-۲" وجود ندارد، چند روش برای چگونگی تامین نیروی آن، مد نظر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید