طرز تهیه خورشت کدو با مرغ

کدو سبز جز سبزیجاتیه که مملو از خواص مختلفه، اما متاسفانه اکثر افراد زیاد طرفدارش نیستن، اما استفاده از اون تو غذا‌های مختلف و مزه دار کردنش با مواد غذایی مختلف باعث میشه که خوردنش برای کسایی که زیاد بهش علاقه‌ای ندارن راحت‌تر شده و ازش لذت هم ببرن.

کد خبر : ۵۴۸۴۰
بازدید : ۲۱۸۸
کدو سبز جز سبزیجاتیه که مملو از خواص مختلفه، اما متاسفانه اکثر افراد زیاد طرفدارش نیستن، اما استفاده از اون تو غذا‌های مختلف و مزه دار کردنش با مواد غذایی مختلف باعث میشه که خوردنش برای کسایی که زیاد بهش علاقه‌ای ندارن راحت‌تر شده و ازش لذت هم ببرن. در این مطلب هم طرز تهیه یه خورشت خوشمزه با کدو رو براتون میذارم که مطمئنم از خوردنش لذت میبرین.

مواد لازم:

۱ عدد سینه مرغ
۵ الی ۶ عدد کدو سبز کوچک
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۱ عدد پیاز
آبغوره به مقدار لازم
نمک، فلفل و زرچوبه

طرز تهیه خورشت کدو با مرغ
مراحل تهیه:

اگر کدو‌ها خوب بود احتیاجی نیست که پوستشون رو بکنیم. داخل یه ماهیتابه کمی روغن ریخته، روی کدو‌ها با چاقو کمی چاک میدیم تا راحت‌تر بپزن و بعد روی سطح کدو‌ها نمک میپاشیم. حالا کدوهارو داخل ماهیتابه میذاریم و حرارت رو ملایم میکنیم و در ماهیتابه رو هم میبندیم تا کدو‌ها مغز پخت بشن.
هر از چند گاهی کدو‌ها رو میغلتونیم تا دور تا دورشون طلایی بشه.

وقتی کدو‌ها سرخ شدن و پختن از ماهیتابه درشون میاریم و بعد مرغ‌هایی که به اندازه دلخواه بریدیم رو با کمی نمک، فلفل و زرچوبه داخل ماهیتابه میریزیم.
مرغ هارو تفت میدیم تا هر دو طرفشون سرخ شده و کمی بپزن.
حالا مرغ رو در میاریم و بعد پیاز رو رنده یا خورد کرده و داخل همون ماهیتابه سرخ میکنیم تا طلایی بشن.
حالا رب گوجه رو به پیاز اضافه کرده و بعد زرچوبه، نمک و فلفل هم میریزیم و رب رو تفت میدیم.
رب رو کاملا تفت میدیم تا خوب سرخ بشه و مزه بگیره.
حالا به مخلوطمون حدود دو لیوان آب اضافه کرده و مرغ هارو هم داخل ماهیتابه میریزیم و اجازه میدیم تا برای نیم ساعت با سس بپزن.

بعد که آب خورشت کمی کشیده شده کدو هارو هم اضافه کرده و خورشت رو مزه میکنیم و به مقدار لازم آبغوره و در صورت نیاز نمک اضافه میکنیم.
وقتی آب خورشت کشیده شد و جا افتاد خورشتمون حاضره.
حالا میتونیم خورشت کدو خوشمزه مون رو سرو کنیم … نوش جان
منبع: وب سایت دونفره
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید